PDA

View Full Version : jezus, ik wordt echt gefrustreerd van die kutkoch



Grandma_Placenta
30 juni 2002, 17:45
Kging net ff spelen op mn slaapkamer op mn Koch Multitone100 en ik zette m best hard (het deed pijn aan mn oren, dus kun je nagaan) en op het clean kanaal overstuurde hij heel lelijk, echt een vies geluid, vooral met de brughumbucker aan (p90 bij de hals viel nog mee). Dit viel me echt heel erg tegen, ik dacht dat die dingen op 10 konden zonder te oversturen.
Is dit nou normaal of ligt het gewoon aan mijn versterker? Als dit normaal is moet ik misschien gaan denken aan een andere versterker aangezien ik het distortionkanaal bijna nooit gebruik en ik een cleanere versterker wil hebben waar ik een paar distortionpedalen aan kan hangen.

pimmetje
30 juni 2002, 19:04
Ik heb een Koch Twintone 50W en die overstuurt ook flink als je 'm op 10 zet. Het is me echter nog nooit gelukt om 'm in een oefen- of live situatie op 10 te zetten. Ik houd zelf juist wel van een klein beetje eindtrap-oversturing... maar bij voluit open is-tie inderdaad wat overdreven.

Je zou kunnen denken aan een ander soort eindbuizen in je Multitone... of misschien zelfs nog extra (andere) speakers eraan om het moment van break-up en zo nog wat verder te schuiven.

Maar een andere versterker hoort uiteraard ook bij de mogelijkheden. Ik vind zelf altijd belangrijker hoe een versterker klinkt binnen het volume-bereik dat ik werkelijk gebruik... helemaal voluit vind ik (vooral bij een 100W buizenbak) niet echt relevant. Tenzij je juist dát geluid wilt gebruiken terwijl je powersoak het volume binnen de perken houdt.

Casey
30 juni 2002, 19:05
Vreemd , ik heb er met m'n Twintone geen last van tenzij ik met het volume boven stand 8 kom , dan overstuurd ie de eindbuizen iets maar dan staat ie ook zo fucking hard dat ze in de gemiddelde kroeg met flessen gaan smijten of gillend weglopen .
Als je hem zo hard zet overstuur je trouwens ook je trommelvliezen .
Zijn de buizen misschien aan vervanging toe of is ie nog te nieuw ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-06-30 19:06 ]</font>

Soulman
30 juni 2002, 22:49
Een onplezierige vervorming op een cleankanaal is vaak een teken van een slechte buis. Verwissel ze eens onderling en luister of het beter klinkt.

Yek
1 juli 2002, 13:22
Da's geen eigenschap van de KOCH. Er is dus iets mis. Meest aannemelijk: een buis (volg de aanwijzingen in de handleiding of op KOCH's site). Andere opties:
- ik neem dat je er niet een digitaal effect apparaat tussen hebt zitten (FX loop) waarvan de input te hoog staat;
- al de passieve (ipv actieve) instrumentingang geprobeerd?
- juiste speaker-uitgang gekozen?
- maakt wisseling tussen penthode en triode nog uit?
- voetpedaal misschien kapot waardoor ie het tweede kaneel kiest ipv het eerste? Even testen mbv de kanaal-switch aan de achterkant.

habberdoedas
2 juli 2002, 13:46
Doe de koch multitone weg. Ik vind het een versterker die alleen maar kan scheuren. Als je echt een clean geluid wil hebben. Probeer dan een een fender twin reverb (liefst een oude) met jbl speakers. Kan op 10 en bijna geen vervorming.

habberdoedas
2 juli 2002, 13:46
Doe de koch multitone weg. Ik vind het een versterker die alleen maar kan scheuren. Als je echt een clean geluid wil hebben. Probeer dan een een fender twin reverb (liefst een oude) met jbl speakers. Kan op 10 en bijna geen vervorming.

JV
2 juli 2002, 13:49
Op 2002-07-02 13:46, schreef habberdoedas:
Doe de koch multitone weg. Ik vind het een versterker die alleen maar kan scheuren. Als je echt een clean geluid wil hebben. Probeer dan een een fender twin reverb (liefst een oude) met jbl speakers. Kan op 10 en bijna geen vervorming.


dat vind ik nou juist het mooie aan de koch, lekker randje eraan en als je wilt ken je em net zo clean hebben als een fender met de toonregeling. en nee, hij is echt niet alleen om te scheuren

WesMontgomery
2 juli 2002, 14:22
Neem een RIVERA!!!!

Frusciante
2 juli 2002, 19:32
wel apart dat je een koch alleen gebruikt voor het cleane uhmmmm ik denk dat je dan idd niet echt een fortuinlijke keuze heb gemaakt zeker budgetair gezien. persoonlijk ben ik geen liefhebber van koch maar de scheur crunch en clean kanalen zijn erg flexibel. met een prs custom shop vind ik ze niet fantastisc h klinken. met strats al een stuk beter maar het tis niet mijn sound. fender super reverb etc lijkt me meer iets voor jouw, of een traynor bla bla bla

Grandma_Placenta
2 juli 2002, 19:58
JA Traynor, daar heb ik wel eens vaker over gehoord, wat is dat nou precies voor versterker?

2muchcoffeeman
2 juli 2002, 21:23
traynor maakte heeeel vroeger goeie buizenamps, toen een tijdje zoals peavey veel transistor dingen en een enkele buis en nu zijn ze ineens weer hip&amp;cool, ook omdat er nu een hoop mods voor de buizenamps boven komen drijven. geluid is een beetje kruising tussen vox&amp;fender (whatever that is...)

habberdoedas
4 juli 2002, 14:19
Traynor maakt hele mooie versterkers. Ik heb er eentje geprobeert. Het was een combo met 4 x 10 " speakers. Prachtig mooi clean geluid en het leadkanaal klonk ook heel adembenemend. Kijk en lees eens verder op http://www.traynor-amps.com (geloof ik)Of via Google zoeken op Traynor amps en je weet meer. In ieder geval toe ik er op speelde was ik zeer onder de indruk van deze amp.

Raffel
4 juli 2002, 14:38
een combo met 4x10 inch speakers ja?! Dat is wel de grootste combo ooit dan of ligt dat aan mij?!

stomas
4 juli 2002, 14:43
Is normaal bij vintage versterkers, zoals bijvoorbeeld fenders

pimmetje
4 juli 2002, 15:25
Als je 'ns een mooie nieuwe 4x10" combo uit wilt proberen, dan kan je ook zoeken naar een Marble Roadking. Die worden gemaakt door FnS in Renkum en die hebben een prachtig clean geluid (één kanaal). Je ziet ze al wat regelmatiger in (de betere) gitaarzaken staan.

SteavisSmokin
4 juli 2002, 16:58
Ben het helemaal met pim eens, probeer eens zo'n Marble. Niet alleen het clean is prachtig van die dingen, ook de oversturing en de reverb, kortom alles klinkt prachtig aan die dingen.

sash
5 juli 2002, 00:34
Maar zou ie beter zijn dan een Fender Bassman (want daar issie tenslotte wel op gebaseerd) of zijn die twee niet te vergelijken door het prijsverschil (ik neem dan een echte vintage bassman een tikkie duurder is, hoe de reissue is t.o.v. de echte weet ik niet).

pimmetje
5 juli 2002, 10:07
Ik weet niet hoe die prijzen zich precies tot elkaar verhouden. Ik heb echter 't gevoel dat de Fender-naam het enige is dat de bassman ECHT "beter" heeft dan de Marble.

Dat zal vooral z'n effect hebben op de waarde zodra je buiten de winkel staat met je versterker. De vintage Bassman is dan nog evenveel waard en de Marble zal duidelijk minder centen opbrengen.

Verder zijn die Marble bakken echt ambachtelijk vervaardigde kwaliteits-versterkers met hoogwaardige onderdelen (bijvoorbeeld Weber speakers).

Zoals met zoveel geluids-spullen geldt dat je 't echt zelf moet proberen om te weten of je 't wat vindt. Ik raad dan aan om ff naar FnS te bellen of je daar welkom bent (ze hebben niet altijd een exemplaar klaar staan). Dan kan je meteen daar praten over alle mogelijkheden... is echt leerzaam.

sash
5 juli 2002, 21:34
Ik moet ze toch is gaan testen dan. Ook Steavis zegt dat het goeie amps zijn. Ben benieuwd hoe ze klinken. Maar goed, voorlopig toch nog geen centen :smile: