PDA

View Full Version : en weer 1 erbij!! een italiaanse dame dit keer.



wietse
6 februari 2005, 21:01
het is een elite , italiaans , uit de crucianelli fabrieken 1965 ,heeft wat gebreken slagplaat trusrod cover mist , maar die krijg ik nog als hij ze weer weet te vinden.
en er zit een scheur in de body bij één van de F gaten , en helaas de tailpiece miste , had nog wat liggen dus dat er maar opgezet , er hoort origineel een tremelo op , maar dat zal wel een groot probleem worden die te vinden
.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/elite2.jpg

maar goed als je zoiets voor 40 euro vindt op een rommelmarkt ga je niet zeuren en dan trek je de beurs , ben er vanmiddag mee bezig geweest en hij is nu weer helemaal bespeelbaar , klinkt lekker en speelt ook goed.
hals is perfect en fretwerk is ook niks mis mee.
alleen die scheur zit me dwars hoop dat ik dat weet te lijmen.
betere foto's komen later wel.

BassAgent
6 februari 2005, 21:40
Voor die prijs zou ik ook zeggen: ja oke, maar het model is niet mijn ding.

stewartfan
6 februari 2005, 21:45
erg mooie gitaar voor dat geld zeker !

amon
6 februari 2005, 22:12
heeft je vrouw ondertussen stiekem nog niet jouw verzameling op de rommelmarkt gezet...? Of vind die het allemaal prima en strompelen jullie samen elke rommelmarkt in NL af?

groovyB3
6 februari 2005, 22:21
Volgens mij is die gitaar op die foto juist een van z'n vrouwen :D

wietse
6 februari 2005, 22:21
heeft je vrouw ondertussen stiekem nog niet jouw verzameling op de rommelmarkt gezet...? Of vind die het allemaal prima en strompelen jullie samen elke rommelmarkt in NL af?
je vergeet één optie , ben je vrijgezel namelijk.
en dat is de reden waarom ik dit kan doen ,denk niet dat een vrouw zoveel gitaren in de woonkamer leuk zou vinden , allemaal stofnesten voor de meeste dames. (uitzonderingen graag doorsturen naar mij :-D )
als ik een vriendin krijg dan bij voorkeur iemand die ook graag rommelmarkten afsneupt en het líefst één die ook nog wel eens wat handelt , zodat ze niet gek wordt als ik weer een boel troep koop voor de handel.

amon
6 februari 2005, 22:22
He, ik had het kunnen weten :-D :razz:

Javaca
6 februari 2005, 22:28
Gaaf ding Wietse

Sunburst Es335 modellen ruleren 8-)

wietse
6 februari 2005, 22:30
is geen sunburst ,maar een yellowburst net zoals mijn EKO bariton , de foto is niet al te best namelijk :(

draumpje
6 februari 2005, 22:31
hopleijk krijg je die scheur weer goed ...
mooie dame...niet mijn type ...maar zeker een mooie dame

butters
7 februari 2005, 10:53
heel mooi. die italianen maakten leuke dingen. als ie zo goed klinkt als de eko waar ik ooit eens op heb gespeeld dan heb je een goeie gitaar. zeker voor die prijs. lang leve de rommelmarkt!

Rock n' sad
7 februari 2005, 11:35
heeft je vrouw ondertussen stiekem nog niet jouw verzameling op de rommelmarkt gezet...? Of vind die het allemaal prima en strompelen jullie samen elke rommelmarkt in NL af?
je vergeet één optie , ben je vrijgezel namelijk.
en dat is de reden waarom ik dit kan doen ,denk niet dat een vrouw zoveel gitaren in de woonkamer leuk zou vinden , allemaal stofnesten voor de meeste dames. (uitzonderingen graag doorsturen naar mij :-D )
als ik een vriendin krijg dan bij voorkeur iemand die ook graag rommelmarkten afsneupt en het líefst één die ook nog wel eens wat handelt , zodat ze niet gek wordt als ik weer een boel troep koop voor de handel.

Ik en mijn vriendin willen later 1 kamer met een zwarte piano en 4 muren vol gitaren , in elke hoek een toren(lees : half stack), daarvoor veel effecten , en tussen al die versterkers nog eens staanders met gitaren

dat word duur :razz:

butters
7 februari 2005, 12:50
aan het plafond kun je best ook wel wat kwijt hoor.
ik heb ooit eens mijn gitaar naast me in bed gelegd. ze kon er niet echt mee lachen, mijn vriendin bedoel ik dan.

ieme
7 februari 2005, 13:33
Ey wietse,

als je nog es zo'n es335 model kwijt wil moet je me ff laten weten...

ieme

AutoStatic
7 februari 2005, 14:52
Mooi ding!
Ik ben ook weer met wat oud spul bezig...
Goh, volgens mij heb ik een droomvriendinnetje dan ;) Ze speelt zelf ook gitaar, is gek op rommelmarkten en hoe meer gitaren hoe beter!

MazeMouse
7 februari 2005, 15:43
Zo, das een schoonheid. Heeft ze ook de italiaanse passie of is deze al een beetje uitgeblust? :razz:

up-guitarman
7 februari 2005, 18:08
Mooi beestje !!! En die collectie van jou kan ook tellen ... WOOOW

vulvasonic
7 februari 2005, 22:48
Deze gitaar (gefeliciteerd trouwens :D ) en al die anderen die je in de loop der tijd bij elkaar hebt gezocht; zijn die kwalitatief een beetje op te leuken? In die zin dat je er op het podium ook echt iets aan hebt, zonder dat je EN de stemknoppen moet vervangen EN de frets moet laten vlakken EN de topkam bij moet laten vijlen EN nieuwe elementen moet hebben (dat laatste lijkt me sowieso juist niet leuk) EN een andere brug erop moet pleuren EN......????

Gewoon 1 of 2 simpele ingreepjes, zijn ze dan goed genoeg voor ON ZE ROOT???

Lijkt me wel gaaf namelijk. :)

schwalbe
8 februari 2005, 00:17
Leuke aanwinst, Wietse!
Die collectie van jou wordt elke maand groter, of niet?

By the way, de bas die ik met je ruilde is geen shortscale maar gewone mensuur. Na wat afstelwerk door een vriend van me (o.a shims onder de hals) speelt ze best redelijk; ik ben zowaar een nieuwe 'carriere' als bassist begonnen. Dit keer geen punk maar rockcovers in een bandje met wat anderen uit het Oude RKZ.

butters
8 februari 2005, 23:49
hoezo ga je ze al verkopen 8-)

hiereklikke (http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/7975505_Crucianelli_Jaar_1967_1968_Model_Elite_ste reo_335_stijl_Land_Italia_V.html)[/url]

draumpje
11 februari 2005, 01:35
heeft je vrouw ondertussen stiekem nog niet jouw verzameling op de rommelmarkt gezet...? Of vind die het allemaal prima en strompelen jullie samen elke rommelmarkt in NL af?
je vergeet één optie , ben je vrijgezel namelijk.
en dat is de reden waarom ik dit kan doen ,denk niet dat een vrouw zoveel gitaren in de woonkamer leuk zou vinden , allemaal stofnesten voor de meeste dames. (uitzonderingen graag doorsturen naar mij :-D )
als ik een vriendin krijg dan bij voorkeur iemand die ook graag rommelmarkten afsneupt en het líefst één die ook nog wel eens wat handelt , zodat ze niet gek wordt als ik weer een boel troep koop voor de handel.

lol...ik heb dan wel geen gitaren staan in de woonkamer...(moet er niet aan denken , honden van huisgenoot zouden de dames genadeloos afslachten ben ik bang :o ...dus mijn dame staat op mijn kamer of op zolder, veilig van de tanden van dat stelletje onverlaten)
maar stofnesten zullen me toch echt een rotzorg zijn lol
ik pas helaas niet in de envelop

wietse
11 februari 2005, 07:29
hoezo ga je ze al verkopen 8-)

hiereklikke (http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/7975505_Crucianelli_Jaar_1967_1968_Model_Elite_ste reo_335_stijl_Land_Italia_V.html)[/url]

ik niet , dat is een stereo gitaar van crucianelli best zeldzaam trouwens.

frekie
12 februari 2005, 23:56
Leuke gitaar Wietse! Ik heb ooit een Eko 12 snaar akoestische gitaar gehad met GESCHROEFDE hals :-D Was helemaal niet slecht, oerdegelijk ding. Ik ben de afgelopen 3 jaar zo´n beetje alle rommelmarkten afgelopen op zoek naar (grammofoon) platen maar ben nu afgekickt, er kan gewoon nix meer bij :-D De prijzen gaan ook omhoog en James Last komt er bij mij niet in. De kringloop hou ik nog wel bij, net nog een Thorens TD166 pickup gescoord (20 euro) alsmede een Akai analoog tapedeck (10 euro). Jaja de 70ies...
Ooit 1 interessante gitaar gezien, een Ibanez Artist van eind jaren 70 voor 100 euri. Ik ging even op zoek naar mijn zus om geld te lenen :-D , kwam ik terug bij die handelaar was ie weg :(

wietse
15 februari 2005, 23:55
ah ook het platen virus ,heb ik ook al jaren , alleen ik verkoop ze ook nog wel op rommelmarkten , heb al de regel van wat ik op cd heb dan gaat de elpee de verkoop in anders wordt het te gek.
net de collectie om die reden weer wat opgezuiverd , en had nog wel wat handel staan dus komende zondag sta ik weer in het FEC in leeuwarden ze te verkopen.
dus als je nog wat van pat travers , robin trower , scorpions e.d zoekt moet je erbij wezen 2 euro per stuk gaan ze weg.
cd's 4 euro per stuk , ook allemaal stevige muziek ,op een verdwaalde kylie minogue na , die zat in een partijtje.
ik wil de prijzen leuk houden.
denk dat het goede spul binnen een paar uur allemaal weg is.

net effe een nieuwe foto gemaakt van de elite , slagplaat en trusrod cover zijn net gebracht .
knoppen heb ik ook maar gelijk van een nieuwe zilverlaag voorzien .
nu nog een origineel tailpiece/tremelo vinden of namaken laatste zal het wel worden.
heb er al een gedetaileerde foto van gevonden.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/elite3.jpg

Cubensis
16 februari 2005, 16:35
da's een mooie, wat moet je ervoor hebben?

wietse
16 februari 2005, 16:38
niet te koop :-D

Cubensis
16 februari 2005, 16:50
ruil? :wink:

wietse
16 februari 2005, 16:54
nee!