PDA

View Full Version : RAT 2



Sim Simon
6 februari 2005, 19:20
Ik heb een Pro Co Rat 2 gekocht. Hij doet het opzich wel redelijk, alleen als ik de distortion vol zet komt er enige raas. Het is wel enigzins storend, en het lijkt mij ook niet de bedoeling. Hoort dit nou of niet?

En ik heb ook een wah. Moet het nou zo:

Versterker - RAT - wah - gitaar.

Of zo:

Versterker - wah - RAT - gitaar.

Domme vraag misschien, maar ik ben niet zo'n grote kenner. :P

Marco5150
6 februari 2005, 19:23
Over het algemeen gitaar-->wah-->rat2-->versterker.

Maar je moet doen wat je zelf het best vind klinken. Die ruis kan in elk geval niet onstaan door het zaakje 'verkeerd om' aan te sluiten. Het is wel vrij normaal dat je bij high-gain geluiden veel ruis krijgt trouwens.

H.Manback
7 februari 2005, 00:22
Heb je het zelfde probleem als je rat uit staat en de gain van je versterker vol open staat? Anders, aarding denk ik, voed je de rat met een adapter aan een daisy chain? Als dat zo is probeer alleen de rat aan de adapter te hangen en geen andere effecten aan te sluiten en kijk dan nog eens.

phx
7 februari 2005, 10:37
Ik denk dat je bedoeld dat hij meer fuzzier klinkt als je hem helemaal opendraaid (gain open, veel volume) dit hoort zo. Maar mocht je het ook bij lage volumes bekommen, dan is er wat anders ant handje.

Let wel, ik heb nu mijn 2e proco rat 2 die totaal verschillend van elkaar zijn (qua sound dan)

Sim Simon
7 februari 2005, 15:00
Ik denk eigenlijk dat het door m'n versterker komt.

Ik ben opzoek naar een nieuwe maar wil niet de eerste de beste kopen. :D