PDA

View Full Version : pc/laptop versus standalone harddiskrecorder



Braindead
6 februari 2005, 17:35
Ik zit al een tijdje te denken om weer eens wat op te gaan nemen. De vraag: pc/laptop versus standalone harddiskrecorder.
Ik heb dus al een paar jaar een us 428 en samen met mijn pc een PIII 600mhz was dat de hel op aarde. Vandaar dat ik zit te twijfelen of ik niet een harddiskrecorder koop. Het opnemen was echt verschrikkelijk. Bij elke track liep dat f@#$in ding vast en moest ik weer rebooten. En dat terwijl ik van alle kanten hoor hoe goed die us 428 wel niet is. Wellicht dat ik niet de goede pc heb dan.
Ik heb het gedraaid met iets van 400 mb intern geheugen en een 3o gb harddisk op 4200 toeren, en drivers allemaal geupdated

Kan iemand mij over de streep trekken om een nieuwe geode investering te doen. Ik wil namelijk zo graag opnemen en heb plenty ideeen die eruit moeten.

ps:Als ik weer die ellende krijg met een pc dan laat ik het opnemen waarschijnlijk voorgoed achter mij en dat zou jammer zijn

harrie-beton
15 februari 2005, 14:36
ik heb beide systemen, ieder heeft sterke kanten.
De losse recorder gebruik ik het meest. Met een pc opnemen in oefenruimte of op concerten is gevaarlijk (bier +vocht+ ruige jongens+ kou) en vervoer is ook kloten.

als je in de buurt bent mag je mijn spul komen bekijken, echter 600 mhz kan echt niet meer in 2005.

hb

of even chatten: m.steenhuis@home.nl op MSN
of MELLISCH op x-fire

bert k
15 februari 2005, 14:52
Harddisk op 4200 toeren is ook vragen om gesukkel. Ik zou in ieder geval over een nieuwe PC nadenken.

Lord Abortion
15 februari 2005, 15:01
Ik werk altijd via PC.

Windows XP Home
3GHz P4
1028 RAM
200GB HD 7200 rpm

Nog nooit problemen met vastlopen gehad.

Azrael
15 februari 2005, 15:06
Ik werk met 600mhz pentium3 en 400mhz G3 en nog nooit problemen met vastlopen gehad bij het opnemen.

Jimi Hendrix
21 februari 2005, 21:02
Het handige aan een standalone vind ik dat het een min of meer gesloten systeem is, maw 'het is wat het is', je hoeft je niet druk te maken om welk moederbord erin moet en of die driver wel compatibel is met deze cd recorder etc.

Braindead
22 februari 2005, 19:23
hoi folks,
bedankt voor de reacties, heb i.v.m. gas ineens een andere aankoop gedaan dus de vervangende recording duurt nog ff :wink:

harrie-beton
22 februari 2005, 20:15
GAS is heel vervelend op dit forum inderdaad