PDA

View Full Version : voicing



gitaarhaantje
6 februari 2005, 17:31
Ik heb wel eens gehoord dat er sommige versterkers een knopje hebben om de voicing aan of uit te zetten. Waar dient dit eigenlijk voor, ik namelijk geen idee.

Laurens

Negative K3 fan
6 februari 2005, 19:40
lol

een amp heeft een bepaalde voicing, die kun je niet aan of uit zetten, hoogstens veranderen.

gitaarhaantje
6 februari 2005, 19:43
oh dat wist ik niet. Maar waarom wil je dat kunnen veranderen ?????

Negative K3 fan
6 februari 2005, 19:48
voor een andere voicing!

gitaarhaantje
7 februari 2005, 14:35
voor een andere voicing!

ja duh, maar wat is een andere voicing????

Negative K3 fan
7 februari 2005, 14:38
zoek het woor voicing eens op of beredeneer wat het kan betekenen.

gitaarhaantje
7 februari 2005, 14:41
Bedankt voor de uitleg.!

Bates15
7 februari 2005, 14:56
Voicing is wel degelijk iest wat je aan of uit kunt doen op somige amps. Het is in weze een EQ preset die je aan of uit zet. Net als mid shape enz. Afhankelijk van de instellingen door de fabriek is het meer of minder effectiefen/of bruikbaar.

Negative K3 fan
7 februari 2005, 15:04
mwah, de eq knoppen, tone stack ook wel genoemd, is toch wel behoorlijk zelf te modificieren, gewoon een beetje klooien met condensators en pot meter waardes...

voicing is imo toch iets anders.

Mr.Bluesbreaker
7 februari 2005, 17:16
Voicing heeft meer te maken met het feit dat als je een transistoramp, zeg een valvestate om maar een geijkte te noemen, hard zet, dat je een schel geluid krijgt wat niet zo lekker klinkt als een Fender Hotrod Deville op hetzelfde volume. Dan kun je eq-en wat je wil, maar de Hotrod blijft "warmer" klinken. Wat ook meeweegt is een plexi over zijn nek en een rectifier van Mesa op zware oversturing: ook al klinkt beide best heftig, de Mesa blijf je sneller aan metal denken als met de plexi.

jorrit
8 februari 2005, 13:38
en dat is nou voicing :-D

ieme
8 februari 2005, 17:26
juist! zo kan je amp modern gevoiced zijn (mesa, engl, randall, marshall m4) of vintage gevoiced (Guytron, bogner shiva, vox, fender twin, marshall plexi)