PDA

View Full Version : Wah pedaal gezocht...tips please!



Krullo75
6 februari 2005, 15:22
Ik ben op zoek naar een nieuw Wah-pedaal, heb nu een Morley die de geest gegeven heeft. Ik zoek een pedaal zonder booster: m'n cleane kanaal heeft een gain die ik vol open zet, hij blijft helemaal clean, maar zodra er een wah bij komt, gaat ie oversturen. Op clean wil ik een funky sound, maar hij moet net zo goed op heftige overdrive kunnen werken, zonder volume verschil. Ik ben het pedaal nog niet tegengekomen, dus als iemand een tip heeft...graag!!!

Speeddemon
6 februari 2005, 15:53
Tech21NYC Killer Wail.

3 modes; Deep, Extended en High. Deep is erg smooth en funky en heeft GEEN volume boost.

ieme
6 februari 2005, 16:30
Low budget:
Dunlop Cry Baby

Good price/quality
Vox Clyde
RMC 1
RMC 2
RMC picturewah

Hi end
Fulltone clyde
Fulltone clyde deluxe
RMC 3 LE

vinni
6 februari 2005, 23:26
Je vergeet mijn pedaal !!!!!
Maar da's dan ook de very very high end :-D
de RMC Wizzard wah.

Heb echter ook al een opvolger op het oog.....De Automagic Silvermachine ver. 2005. Einfach Wunderbar!

Vinni

groovyB3
6 februari 2005, 23:38
Low budget:
Dunlop Cry Baby

Good price/quality
Vox Clyde
RMC 1
RMC 2
RMC picturewah

Hi end
Fulltone clyde
Fulltone clyde deluxe
RMC 3 LE

Fulltone bij High End? Eerder bij de categorie Overpriced....

.ChiefRebelAngel.
7 februari 2005, 07:32
ben ook op zoek... voorlopig gas ik stevig op die RMC Wizard...

Harry
7 februari 2005, 09:03
als je voordelig uit wilt zijn en toch een goede sweep en geluid: George Dennis wah.

ieme
7 februari 2005, 10:47
Low budget:
Dunlop Cry Baby

Good price/quality
Vox Clyde
RMC 1
RMC 2
RMC picturewah

Hi end
Fulltone clyde
Fulltone clyde deluxe
RMC 3 LE

Fulltone bij High End? Eerder bij de categorie Overpriced....

Ben ik niet met je eens

Mitch
7 februari 2005, 13:50
Hij zei het, ik dacht het :wink:
't Is een beetje rare indeling, alsof de RMC2 kwalitatief minder zou zijn als de RMC3. Hij heeft andere mogelijkheden, maar dat is het dan ook wel.

Antal
7 februari 2005, 14:45
Hij zei het, ik dacht het :wink:
't Is een beetje rare indeling, alsof de RMC2 kwalitatief minder zou zijn als de RMC3. Hij heeft andere mogelijkheden, maar dat is het dan ook wel.

Maar de verhouding tussen de prijs en de mogelijkheden is wel beter van de RMC2 denk ik. Dat maakt het idd nog geen betere wah, daar heb je gelijk in.

Krullo75
7 februari 2005, 14:54
Ik heb de RMC 2 ook al uitgeprobeerd, maar zelfs die ging ook oversturen op m'n cleane kanaal...

Antal
7 februari 2005, 15:00
Ik heb de RMC 2 ook al uitgeprobeerd, maar zelfs die ging ook oversturen op m'n cleane kanaal...

De rmc2 heeft een regelbare volumeknop, en die kun je dus zachter zetten. Weet je zeker dat het probleem niet iets anders is?

up-guitarman
7 februari 2005, 17:37
Ik ben zeer tevreden over mijn Jim Dunlop Wah (gewoon de standaard) ... Hoewel vele mensen hem hier niet zo hoog aanprijzen vind ik er niks mis mee zijn !!! Ik hou wel van het geluid van deze wah !!!
Volgens mij moet je er gewoon eens een aantal gaan testen en jou smaak eruit kiezen !!!

Mitch
7 februari 2005, 19:12
Hmmmm..........als je de RMC2 getest hebt op neutraal volume en die zorgt al voor oversturing.... Laat me raden: de Morley had dit niet ?
Die hebben namelijk een wa tammere afstelling. Sommige mensen (zoals ik) vinden ze daarom een beetje flauw klinken vergeleken met andere wahs.
Anyhow: als je een wah wil die beter klinkt dan de Morley (meer 'qwak' voor funk) die niet overstuurt dan zul je, los van welke wah je kiest, af moeten van je vaste instelling, dus pre amp gain vol open.
Welke versterker heb je trouwens dat je dat doet ?

D3nnis
7 februari 2005, 21:05
Ik durf het bijna niet te zeggen :oops: maarre...

Als je een echt lompe wah wilt hebben, probeer dan eens een Whine O van Snarling Dogs...
Heb eerst een morley gehad, en deze klinken idd vrij netjes / tam...
Later nog andere wah's geprobeerd, o.a. Vox, dunlop cry baby (die deluxe versie), die hele RMC reut, en toch is het die Snarling Dogs geworden....want hij kan erg bizar klinken :o
Heel subtiel kan overigens ook; regelknoppen zitten aan de zijkanten, dus je hoeft niet eerst je pedaal open te schroeven en dergelijke.

Nu kan het niet je ding zijn, en er zijn genoeg mensen te vinden die kritiek op de snarling dogs wah's hebben, maar ja, jij moet er mee spelen, niet zij, voor jou moet het werken....dus als je er een tegen komt, probeer dat ook eens uit :)

Krullo75
8 februari 2005, 00:23
Hmmmm..........als je de RMC2 getest hebt op neutraal volume en die zorgt al voor oversturing.... Laat me raden: de Morley had dit niet ?
Die hebben namelijk een wa tammere afstelling. Sommige mensen (zoals ik) vinden ze daarom een beetje flauw klinken vergeleken met andere wahs.
Anyhow: als je een wah wil die beter klinkt dan de Morley (meer 'qwak' voor funk) die niet overstuurt dan zul je, los van welke wah je kiest, af moeten van je vaste instelling, dus pre amp gain vol open.
Welke versterker heb je trouwens dat je dat doet ?

Ik heb een framus dragon, 100 watt top...wil graag die gain open houden, krijg ik een heel heldere sound van...ik heb een fout gemaakt, ik heb de RMC1 getest, er zat dus geen volume op. De Morley overstuurt ook, misschien zit et ergens anders, ik heb een Musicman EVH, veel output dus, zodra er gain op et cleane kanaal zit, gaat ie oversturen, heb et vandaag op een Engl combo uitgeprobeerd. De Morley klinkt dus ook alles behalve flauw

vinni
8 februari 2005, 20:14
Hee Krullo....

Volgens mij was jij een hele tijd niet aanwezig...klopt hé?
Toen heette je nog gewoon Krullo.....zeker door die krullebol van je... :-D

Ja, ja...
ik heb je wel eens zien spelen met je EVH en je Dragon...
In café boven jan.....

Groet,
Vinni

Ibanez
8 februari 2005, 22:38
Tech21NYC Killer Wail.

3 modes; Deep, Extended en High. Deep is erg smooth en funky en heeft GEEN volume boost. Ziet er wel interessant uit. Die samples zijn ook goed. Ik zit namelijk ook te zoeken naar een goed wah pedaal. Ik wil het liefst iets in de prijsklasse 100-150 euro. Valt deze daarin? En welke winkels is deze te koop? Heb je ook nog alternatieven in die prijsklasse?

Krullo75
9 februari 2005, 01:41
Hee Vinnie...

dat ben ik inderdaad, ben hier ook een tijdje niet geweest en wist m'n account niet meer, vandaar de 75 haha...Nou weet ik alleen niet meer precies wie jij bent....excuses :oops:

vinni
10 februari 2005, 23:10
Ach,
Denk niet dat je me echt kent. Wellicht vaag....
Heb je toen ook bij Westerhaven gezien toen je die AER-cube kocht of leende....

Ben zelf niet zo'n supergitarist....vind ik zelf....mijn vriendin en de band denken daar gelukkig anders over :-D Maar ik zou mezelf (nog) niet met jou willen vergelijken....ikke dus jaloers!

Groet en CU,
Vinni

duckman
11 februari 2005, 14:19
ikzelf vind de Boss PW-10 een goede wah.

Heb zlef ook nog de Dunlop 535Q en ook gespeeld met andere ( Vox, morley), maar deze zit nu op mijn pedalboard.

Veel mensen kraken hem af om zijn distortion/overdrive, maar dat gebruik ik niet.Als wah vind ik hem super.

proberen kan geen kwaad toch?En 2de hands kost ie 100-120 euro

mazzel,
Arjan

Speeddemon
11 februari 2005, 15:56
Tech21NYC Killer Wail.

3 modes; Deep, Extended en High. Deep is erg smooth en funky en heeft GEEN volume boost. Ziet er wel interessant uit. Die samples zijn ook goed. Ik zit namelijk ook te zoeken naar een goed wah pedaal. Ik wil het liefst iets in de prijsklasse 100-150 euro. Valt deze daarin? En welke winkels is deze te koop? Heb je ook nog alternatieven in die prijsklasse?
Op Ebay vind je ze regelmatig voor rond de 100 euro, (verzendkosten rond de 20 euro).
Bij Musikproduktiv in Duitsland is ie geloof ik 179 euro.

(ik heb m 2e hands via Harmony Central voor €70(!!), incl. verzenden! ZGAN in doos met tasje en handleiding. 8-) )

Speeddemon
11 februari 2005, 15:58
Killer Wail voor 100 euro op Ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=41422&item=3782022282&rd=1&ssPageName=WDVW

(ze verzenden wereldwijd)