PDA

View Full Version : taylor



waayer
6 februari 2005, 14:22
Ik sta op het punt om een taylor 310 te kopen, nu is mijn vraag wat vinden jullie van dit type en zijn er eigenlijk slechte taylors, ik weet dat bijna ieder gitaarmerk wel eens een gitaar produceert die eigenlijk niet aan de normen voldoet, dus waar zou ik op moeten letten bij deze taylor?

Floris1984
6 februari 2005, 17:34
Ik zou even in dit topic kijken:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46239

Ik heb dus sinds kort een 310 L30 Anniversary model, en daar ben ik heel erg tevreden over.
Taylors zijn over het algemeen gewoon erg goede gitaren, je betaalt er ook voor, maar je krijgt ook wat!
Alleen de 100 series zou ik niet aanraden, maar alleen om het feit dat het geen compleet solid wood gitaar is. Persoonlijk vind ik dat gewoon jammer, maar slechte gitaren zijn het zeker niet

In het bovenstaande topic wordt overigens gezegd dat iemand de lage E snaar niet vol genoeg vind klinken. Ik zelf geef deze persoon gelijk dat de lage E in verhouding minder vol klinkt dan de rest van de snaren, maar dat komt voornamelijk omdat de hogere snaren gewoon erg helder klinken.
Dat is gewoon het karakter van de gitaar, daar houd je van of niet...

Nogmaals, ik zou hem zeker aanraden, maar het gaat om je eigen smaak. Vind je de 310 goed klinken, dan kan je zeker geen miskoop doen. Een feit is dat Taylors gewoon kwaliteitsgitaren zijn, het moet alleen je smaak zijn.

waayer
6 februari 2005, 17:59
Bedankt voor je reactie, ik heb al veel goede dingen gehoord en gelezen hier op het forum over taylor gitaren helaas was ik niet eerder bij kas om een taylor aan te schaffen maar kwam er een tegen op gitaarmarkt voor een goede prijs dus die ga ik morgen halen.
Als ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.

Mienmachine
7 februari 2005, 16:24
Let erop dat hij niet 'dun' klinkt...

Mienmachine
7 februari 2005, 16:30
"maar dat komt voornamelijk omdat de hogere snaren gewoon erg helder klinken"

Ben ik het niet mee eens:

De Bas bij een Taylor klinkt 'Boomp', bij een Martin 'Booooing' net wat je wilt.

Oeps, vergelijk eens met een Martin klinkt veel voller en ook helderder, ik heb ze allebei hier gehad, een Taylor 310, 314 en een Martin D28.

De Martin heeft een voller geluid, ik heb mijn 314 weggedaan, mooi om te zien maar naar een tijd ging het extra werken voor een bas irriteren, en bij fingerpicking geen volume.

Bij de 310 hetzelfde verhaal.

Succes
:wink:

Fingerpick
10 februari 2005, 13:22
Inderdaad, Taylor maakt heel goede instrumenten maar bedenk dat je 500,00 € voor de naam betaald. Voor een nieuwe Taylor van 1.100,00€ kan je tweedehands mits een beetje zoekwerk heel mooie okkasies vinden (o.a. op www.2dehands.nl of.be) die beter klinken dan een nieuwe Taylor van dezelfde prijsklasse. Kijk ook eens uit naar de betaalbare Larrivee, Lakewood ...
Succes, en kijk niet op 250 € extra, een goed instrument heb je voor het leven.
[/quote]

waayer
10 februari 2005, 19:24
Heb de taylor gekocht vind hem geweldig klinken en speelt lekker
was eigenlijk meteen verkocht na een paar akkoordjes te spelen
ik weet wel dat er genoeg gitaren zijn die net zo goed of beter zijn dan een taylor maar het is maar wat je wilt. betaal je niet voor(bijna) elk merk voor de naam , zeker als je praat over de duurdere merken, en een taylor een martin of gibson is denk ik meer waardevast dan een lakewood of larrivee stel dat je hem nog eens wilt verkopen of inruilen
dan is dat toch makkelijker met een taylor dan met een lakewood.

misschien zit ik er naast maar ach zo denk ik erover

belg
11 februari 2005, 00:45
Je noemt daar wel een paar heel stevige merken op hoor.....Iemand die zich maar een beetje verdiept in acoustische gitaren, komt larrivee, lakewood, furch, breedlove, santacruz, collings, avalon en zo toch al rap tegen.
Je gaat mij niet vertellen dat deze pareltjes niet waardevast zijn.
Denk dus dat je het mis hebt wat dat betreft, maar veel plezier met je ongetwijfeld zeer mooie gitaar...

Floris1984
11 februari 2005, 00:47
Inderdaad, Taylor maakt heel goede instrumenten maar bedenk dat je 500,00 € voor de naam betaald. Voor een nieuwe Taylor van 1.100,00€ kan je tweedehands mits een beetje zoekwerk heel mooie okkasies vinden (o.a. op www.2dehands.nl of.be) die beter klinken dan een nieuwe Taylor van dezelfde prijsklasse. Kijk ook eens uit naar de betaalbare Larrivee, Lakewood ...
Succes, en kijk niet op 250 € extra, een goed instrument heb je voor het leven.
[/quote]

Toen ik mijn Taylor kocht heb ik ook gekeken naar Larrivee en naar Lakewood. Vooral Larrivee vond ik in dezelfde prijsklasse echt niet beter klinken (naja dat is mijn smaak), en veel minder mooi afgewerkt.
Bij merken die in die prijsklasse zitten betaal je gewoon voor het merk, ik denk dat je weinig merken kan opnoemen waarbij dat niet zo is...

Droffie
14 februari 2005, 00:39
Heb de taylor gekocht vind hem geweldig klinken en speelt lekker
was eigenlijk meteen verkocht na een paar akkoordjes te spelen
ik weet wel dat er genoeg gitaren zijn die net zo goed of beter zijn dan een taylor maar het is maar wat je wilt. betaal je niet voor(bijna) elk merk voor de naam , zeker als je praat over de duurdere merken, en een taylor een martin of gibson is denk ik meer waardevast dan een lakewood of larrivee stel dat je hem nog eens wilt verkopen of inruilen
dan is dat toch makkelijker met een taylor dan met een lakewood.

misschien zit ik er naast maar ach zo denk ik erover
congrats.

zet een fotootje online...ben wel benieuwd... :D