PDA

View Full Version : Thuisversterkers



de wachter
5 februari 2005, 18:29
Wat zijn goede en goedkope versterkers voor thuis. Mijn budget is max een 250euro.

Ik dacht aan een Roland Cube 30 of een Line6 Spider2 30. Welke zijn er nog goede versterkers in deze categorie? Het is de bedoeling om er het hardere rock werk en het zachtere metal (Black Sabbath, AC/DC,...) mee te spelen.

Bedankt

Strat uber alles
5 februari 2005, 18:35
mwah ik verveel dus ik reageer wel ff,

volgens mij vinden ze hier een cube wel mooi apparaat.
en een spider is natuurlijk lekker uitgebreid, je kunt
ook proberen op marktplaats of speurders een marshall
valvestate 100 watt combo te kopen,
heb ik ook klinkt echt goed :-D voor ac/dc, zitten 3 kanalen op
maar misschien gaat ie iets te hard.

groeten Gertjan

guitartub
5 februari 2005, 18:40
Vox AD 30?

Fumi SG
5 februari 2005, 18:51
een vriend van mij heeft een Cube 30..... Ik vind het niet echt een geweldige amp, en al helemaal niet voor AC/DC. Er zitten een paar distortion modelings op, maar ik vind ze allemaal op elkaar lijken en je kunt er geen ruk aan veranderen (lees: afstellen).....

Chiel
6 februari 2005, 12:59
~:: Tech21 Trademark 10 ::~

Zoek niet verder. Dit is je amp :wink: . Check de soundfile maar es op:
http://www.tech21nyc.com/tm10.html

IMO de enige serieuze sessie en repetitie amp :wink: .

Fumi SG
6 februari 2005, 17:27
ff serieus....

ditl lijkt me een leuke amp, maar voor thuis en dan thuis alleen!! Dit bakkie is 10 Watt!! Probeer daar maar eens mee over de drums te komen... lukt waarschijnlijk niet of het geluid wordt schel. De Wachter heeft het over een Cube 30 en Spider II 30 (allebei 30 Watters) en jij beveelt hem een 10 Watt aan.

ps: volgens mij zijn die samples die ze erbij zetten voor Tech 21 in het algemeen, en niet specifiek voor de Trademark 10 ( ik bedoel... luister goed en je hoort geen 10 Watt amp )

P****Fred
6 februari 2005, 18:12
lol


ik vind het jammer, dat het maar 1 kanaal is, anders zou ik het echt wel interessant vinden...

BramVersteeg
6 februari 2005, 18:19
ff serieus....

ditl lijkt me een leuke amp, maar voor thuis en dan thuis alleen!! Dit bakkie is 10 Watt!! Probeer daar maar eens mee over de drums te komen... lukt waarschijnlijk niet of het geluid wordt schel. De Wachter heeft het over een Cube 30 en Spider II 30 (allebei 30 Watters) en jij beveelt hem een 10 Watt aan.

ps: volgens mij zijn die samples die ze erbij zetten voor Tech 21 in het algemeen, en niet specifiek voor de Trademark 10 ( ik bedoel... luister goed en je hoort geen 10 Watt amp )

Nah, dat weet ik niet. Als je v. Halen over een valvestate laat spelen klinkt het ook erg goed. Het zou goed een 10 watt amp kunnen zijn, en vergis je niet. 10 watt kan nog behoorlijk hard gaan hoor!

GuitarMaster
6 februari 2005, 18:20
Ik zou zeker wel voor de Cube 30 gaan, dat is naar mijn mening de beste oefentransistorversterker op de markt (ok, die Tech 21 heb ik niet geprobeerd).

Speeddemon
6 februari 2005, 18:31
Onlangs Spider II 30W getest. 3x niks.

Goeie versterkers voor 250:
in deze volgorde (ook rekening houdend met je smaak):
H&K Edition Blue 30-R.
VOX AD30VT
Roland Cube 30.

Ik heb ze alledrie uitgebreid getest. Edition blue klinkt het meest direct en ook al is 't geen modelling amp, kan ie superveel sounds aan. Heb er zelfs een superovertuigende hotrodded JCM800 sound uitgetoverd. (Zelfde sound als intro van Darkness - "Black Shuck" ). Weinig transistor amps die dat kunnen!

VOX is erg uitgebreid wat betreft parameters van effecten + je kan 2 presets opslaan. Dus als je 2 verschillende distortion kanalen wil, ipv clean en distortion, dan kan dat. Dat kan dus op de Cube 30 niet!
Cube 30 klinkt wel heerlijk strak en vol, met name als je de R-Fier model kiest en de MID ver opendraait (wat niet de bedoeling is als je een Dual Rectifier nadoet voor een moderne metal-sound). Je krijgt zo een beetje de Soldano SLO100 sound; high gain, maar heel vol en smooth.

VOX vind ik wat overtuigender in de licht crunchy sounds (Tweed, AC30, Plexi) en de 'powersoak' die het uitgangswattage van 1 tot 30W kan regelen is ook erg handig.

Ze hebben trouwens GEEN van 3-en een FX-Loop!

de wachter
6 februari 2005, 19:47
bedankt manne, ik heb nu al wat namen dat ik kan gaan uittesten. Alle informatie is nog altijd welkom, hoe rapper hoe liever :wink: want ik ben mijne stagg CA-10 8watt versterker echt wel muug.

Swampash
6 februari 2005, 20:00
En de Vox heeft een instelbare noise gate.
:wink:

Nicci
6 februari 2005, 20:34
ff serieus....

ditl lijkt me een leuke amp, maar voor thuis en dan thuis alleen!! Dit bakkie is 10 Watt!! Probeer daar maar eens mee over de drums te komen... lukt waarschijnlijk niet of het geluid wordt schel. De Wachter heeft het over een Cube 30 en Spider II 30 (allebei 30 Watters) en jij beveelt hem een 10 Watt aan.

ps: volgens mij zijn die samples die ze erbij zetten voor Tech 21 in het algemeen, en niet specifiek voor de Trademark 10 ( ik bedoel... luister goed en je hoort geen 10 Watt amp )

ik kan me vergissen, maar dit is toch een topic over thuisversterkers?

Fumi SG
6 februari 2005, 20:41
~:: Tech21 Trademark 10 ::~

Zoek niet verder. Dit is je amp . Check de soundfile maar es op:
http://www.tech21nyc.com/tm10.html

IMO de enige serieuze sessie en repetitie amp .

dat dacht ik ook....maarjah ik geef gewoon antwoord :wink:

ps: hoe doe je dat "nicci schreef"???

P****Fred
6 februari 2005, 20:49
[quote="nicci"]....[/quote]


....

crazylay
6 februari 2005, 21:05
hey..

K'heb nog wel een Laney HCM30R voor je. €95,-

Fumi SG
6 februari 2005, 23:35
..........

ff proberen natuurlijk :wink: [/quote]

Chiel
7 februari 2005, 13:05
ff serieus....

ditl lijkt me een leuke amp, maar voor thuis en dan thuis alleen!! Dit bakkie is 10 Watt!! Probeer daar maar eens mee over de drums te komen... lukt waarschijnlijk niet of het geluid wordt schel. De Wachter heeft het over een Cube 30 en Spider II 30 (allebei 30 Watters) en jij beveelt hem een 10 Watt aan.

ps: volgens mij zijn die samples die ze erbij zetten voor Tech 21 in het algemeen, en niet specifiek voor de Trademark 10 ( ik bedoel... luister goed en je hoort geen 10 Watt amp )

Jij hebt er dus klaarblijkelijk nog nooit mee gewerkt... :-?
Check 'm eerst eens uit voordat je met een statement komt. Mijn VHT2/50/2 gaat ook mijlen verder als mijn oude Marshall 9200 die 100W meer bagage had. Wattages zeggen mij dus sowieso niets. Samples zijn overigens wel degelijk van de Trademark 10. Reperteer er wekelijks mee en heb er zelfs een gig mee gedaan (met een sm57).
Ding is veelzijdig genoeg als je zelf ook een beetje handig bent met je volumeknop op je gitaar. Ik heb een Ernst Fliek 'Rover' en een Custom Audio 3+ SE als vergelijkingsmateriaal en weet dus wel een beetje waarover ik praat.
Overigens, de Trademark 10 heeft geen footswitch maar 3 switches om de instellingen te veranderen. Gaat van Fender Clean naar SRV chrunch naar Metallica scheur. Maar goed, daarom verwees ik ook naar de sound sample :-? .

Speeddemon
7 februari 2005, 23:47
Jij hebt er dus klaarblijkelijk nog nooit mee gewerkt... :-?
Check 'm eerst eens uit voordat je met een statement komt. Mijn VHT2/50/2 gaat ook mijlen verder als mijn oude Marshall 9200 die 100W meer bagage had. Wattages zeggen mij dus sowieso niets. .
Een 50W buizenbak gaat sowieso harder dan een 200W transistorbak.

Trademark 10 is transistor, en Fumi heeft wel gelijk, in een metalbandje kom je er niet meer mee boven de drummer uit. Met 30W transistor trouwens ook niet (of je amp staat heel erg te kraken)

Fumi SG
7 februari 2005, 23:58
Ik dacht al... nou wordt het heel frappant :oops: Als je met die 10 Watter goed in een bandje rond kunt komen, ben ik dus al een tijd voor niks aan het rondkijken om m'n 15 Watt Marshall te vervangen voor een 50 Watt buizencombo!! :roll:

Chiel
8 februari 2005, 11:36
Een 50W buizenbak gaat sowieso harder dan een 200W transistorbak.


Jemig, moet ik nu alles gaan toelichten??? :???: . De VHT 2/50/2 en de Marshall 9200 zijn beide buizenbakken die beide zijn uitgerust met EL34's. Vrijwel identiek en toch is het een wereld van verschil. De VHT wint het op alle vlakken in transparantie, dynamiek en power. En dit terwijl de VHT er op papier qua specs slechter vanaf komt.

Resumé, check je amp eerst uitgebreid voordat je d'r ééntje aanschaft. Specs zeggen lang niet alles.

Dick Wolkendeck
8 februari 2005, 11:58
Een leuke versterker voor THUIS en dus niet voor in het oefenhok: de BOSS Micro Cube. Vind ik erg leuk. 2 watt. Dus ook goed voor de buren. Niet denken: is kut, maar luisteren! € 100,= nieuw, doet het ook uren op een paar penlites, dus ook voor op vakantie! Dat 2 watt zo hard kan gaan...

Ik bedoel, waar gebruik je een thuisversterker nu voor? Beetje oefenen (of VEEL oefenen), jammen met een maatje, beetje opnemen. Doet die Boss dus erg leuk. Ik gebruik zelf thuis een Pandora PX4. Oefenen doe ik met een 5150 stack. Oordoppen in. :wink:

Fumi SG
8 februari 2005, 13:09
ff voor de minder bekenden met deze amps. De Boss Microcube is dus gewoon een Roland Microcube. Dat is de kleine (op batterijen en stroomnet werkende) van de Roland Cube 30 met iets minder mogelijkheden.....

de wachter
8 februari 2005, 15:30
Heeft er iemand ervaring met de Laney HCM30R? crazylay?

Bedankt.

crapton
8 februari 2005, 18:15
Een Behringer V-Ampire (is een V-Amp Pro met stereo eindtrap). Die dingen zijn rond de 280 Euro nieuw, en met extra speaker denk ik nog wel in een band te gebruiken. Ik weet alleen niet hoe goed die speakers zijn, maar voor de rest wel een goede deal. Uit de V-Amp kan je goede sounds krijgen, zeker voor dat geld.

En er zit ook een hoofdtelefoon uitgang op, kan je midden in de nagt noch oefenen :-).

Fumi SG
8 februari 2005, 19:33
Een Behringer V-Ampire (is een V-Amp Pro met stereo eindtrap). Die dingen zijn rond de 280 Euro nieuw, en met extra speaker denk ik nog wel in een band te gebruiken. Ik weet alleen niet hoe goed die speakers zijn, maar voor de rest wel een goede deal. Uit de V-Amp kan je goede sounds krijgen, zeker voor dat geld.

En er zit ook een hoofdtelefoon uitgang op, kan je midden in de nagt noch oefenen .

volgens mij heb je de 'g' en de 'ch' in de laatste zin omgedraaid :razz: . Die Behringers zijn niet echt denderend hoor

MongoSucks
14 februari 2005, 19:41
ik heb zelf een cube 15 voor thuis, en die gaat zeker neit te zacht, ik heb het volume altijd op ong. 3 (van de 10 staan). de cube gaat voor thuis zeker hard genoeg, ik gebruik hem zelfs nog soms om met m'n band te repeteren (hij komt dus boven drum bas zang en andere gitaar uit)

jorrit
16 februari 2005, 12:11
een vriend van mij heeft een Cube 30..... Ik vind het niet echt een geweldige amp, en al helemaal niet voor AC/DC. Er zitten een paar distortion modelings op, maar ik vind ze allemaal op elkaar lijken en je kunt er geen ruk aan veranderen (lees: afstellen).....

wat een onzin. of er is iets mis met dat bakkie of met jou oren. k heb ook zo'n cube 30 thuis staan en tis perfect voor thuis. en afstellen heb ik ook geen probleem mee.....

Grave Fillé
16 februari 2005, 16:36
Ik heb een crate, heel goed ding. Ik stuur je pw.