PDA

View Full Version : Gitaar naar computer



erikvdh
5 februari 2005, 18:26
Hey mensjus,

Ik wil graag gaan opnemen gitaar op de computer, maar ik wil niet opnemen via een microfoon voor mn versterker ik woon in een gehorig huis dus dat werkt niet ideaal.

Bestaan er bepaalde "convertors" waarmee je je gitaar op een behoorlijke manier kan aansluiten op je computer zonder dat je geluidskaart het begeeft?

Ik heb een FX pedal met line out, en die kan ik via line in op de computer aansluiten, maar echt heel mooi vindt ik dat niet, klink te digitaal naar mijn idee!

Dus als er iemand tips heeft voor mij, laat het dan even weten.
Echter heb ik geen kapitalen aan geld dus kom met betaalbare adviezen.

Groet van Erik.

Diedo
5 februari 2005, 18:28
een Line6 POD2.0 of POD XT doen het heel behoorlijk.
De tegenhanger van de POD is de Behringer Vamp.

je hebt ook nog de Guitarport van line6.

er zullen er vast nog veel meer zijn.

zjanke
5 februari 2005, 19:30
Wat vindt je betaalbaar? Je kunt voor een kleine 200 een Tascam US 122 kopen (via ebay), dan kun je rechtstreeks opnemen zonder versterker. In de toekomst kun je dan ook nog eens een hele band opnemen.

Dirk_Hendrik
5 februari 2005, 20:13
Ik gooi em even naar recording :wink:

bert k
6 februari 2005, 15:28
Wat vindt je betaalbaar? Je kunt voor een kleine 200 een Tascam US 122 kopen (via ebay), dan kun je rechtstreeks opnemen zonder versterker. In de toekomst kun je dan ook nog eens een hele band opnemen.
Nee hoor, een US 122 is gewoon een externe geluidskaart, met maar 2 ingangen, dus die hele band kan je vergeten. En bij de gitaar blijft het cleane gitaargeluid. De goedkoopste oplossing is idd een guitarport, die kost iets van 150 euro (dacht ik) en dat klinkt heel behoorlijk.

Epic
10 februari 2005, 09:55
Ik heb gewoon mijn gitaar rechtstreeks in mijn geluidskaart (ewx 24/96), heb alleen mijn bluesdriver er tussen om het ingangssignaal wat op te krikken (met gain op 0).

Verder ben ik helemaal over op Guitar RIG van http://www.nativeinstruments.de

outside
12 maart 2005, 14:35
gewoon van de headphone uitgang van je versterker naar de line in van de pc, (heb je wel een kabel nodig van groot "ding" naar klein "ding") en dan line in selecteren bij opnemen (als je naar de instelingen van de geluid gaat) en dan kan je met elk record-programma opneme (zelfs met het simpele geluidsrecordertje dat stanaard bij elke windows zit denk ik).