PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 8080 schellheid"?..



crazylay
5 februari 2005, 17:23
hallo,

ik speel op een Marshall valvestate 8080...en met een Aria strat gitaartje daar zit 1 EMG single coil nek element in en een Humbucker
en een standaard single coil.
als ik de versterker op "Normal channel" zet...(dat is de clean kanaal)..dan klinkt hij heel schell...mijn vraag is:
is bij deze versterker de "Normal Channel" standaard zo schell of niet"?,,

ik hoor het wel.

Marco

StereoX
5 februari 2005, 17:25
draai wat met de knoppen. minder high , bas + mids erin. moet toch wel een hoop schelen denk ik

up-guitarman
5 februari 2005, 18:02
Die schelheid ligt ook wel beetje aan je speaker ... Ik heb de head versie (8100) en met een JCM kast eronder is die gelijk al een pak minder schel !!!
Beetje met de instellingen spelen, hoewel een valvestate vrij schel is van zichzelf, dat is algemeen geweten, maar normaal gezien toch ook niet extreem ...

crazylay
6 februari 2005, 10:57
kan het ook door de potmeters zelf komen"?..
of door nog iets anders..

Jim Marshall
6 februari 2005, 12:23
Wat voor snaardikte heb je? Dunne snaren geven ook een scheller geluid dan dikke.

Punt
6 februari 2005, 17:00
Gebruik je de toonpots van je gitaar ?

crazylay
6 februari 2005, 20:22
hey..

ik gebruik .10 snaren van Fender en Ernie ball.
en ik gebruik de tone potmeter van de gitaar niet...want dan krijg ik een dof geluid.

Punt
7 februari 2005, 07:49
Probeer het volume van je gitaar eens een klein stukje terug te draaien. Bv 9 ipv 10. Dat wil wel eens helpen.

Toch eens proberen met je toonpot de sweetspot te vinden, je hoeft hem niet meteen helemaal dicht te draaien.

Probeer eens een andere gitaar aan te sluiten en kijk of het nog zo schel is. Als het aan je gitaar ligt kun je de pots en caps nog vervanngen.