PDA

View Full Version : Ibanez ATK 300



bassboomer
30 juni 2002, 12:02
Ik heb sinds kort een 2e hands ATK, heeel mooi geluid maar weet iemand precies wat de standen van de drieweg schakelaar betekenen?
Ik merk niet veel verschil in de verschillende standen.
Op de Ibanez site staat alleen nog de 400 met 5 standen schakelaar.
Volgens mij is 1 stand`parralel`, een andere `serie` en weer een andere stand `single coil`.
Single coil is wel te vinden door op de polen te tikken maar die andere standen?
Wat is dan het nut van serie of parralel?
Alvast bedankt!

AllodoX
1 juli 2002, 13:40
Ik heb een ATK305 :wink:

naar voren = serieel
midden = parallel
naar achter = single coil ( alleen achterste coil ) = meer hoog

b.t.w. als je echt koel geluid uit dat ding wilt krijgen, moet je een NEOBUCKER bestellen bij bassculture.de :smile:

dat is een handgemaakte ATK pickup, die stukken beter klinkt en meer output geeft :smile:

mijne is volgende week klaar :grin: :grin: :grin:

bassboomer
1 juli 2002, 19:28
Bedankt voor je informatie en je tip, maar voorlopig vindt ik īm nog wel goed genoeg klinken met de originele pick up.
Maarre.... wat is nou eigelijk het nut van parallel of serieel dan? ik weet dat men dit bij de jazzbass ook wel eens verandert om de ruis tegen te gaan of om de twee single coil pickups samen als humbucker te laten werken.....of heb ik het nou over iets heel anders?

AllodoX
1 juli 2002, 21:44
yep :smile:

als de elementen parallel staan, hebben ze meer punch. dit komt omdat ze allebei signaal leveren wat gemixed wordt.

staan ze serieel, dan klinkt het wat voller, omdat het signaal van de ene pickup door de andere pickup gehaald wordt.

puur een toon kwestie :smile: