PDA

View Full Version : Is dit een echte fender?



AlterEgo
5 februari 2005, 13:00
Ik liep te kijken op gitaarmarkt en ik kwam deze strat tegen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=36641
Op de laatste foto zie je headstock, maar waarom ziet dat logo'tje er zo vaag uit? Of hoort dat zo? Ik vind het erop lijken alsof het een of andere sloebergitaar is waar later een fender sticker is opgeplakt. :P

Reel Big Fish
5 februari 2005, 13:10
T lijkt op een sticker idd, misschien dat een ander forumlid iets anders denkt maar k zou ook zeggen dat t een sticker was :-?

Quink
5 februari 2005, 13:15
Op de laatste foto zie je headstock, maar waarom ziet dat logo'tje er zo vaag uit? Of hoort dat zo? Ik vind het erop lijken alsof het een of andere sloebergitaar is waar later een fender sticker is opgeplakt. :P

Logo ziet er idd een beetje "opgeplakt" uit, maar dat is wel normaal bij de RI's. In ieder geval bij de vroegere, weet niet of het bij de latere versies anders is. Het serienr. (V017xxx) komt in ieder geval wel overeen met het bouwjaar van de gitaar.

jero
5 februari 2005, 14:03
dat zie je inderdaad wel vaker bij reissue's, het kan ook net de lichtval zijn. Deze vind ik zelf interessanter, een '57 reissue met rosewood toets:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=36622

gjlp
5 februari 2005, 14:51
Dat logo klopt. Al die RI's hebben dat. De mijne ook (helaas).

Stratman70
5 februari 2005, 15:28
Ja, het klopt gewoon. Het komt vaker voor bij reïssues, doodsimpel om de reden dat Fender heel vroeger de decals pas aanbracht, nadat de hals al gelakt was. Dit was maar eventjes zo, want die decals beschadigden veel te snel natuurlijk. Kijk maar eens op Ebay naar echte oude vintage strats (en andere Fenders), hoe vaak daar de decals van zijn beschadigd. Maar de oude Fenders (en mijn tokai heeft precies hetzelfde) hadden gewoon nu eenmaal een hele dunne laklaag, waardoor elk reliëf dus nog te zien is.
Dus voor mij heeft het iets authentieks, wat ik dus gaaf vind. en inderdaad kom je het op normale strats vanaf de jaren 70 ofzo niet meer tegen.

Wat ik zelf veel storender vind is dat je gelijk al kunt zien dat het een japanse reïssue is, omdat het "comfort contour" stickertje er altijd zo raar (kwartslag naar rechts gedraaid) op zit. Die letters horen eigenlijk evenwijdig te lopen aan de letters van het Fender logo.

Stratman70
5 februari 2005, 15:33
dat zie je inderdaad wel vaker bij reissue's, het kan ook net de lichtval zijn. Deze vind ik zelf interessanter, een '57 reissue met rosewood toets:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=36622
Inderdaad, erg vreemd.

jero
5 februari 2005, 15:35
die contour body sticker is volstrekt normaal bij usa reissues (google maar even naar wat pics). Volgens mij is er niets mis met deze gitaar,

maarreh, vinden jullie nu echt niets eigenaardig aan die '57 reissue strat (zie mijn post hierboven)?

Quink
5 februari 2005, 15:38
Misschien een stomme vraag, maar zijn er wel 57RI's met rosewood toets gemaakt?

NostraJanus
5 februari 2005, 15:39
Oh laat maar niet goed gelezen...

Die kop ziet er idd raar uit...

jero
5 februari 2005, 15:40
Misschien een stomme vraag, maar zijn er wel 57RI's met rosewood toets gemaakt?

BINGO!!!

NostraJanus
5 februari 2005, 15:42
dat zie je inderdaad wel vaker bij reissue's, het kan ook net de lichtval zijn. Deze vind ik zelf interessanter, een '57 reissue met rosewood toets:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=36622
Te weinig frets :D

Quink
5 februari 2005, 15:44
Misschien een stomme vraag, maar zijn er wel 57RI's met rosewood toets gemaakt?

BINGO!!!

:o Whaheey! Wat heb ik gewonnen? :-D


Nog iets, qua serienummer zou het een 92-94 gitaar moeten zijn. De dots op de 12de fret staan volgens mij echter te ver uit elkaar daarvoor. Op basis hioervan zou het een 98 of later moeten zijn.

Stratman70
5 februari 2005, 16:14
die contour body sticker is volstrekt normaal bij usa reissues (google maar even naar wat pics). Volgens mij is er niets mis met deze gitaar,

maarreh, vinden jullie nu echt niets eigenaardig aan die '57 reissue strat (zie mijn post hierboven)?

Volgens mij zitten die Confort Contourbody stickers bij Amerikaanse reïssues wel juist geplakt, zie mijn post hierboven en is dat puur om de japanse exemplaren te onderscheiden van de amerikaanse.

Wat die '57 ri betreft: inderdaad waren er toen nog geen rosewood toetsen in 1957 op strats. Misschien is het toch een '62 reíssue ofzo met een verkeerde slagplaat?

gjlp
5 februari 2005, 16:25
Die '57 klopt voor geen meter. De palissander toets klopt niet, en vintage white is volgens mij een kleur die niet gebruikt wordt/werd op de RI's. Verder heeft hij wel de 1 laags slagplaat en de aged elementkapjes en knoppen. :roll:

Quink
5 februari 2005, 17:13
Die '57 klopt voor geen meter. De palissander toets klopt niet, en vintage white is volgens mij een kleur die niet gebruikt wordt/werd op de RI's. Verder heeft hij wel de 1 laags slagplaat en de aged elementkapjes en knoppen. :roll:

Ik vrees dat je je vergist. Vintage white werd (wordt?) wel gebruikt voor '57 RI's.
En die ge-agede parts zou deze juist niet moeten hebben, die zitten er pas op sinds 98. En op basis van het serienummer zou dit een 96er moeten zijn.

Reel Big Fish
5 februari 2005, 17:30
dat zie je inderdaad wel vaker bij reissue's, het kan ook net de lichtval zijn. Deze vind ik zelf interessanter, een '57 reissue met rosewood toets:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=36622
Te weinig frets :D

FRETTEN :razz:

gjlp
5 februari 2005, 17:39
Die '57 klopt voor geen meter. De palissander toets klopt niet, en vintage white is volgens mij een kleur die niet gebruikt wordt/werd op de RI's. Verder heeft hij wel de 1 laags slagplaat en de aged elementkapjes en knoppen. :roll:

Ik vrees dat je je vergist. Vintage white werd (wordt?) wel gebruikt voor '57 RI's.
En die ge-agede parts zou deze juist niet moeten hebben, die zitten er pas op sinds 98. En op basis van het serienummer zou dit een 96er moeten zijn.

Ok dan vergis ik me inderdaad. Dan zal het de hals wel vervangen zijn.

turboblues
5 februari 2005, 17:47
Rosewood fingerboard werd geintroduceerd in juli 1959 en 21 frets was normaal op oude strats! Het zal waarschijnlijk een '62 reissue zijn.

Aca Ilic
5 februari 2005, 17:50
Hey jongens !

In advertentie staat helemaal niet dat om een 57 reissue strat gaat ,maar om 62-er.
Voor de goede orde , de rosewood toets was pas in 59 in productie gegaan bij strats, uitzonderingen waren alleen Jazzmasters die in juli 1958 rosewood toets hebben gekregen.
Wat originele slagplaat bij deze add betreft , kijk eens wat beter in de gitaarkoffer. :wink:
mvg
Alex

turboblues
5 februari 2005, 18:01
Hey jongens !

In advertentie staat helemaal niet dat om een 57 reissue strat gaat ,maar om 62-er.
Voor de goede orde , de rosewood toets was pas in 59 in productie gegaan bij strats, uitzonderingen waren alleen Jazzmasters die in juli 1958 rosewood toets hebben gekregen.
Wat originele slagplaat bij deze add betreft , kijk eens wat beter in de gitaarkoffer. :wink:
mvg
Alex Voor de goede orde, we hadden het hier niet over de gitaar in het begin van de thread, maar om deze in de link die Jero ons bezorgde. Mvg, turboblues!

Aca Ilic
5 februari 2005, 18:09
Hey jongens !

In advertentie staat helemaal niet dat om een 57 reissue strat gaat ,maar om 62-er.
Voor de goede orde , de rosewood toets was pas in 59 in productie gegaan bij strats, uitzonderingen waren alleen Jazzmasters die in juli 1958 rosewood toets hebben gekregen.
Wat originele slagplaat bij deze add betreft , kijk eens wat beter in de gitaarkoffer. :wink:
mvg
Alex Voor de goede orde, we hadden het hier niet over de gitaar in het begin van de thread, maar om deze in de link die Jero ons bezorgde. Mvg, turboblues!
voor de goede orde :-D
mvg
Alex

jero
5 februari 2005, 18:24
Rosewood fingerboard werd geintroduceerd in juli 1959 en 21 frets was normaal op oude strats! Het zal waarschijnlijk een '62 reissue zijn.

voor de goede orde :-D

'62 reissues hebben een 3-laags 13 schroefs slagplaat, deze heeft een enkellaags 8 schroefs

Bluesbreaker
5 februari 2005, 18:36
'62 reissues hebben een 3-laags 13 schroefs slagplaat, deze heeft een enkellaags 8 schroefs

'62 reissues hebben een 11 schroefs slagplaat volgens mij hoor (voor de nog betere orde :) )

turboblues
5 februari 2005, 18:53
Van 1 ding zijn we allemaal zeker : het plaatje klopt niet, stront aan de knikker!

Sim Simon
5 februari 2005, 19:41
Wel een prachtige gitaar trouwens. :D

robzilla
5 februari 2005, 20:41
Ik vind die '62 erg mooi!

gjlp
5 februari 2005, 21:06
Ik heb dezelfde maar nu ik die foto's gezien heb zit ik er hard over te denken om dinsdag even een 3 laags zwarte slagplaat te halen :o

jero
5 februari 2005, 22:28
'62 reissues hebben een 3-laags 13 schroefs slagplaat, deze heeft een enkellaags 8 schroefs

'62 reissues hebben een 11 schroefs slagplaat volgens mij hoor (voor de nog betere orde :) )

you win :-D (inderdaad 11)

groovyB3
5 februari 2005, 23:18
De eerste vraag over het logo klopt idd. Het logo is echt.
Mijn '57ri Strat en '63 Strat hebben beiden de 'opgeplakte' logo's waarvan bij de '63 de lak onder het logo niet verkleurd is en daaromheen wel.
M'n '57ri is nog zo jong dat er nog niets verkleurd is :D

Quink
5 februari 2005, 23:32
De eerste vraag over het logo klopt idd. Het logo is echt.


Ja, zover waren wij ook al...... :-?



http://smile.smilies.nl/1562.gif

Bluesbreaker
5 februari 2005, 23:36
Bevestiging krijgen van een Hammond speler maakt het natuurlijk wel wat geloofwaardiger. :wink: