PDA

View Full Version : Koptelefoon



armageddon
5 februari 2005, 12:28
Ik speel op mijn kamer via modelling (GT6) naar geluidssysteem, maar soms willen mijn huisgenoten een beetje rust en dus ben ik op zoek naar een goede koptelefoon. Ik heb nu een foute sony koptelefoon, maar die geeft echt een vreselijk rotgeluid. Waarschijnlijk koop ik een Sennheiser of iets dergelijks, maar het aanbod is een beetje overweldigend.
Speel nogal eens met distortion e.d. en dan wil ik wel een beetje controle hebben over de tonen, dus niet dat ik dan alleen ruis hoor :)
Tips?

DREAMMACHINE
5 februari 2005, 13:28
spam: ik heb nog een hele goede sennheiser hd 500 voor je liggen! nieuwprijsje was boven 100 euro, gebruikte ik bij mn pod, maar doe nu alles via pc, dus beetje overbodig.

ik heb de hd500 vergeleken met veel andere headphones en kwam tot de conclusie dat deze voor gitaar sounds alleen echt het beste was.
clean ging niet over sturen, en bass sounds kwam goed strak door.

Izegrim
5 februari 2005, 17:08
TIP: Die cheapo Behringer dingen zijn niet indrukwekkend kwa constructie en kwaliteit, maar ze klinken goed en kosten geen drol. Ik heb er een speciaal voor oefenen met multibakkie (schnie goe nedderlanz marja). HPS3000 is dat FYI. Daar kun je nog eens op gaan staan zonder tranen.

iam
5 februari 2005, 17:36
er stond in de gitarist van vorige maand een test van verschillende koptelefoons...

Dirk_Hendrik
5 februari 2005, 17:45
Persoonlijke mening: laat het idee varen. Gitaar spelen met koptelefoon is echt de ultieme pest voor je oren.

Rewind
6 februari 2005, 00:11
pest voor je oren hoeft niet, je kan 'm ook zacht over de koptelefoon horen. Iig alles beter dan steeds maar weer zeikende buren voor de deur lijkt mij

armageddon
6 februari 2005, 18:37
Ik ga ook niet altijd over de koptelefoon spelen hoor :) ben niet gek.
Ik ben trouwens voor die Behringer HPS3000 gegaan. Ik liet me even adviseren bij de Feedback en Staffhorst.