PDA

View Full Version : Over de Boss twinpedals



Thom TK
4 februari 2005, 22:32
test

Thom TK
4 februari 2005, 22:32
Weet iemand of deze pedals true bypass zijn?
Ik wil namelijk GEEN kwaliteits verlies (de TB-TM box staat echter wel op mijn verlanglijst, maar toch...).

Diedo
4 februari 2005, 22:55
lijkt me niet... net als alle ander boss pedalen. zeker niet als er nog veel meer electronica in zit dan in een gemiddeld pedaal.

Thom TK
4 februari 2005, 23:12
lijkt me niet... net als alle ander boss pedalen. zeker niet als er nog veel meer electronica in zit dan in een gemiddeld pedaal.

hmmm, ja oke...dacht dat omdat veel wah pedalen TB zijn...raar verband I know, maar kon :)

up-guitarman
5 februari 2005, 18:30
Niet TB volgens mij, maar zijn de meeste BOSS pedalen niet gebufferd ???

Antal
5 februari 2005, 19:19
Niet TB volgens mij, maar zijn de meeste BOSS pedalen niet gebufferd ???

Klopt

Lucluc
5 februari 2005, 21:05
Zeker weten niet true bypass. Dat kan ook een voordeel zijn, zoals bij een delay. Geen grote verandering van toon als je de delay inschakelt. Dat heb je dus wel met true bypass delay's. En bij die DD-20 sterft het geluid ook mooi weg, ook al heb je het effect al uitgeschakelt. Wat mij betreft een goede eigenschap.

AutoStatic
5 februari 2005, 23:19
Goed om te weten, mijn DD5 klinkt echt crêpe als ik hem uitzet en de delay sterft weg. Zit er aan te denken om een RC of een DD-20 aan te schaffen. Misschien wel allebei :oops:

Thom TK
6 februari 2005, 14:33
Zeker weten niet true bypass. Dat kan ook een voordeel zijn, zoals bij een delay. Geen grote verandering van toon als je de delay inschakelt. Dat heb je dus wel met true bypass delay's. En bij die DD-20 sterft het geluid ook mooi weg, ook al heb je het effect al uitgeschakelt. Wat mij betreft een goede eigenschap.

euhm, begrijp ik het goed dat een TB delay minder is dan een "normale"? (soory, ik snap hem niet helemaal :) )


Goed om te weten, mijn DD5 klinkt echt crêpe als ik hem uitzet en de delay sterft weg. Zit er aan te denken om een RC of een DD-20 aan te schaffen. Misschien wel allebei :oops:

Die DD5 kut? ik heb een DD3 en ben er errug tevreden mee.
En wat houdt in als de pedalen gebufferd zijn?

Questions, I know ...

Lucluc
6 februari 2005, 20:26
@ Thom TK: true bypass is niet altijd de beste oplossing. Bij true bypass is uit ook echt uit. Je hoort niet de delay mooi vloeiend uitsterven. Daarnaast hoor je bij een delay met true bypass altijd verschil tussen je directe gitaargeluid als je effect uit staat en wanneer ie aanstaat. Ik vind dat een groot nadeel.

@ AutoStatic: wat is een RC? Bedoel je daar de loopstation van Boss mee? Lijkt mij ook een cool apparaat. DD-20 is ook erg gaaf, krijg je geen spijt van.