PDA

View Full Version : nieuwe songs van solo-album online



stimmt
4 februari 2005, 20:02
Ben momenteel bezig met een solo album waarbij ik alles zelf doe
Ik zou graag wat reacties hebben:

http://www.purevolume.com/mrmanders/music/

hit me

Matt19
16 februari 2005, 10:50
MR Manders,

ik heb geluisterd naar je demo tracks, funky pop song vindt ik op zich wel aardig, bij absense ben ik bijna in slaap gevallen en bij onehundred denk je zelf helemaal fantastisch te zijn en lijkt de arrogantie ervan af te druipen. Jammer want alles behalve een leuke solo na afloop.

Wat ik je aanraadt is om veel meer te doen met dynamica. Vooral in de opbouw van de nummers, in de drumpartij maar ook vooral in je solo´s. Let er trouwens op dat je je noten niet vals bend, bij absense zitten er een paar valse bij bovendien is je timing daar niet altijd 100%. Ook je hammer ons en pull offs klinken niet echt lekker.
Je zang is ook niet altijd zuiver maar op zich past dat erbij.

succes ermee

stimmt
17 februari 2005, 01:04
bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat het niet jouw stijl is, maar dat is niet erg. Je kunt me daardoor juist tips geven.

Van de drums weet ik dat ze vernaaid zijn, ik heb het moeten doen met een ingebouwde drumcomputer...

Kwa gitaarspel, er zit hier en daar wel een slordigheidje en ik vond de meeste solo's zelf op zich goed (anders zou ik ze niet laten staan).
Ik speel pas 3 maanden elektrisch, dus uiteraard zijn alle tips welkom.
Dus bedankt voor je adviezen

groovyB3
17 februari 2005, 02:57
Onehundred: wat ik hier mis zijn refreinen. Je praat maar wat zonder dat het echt ergens over gaat. Ik snap de hele essentie van het nummer ook niet, doet mij denken aan een rapneger en dat is iets wat ik snel over sla. Gitaarpartijen waren goed, maar kunnen wel iets strakker.

Absense: Hier probeer je de feel van Little Wing of iets soortgelijks te capturen. Op zich erg leuk gedaan. Slagpartij is erg tof, alleen bij de solo's moet je er rekening mee houden dat je, zeker bij zo'n 'gevoelig' een verhaal moet vertellen en niet alleen laddertjes lopen. Probeer als je een noot opdrukt em dan ook goed uit te laten komen, niet dat ie half afgemaakt is.

Funky Popsong: Zelfde verhaal als bij onehundred, er mist een duidelijke structuur in het nummer. Er moeten herkenbare dingen inzitten die terugkomen. Je hebt ook 2 keer een bridge in het nummer.
De solo gaat hier beter, jouw kracht licht duidelijk in het geven van een krachtige korte solo.
Het einde is te abrubt, ik zat te luisteren en had iets van 'hey is het nu al afgelopen?' :D

Werk iig aan je dynamica, bends en vibrato's. Doe alsof je gitaar moet zingen.
Je zingt prima, alleen probeer wat luider te zingen, dan komt het ook wat beter over.

Succes!

stimmt
17 februari 2005, 13:44
bedankt voor het luisteren groovy.
Idd Onehundrud heeft geen refreinen of niks, alleen het 'begindeuntje' komt terug op het laatst.
Dit heb ik expres gedaan om gewoon origineel te zijn, er zijn al veel te veel muzikanten op de wereld, begrijp je :)

Het nummer gaat over kansloze boeren (ja ik woon in een gat) die van hun 16e tot hun 65 bouwvakken en in het weekend toch denken de man te zijn en naar mij en vrienden 'homo' en zo roepen. Ik zeik ze in dit nummer af. Ik heb het nummer ook expres zo rauw mogelijk gemaakt.

Bij Funky Popsong heb ik ook geprobeerd er veel verschillende stukken in te doen want anders is hij bij de eerste keer luisteren echt TE poppy. Nu nog, maar nu moet je hem iig een paar keer luisteren voordat je alles herkent.

Maar je hebt gelijk, ik moet idd werken aan de slordigheidjes

wille525
17 februari 2005, 23:40
Voor iemand die 2,5 gitaar speelt (en maar 2 maanden electrisch) klinkt het zeer zeker niet slecht. Tuurlijk kan het uiteindelijk wel beter, de composities zijn nogal rommelig, maar gezien je beperkte ervaring denk ik dat je over een paar jaar een hele goeie gitarist kan worden. Daarnaast heb je een leuke stem (teminste in het laatste nummer..)