PDA

View Full Version : ===== Forces of Nature ===== By Kasper (=Update v.2=)



Kasper
4 februari 2005, 16:42
Met terughoudendheid post ik dan toch maar mijn poging :oops:
Er moeten hier dringend wat meer inzendingen komen vind ik, dus draag ik mijn steentje bij. Ik zal er waarschijnlijk wel nog aan sleutelen de komende weken, maar hier heb je dan alvast wat ik tot nu toe heb.

Is de eerste keer dat ik mij bezig hou met opnames, so be gentle :wink:

- Ibanez SZ320 -> Digitech RP-80 -> Line In van PC -> Adobe Audition

Nieuwe versie (http://users.pandora.be/rtaw/Kasper%20-%20Forces%20of%20nature2.mp3)

Oude versie (http://users.pandora.be/rtaw/Kasper%20-%20Forces%20of%20nature.mp3)

Jeroenvanhulsteijn
4 februari 2005, 17:46
Ah kijk eens weer een inzending erbij.

Het geluid vind ik niet veel aan. Een fuzzige wollige brei. Zit geen definitie in. Lijkt wel een keyboard synth aangesloten op een 2x5 watt transistor radio (heb ik vroeger wel eens gedaan :D ).
Het lijkt alsof het 2 gitaar partijen zijn. Maar het is heel slecht te horen. Het is zowieso een idee om dan voor beide gitaar partijen verschillende typen distortions te kiezen.

Je speelt strak in de maat.......geloof ik.

Ik denk ook dat dit wel een beetje het idee is wat mensen van een riff hebben. De riff klinkt op zich wel lekker maar misschien een beetje clichι.

Ik zou denk ik andere geluiden kiezen, dan komt het denk ik allemaal een stuk beter uit de verf.

Kasper
4 februari 2005, 17:58
Ik geef je 100% gelijk, en ben me bewust van de slechte kwaliteit van de distortion. Maar het is namelijk moeilijk om de distortion op mijn RP-80 goed in te stellen, ook omdat het anders klinkt wanneer het langs de line in van mijn pc gaat, dan dat het door de versterker gaat. :cry:

Ik zal nog wat verder proberen om het geheel wat op te kuisen, en meer definitie te geven aan de 2 gitaren (want er zijn er inderdaad 2 :wink: )

Alvast bedankt voor de feedback!

Kasper
4 februari 2005, 21:15
Ik heb de 2 gitaarpartijen nogmaals ingespeeld met andere settings, en ik vind dat het al veeeel beter is. De gitaren zijn nu duidelijker te onderscheiden.
Over de toon nog altijd niet zo tevreden echter :(

Azrael
5 februari 2005, 19:07
Klinkt bijna slechter dan mijn Cube 30 line-in......hehehehe.....

Kasper
6 februari 2005, 03:32
Klinkt bijna slechter dan mijn Cube 30 line-in......hehehehe.....

Ik begin me stilaan zo wat te schamen voor hetgeen ik hier gepost heb.

Heb ook geen idee hoe het komt dat het klinkt zoals het klinkt.

Jeroenvanhulsteijn
6 februari 2005, 11:11
het klinkt al wel duidelijker. Maar het er is nog steeds sprake van een hoog fizzle sizzle gehalte in het geluid. Heb je de cabinet simulatie eigenlijk wel aanstaan? Als je van de mixer output naar je geluidskaart gaat moet je deze wel aanzetten.


Uit de handleiding:

Global Cabinet Modeling

The RP80 includes cabinet modeling that can be enabled on all presets when running it into a mixer, recording device, or when using it with headphones. This feature emulates a speaker cabinet connected to each of the amp models in all presets. Each amp model has a specific cabinet model that optimizes its sound when using the RP80 in this manner. To
enable Cabinet Modeling:

1. Press and hold the DRUMS button when applying power to the RP80. Wait until the display reads Cabinet On. Release the DRUMS button.
Cabinet Modeling is now enabled for all amp models in all presets. The following lists what cabinet accompanies each model:

b1-b9 – Blackface – 2x12 Cabinet
o1-o9 – Boutique – Vintage 4x12 Cabinet
r1-r9 – Rectifier – Vintage 4x12 Cabinet
H1-H9 – Hot Rod – British 4x12 Cabinet
t1-t9 – Classic Tweed – 2x12 Cabinet
C1-C9 – British Combo – 2x12 Cabinet
c1-c9 – Clean Tube – British 4x12 Cabinet
s1-s9 – British Stack – British 4x12 Cabinet
U1-U9 – Crunch – Vintage 4x12 Cabinet
G1-G9 – High Gain Tube – British 4x12 Cabinet
F1-f9 – Fuzz – British 4x12 Cabinet

Kasper
6 februari 2005, 15:26
Die cabinet simulatie had ik dus niet aanstaan :oops: :D


Ik wist zelfs niet dat deze functie bestond op mijn Digitech :-?
Ik dacht dat ik alles al wat onderzocht had en alle mogelijkheden van mijn pedaaltje kende, maar ik wist niet dat er nog een aparte cab modelling functie was voor recording.
Het is ook zo'n rare manier om die cab modelling aan te zetten, eerst wist ik niet wat er bedoeld werd met 'hold DRUMS button when applying power to the RP80' aangezien er niet echt een power ON knop op dat ding staat. Maar dan op harmony central ergens een andere gast tegengekomen met hezelfde probleem, die dus gewoon zijn stekker uittrekt, DRUM indrukt, en dan stekker terug insteekt. Dat is dus ook gelukt bij mij.

Na vlug wat te testen merk ik al duidelijk een verschil.
Ik zal nog wat verder experimenteren met mijn sound.
Kijk, dit is dus waarom zo'n contest eens leuk is, je probeert eens iets anders te doen, en je leert bij :wink:


Enorm bedankt Jeroen!

iam
20 februari 2005, 20:48
heb je hetzelfde nog niet geprobeerd met de gt8?

Kasper
20 februari 2005, 23:25
heb je hetzelfde nog niet geprobeerd met de gt8?

neen nog niet inderdaad. Ik ben ondertussen al niet meer zo tevreden over die riff, om er nog tijd in te steken om hem opnieuw op te nemen.

RS-Rik
1 maart 2005, 23:38
Hier en daar verwacht je een slide en dan komt er gewoon... een noot/ accoord