PDA

View Full Version : Volumepedaal of booster



guvnor
4 februari 2005, 14:16
Hoe kan je het beste je solo's spelen? Gebruik je een volumepedaal om je rythm spel wat zachter te spelen en trap je die naar max volume voor de solo of gebruik je een booster voor de solo?

Als ik op de gitaar het volume terugdraai verlies ik zoveel scherpte in m'n geluid. Gebeurd dat ook bij een volumepedaal?

Ik gebruik nu een TS9 als booster maar zit erover te denken om die in te ruilen voor een wah/volumepedaal (Morley of zo...).

BLOK182
4 februari 2005, 15:29
Mij persoonlijk lijkt een goeie booster fijner, je amp krijgt nog eens extra op zijn flikker en dat is voor soloren toch net wat lekker imho.

Blijepanda
4 februari 2005, 18:55
Ik verplaats deze even naar effectenpedalen.

Mike McCready
4 februari 2005, 19:11
Equalizer is erg handig hiervoor: ik gebruik de Boss GE7

D3nnis
6 februari 2005, 09:57
Ik heb tussen mijn preamp out en power amp in een booster pedaal geplaatst. Vind ik makkelijker dan een volume pedaal, want ik krijg dus altijd dezelfde hoeveelheid boost, en door nog een keer klikkerdeklik te doen ben ik weer terug op orig. volume. Lijkt me met een volumepedaal toch wat lastig.

Wat jij beschrijft, over het volume terugdraaien, gebeurt idd als je het zaakje voor de preamp hangt. Hang je hem echter na de preamp en voor de poweramp, dan krijg je precies wat je wilt :)

Lucky
6 februari 2005, 13:15
als je puur harder wilt voor een solo dan zou ik een booster aanraden.
Met een vol pedaal zou het betekenen dat je de hele avond met een dichtgeknepen vol pot staat te spelen (idd hetzelfde als de knop op je gitaar) en voor de solo enkle het volle geluid van je rig kunt gebruiken.

Tenzij je het zaakje in de effectloop gooit idd.
denk ook na over waar je je vervorming vandaan haalt. als je een booster voor een overdrive (of het overdrivekanaal van je amp) zet dan zal hij je signaal op het moment dat je die overdrive aan hebt, niet harder maken...enkel vetter.
dus na je overdrivepedaal of na de pream van je versterker (effectloop)

ieme
6 februari 2005, 14:01
Ik zou zeggen RC Booster voor meer volume en de AC booster voor meer gain

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDrAqETJp4M5d4RYfmejGrlnjmNRB7HFHmyi0RYeu0a0O1A1 ZH6l6QEOHXPoqjik4K9D35XGeVxfWvRcleW!HCYo3Phd5eD0BG 63dV6GYE/shelf%206-2-05.jpg?dc=4675508986030264290

marc_o
7 februari 2005, 12:28
Werkt zo'n RC booster wel? Want de ervaring wijst toch iedere keer weer uit dat je een clean kanaal prima boven de band uit kan boosten, maar wanneer je al met je drivekanaal aan het spelen bent, wordt dit gewoon een ander verhaal. Dan werkt het eq-tje in de effectloop eigenlijk het best. Een reeds overstuurd kanaal gaat eigenlijk alleen maar harder scheuren wanneer je het wilt boosten met een apparaat tussen je gitaar en versterker. de minimale volumewinst die je krijgt tilt je live niet over de rest van de band heen.

guvnor
7 februari 2005, 13:40
Eigenlijk dom dat ik zelf nog niet had nagedacht over de effectsloop. Een booster op die plek beinvloed de hoeveelheid gain die de preamp uitkomt niet...

thanks for the tips, guys

ieme
7 februari 2005, 13:58
ik gebruik ze ook in de fx loop

Nicci
7 februari 2005, 16:56
@ieme
wat heb jij de zaken akelig netjes voor elkaar . . . . :D

hoe dan ook, het is al vaker gezegd, je zal iets in de FX loop moeten doen. voor de versterker heeft op het scheurkanaal niet zo heel veel zin.

marc_o
7 februari 2005, 22:07
ik gebruik ze ook in de fx loop

Ook de vervorming??????

ieme
7 februari 2005, 22:15
ik gebruik ze ook in de fx loop

Ook de vervorming??????
Ja en t werkt prima

marc_o
7 februari 2005, 22:45
hmm, okay, waarom ook niet. zal ook niet bij ieder versterker even goed werken, denk ik. Als je een EQ in je loop kunt zetten dan zal een ander soort booster ook wel gaan inderdaad. Ik ga dat toch eens proberen bij mijn Rivera's.