PDA

View Full Version : nieuwe versterker welke rond 300e?



metallicafan
4 februari 2005, 12:37
ik speel nu een jaar gitaar op een beginers set van ibanez.
namelijk een grx40
daar zat een ongelofelijk slegte verterker bij.
daarom wil ik nu eerst een andere versteker rond de 300 euro
ik wil een versterker waar ik een paar jaar mee vooruit kan,maar ik hoef er niet mee op te treden of in een band te spelen
een aantal versterkers die ik gezien heb zijn:
Fender - FM212 R 300euro
Hughes & Kettner - Edition Blue 60 300euro
Marshall - MG 50 DFX 370euro
Peavey - Bandit 112 330 euro
Roland - Cube 60 330 euro
kunnen jullie aangeven waar jullie voor zouden gaan en waarom?
als jullie alternatieven weten hoor ik het ook graag.

graag hoor ik een reactie
al vas bedankt

Thom TK
4 februari 2005, 12:50
Er wordt hier vaak gezegd dat de Roland Cube erg goed is...ik zou hem eens testen.

Oh ja, nog iets: we hebben hier op het forum sinds een tijdje het fenomeen dat "forumgestapo" heet...ach, je merkt het nog wel :-D

Baker
4 februari 2005, 13:06
slechte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:evil:
























:razz:

Thom TK
4 februari 2005, 13:37
:-D :cool:

Marc Oblivian
4 februari 2005, 15:40
So! Die compt oock niet meer trug :-D

BLOK182
4 februari 2005, 16:10
Roland Cube serie is zeker tof, al heb ik de 60 nog niet gecheckt. Misschien is een Line6 Spider II ook wel wat. Misschien als je er ff bijvertelt wat voor muziek je wilt maken en wat voor sound je zoekt?

Wormaap
4 februari 2005, 17:40
De Cube en de Bandit zijn allebei topversterkertjes :)

ToTaL FaKe
4 februari 2005, 17:54
Roland Cube serie is zeker tof, al heb ik de 60 nog niet gecheckt. Misschien is een Line6 Spider II ook wel wat. Misschien als je er ff bijvertelt wat voor muziek je wilt maken en wat voor sound je zoekt?

zou dan eerder voor een cube gaan. ERRUG mooie clean, en ook goeie overdrive/distortion. Kan je van de Spider II nou niet egt zeggen :roll: ...

En een Vox Valvetronix AD30 dan..?? met buisje in de pre-amp. Zijn ook erg leuke versterkertjes :)

metallicafan
4 februari 2005, 21:43
[Misschien als je er ff bijvertelt wat voor muziek je wilt maken en wat voor sound je zoekt?]

ik zoek een versterker waar ik een goede partij metal op kan spelen
in de stijl van godsmac/metallica
ik weet dat dit moeilijk is voor zo'n klein buget
dus dan maar wat er het meest in de buurt komt

gr

(by the way , ik ben dyslexies)[/quote]

Speeddemon
6 februari 2005, 18:42
Roland Cube serie is zeker tof, al heb ik de 60 nog niet gecheckt. Misschien is een Line6 Spider II ook wel wat. Misschien als je er ff bijvertelt wat voor muziek je wilt maken en wat voor sound je zoekt?

zou dan eerder voor een cube gaan. ERRUG mooie clean, en ook goeie overdrive/distortion. Kan je van de Spider II nou niet egt zeggen :roll: ...

En een Vox Valvetronix AD30 dan..?? met buisje in de pre-amp. Zijn ook erg leuke versterkertjes :)
AD30VT heeft buis als POWERAMP modeller!
En verder ben ik het met je eens: Spider II 30W is ruk. (alleen Insane model is wel lachuh). Cube 30 klinkt erg o.k. voor metal, alleen met de VOX kan je meer en die klinkt nog net iets overtuigender (buis-achtig).

Voordelen bij de VOX AD30VT zijn ook (t.o.v. Cube 30) dat je
-2 presets kan opslaan, zodat je bijv 2 verschillende distortionkanalen hebt
-een power-reducer op de achterkant, om het eindtrapwattage van 1 tot 30W in te stellen. (dit klinkt echt anders dan alleen een master volume knop!)
-4 instelbare parameters voor de effecten. Je kan dus delaytime regelen met de Tap knop, en delaylevel, nr of repeats etc allemaal instellen.
-meer effecten en meer versterker modellen hebt

Verder is de H&K Edition Blue 30-R erg o.k., ook zeker voor metal.

Kasper
6 februari 2005, 23:24
Verder is de H&K Edition Blue 30-R erg o.k., ook zeker voor metal.

Damn die ziet er inderdaad erg cool uit.
Jammer dat er standaard geen footswitch bijzit.

Zou denk ik wel een goeie vervanging zijn voor mijn Fender Performer 650, die niet echt voldoet voor metal etc ...

Kasper
7 februari 2005, 00:38
@Speeddemon: Ik lees dat het distortionkanaal niet echt om over naar huis te schrijven is, kun je dat tegenspreken? Wat vond jij hiervan?

Ik heb nog wat meer rondgekeken naar prijzen etc en merk dat de 60Watt versie maar €50 duurder is, in Duitsland nog altijd geen €300 zelfs :o

De 60Watt versie heeft een 12" Celestion speaker, terwijl de 30Watt versie een 10" Jensen® Speaker heeft.
Weet iemand hier wat meer over? Welke wordt als 'de betere' aanzien van deze 2?

Rock n' sad
7 februari 2005, 10:54
@Speeddemon: Ik lees dat het distortionkanaal niet echt om over naar huis te schrijven is, kun je dat tegenspreken? Wat vond jij hiervan?

Ik heb nog wat meer rondgekeken naar prijzen etc en merk dat de 60Watt versie maar €50 duurder is, in Duitsland nog altijd geen €300 zelfs :o

De 60Watt versie heeft een 12" Celestion speaker, terwijl de 30Watt versie een 10" Jensen® Speaker heeft.
Weet iemand hier wat meer over? Welke wordt als 'de betere' aanzien van deze 2?

celestion staat algemeen bekend als goede speakers .
Jensen word gebruikt in behringer ( budget-amps , -effecten , ...)


Kijk ook eens naar 2dehands vortex of attax series van h & k , ik zag er vorige week nog een op gitaarmarkt voor 200 € ( 2de hands ) die bakken kunnen ook ongeveer alles aan


Of mischien is zo een h & k buizen pre amp ( pedaal vorm ) ook handig om voor je fender te hangen .

maar om eerlijk te zijn zou ik kijken voor vortex of attax series 2de hands



Verdere info aan de topic starter :

Ikzelf speel op een marshall valvestate 100 W , gemakkelijk te vinden voor 300 € alleen voor echt extreme metal ( death , black : niet echt mijn ding maar toch ) gebruik ik een pedaaltje

Verder heb ik voor de kleine volumes nog een cube 15 maar persoonlijk vind ik die distortion modellen niet goed , speel er altijd met een (buizen)pedaal voor

Line 6 spider II heb ik ook gehad , klonk o.k. maar de rode metal mode was juist iets te wijnig metal en groen juist iets te veel , ik heb uren geprobeerd een goede setting te vinden voor die amp maar uiteindelijk heb ik hem geruild voor de marshall

de peavey bandit heb ik ook geprobeerd in de winkel , maar die klonk imo redelijk schel ( kan aan de setting gelegen hebben , had niet echt veel zin meer om te ' tweaken' )

verdere tips zijn zeker nog

- Laney lc 15 (2dehands ) BUIZENbak van 15 W , ontzetten mooi , en harder als 50 W transistor ( als je denkt dat 15 W buizen niet genoeg is , ben je mis :P )
- Laney tfx 1 of laney tfx 2 : tfx 2 is iets duurder maar het verschil is groot ( de tfx 2 heeft bv een buisje in pre amp , de 1 niet ), dus is hij het extra geld zeker waard
- laney hardcore series : 100 W voor +/- 350 € wel een matige overdrive
- Hughes and kettner warp 7 combo : 350 € voor rock over nu-metal naar heavy metal ect

Oh ja , de marshall mg series zijn kut :razz:


Ik hoop dat ik heb kunnen helpen .
Groeten
Wim

Harry
7 februari 2005, 11:24
....................
de peavey bandit heb ik ook geprobeerd in de winkel , maar die klonk imo redelijk schel ( kan aan de setting gelegen hebben , had niet echt veel zin meer om te ' tweaken' )
..........................


tweaken? Als je een versterker uitprobeert stel je hem toch in lijkt me? Is volgens mij een basisvoorwaarde als je iets test.

Rock n' sad
7 februari 2005, 15:36
....................
de peavey bandit heb ik ook geprobeerd in de winkel , maar die klonk imo redelijk schel ( kan aan de setting gelegen hebben , had niet echt veel zin meer om te ' tweaken' )
..........................


tweaken? Als je een versterker uitprobeert stel je hem toch in lijkt me? Is volgens mij een basisvoorwaarde als je iets test.

maar ik was niet echt geinteresseerd om te kopen , eerder nieuwsgierig hoe dat klonk , tot ik de line 6 zag staan , die intereseerde mij wel goed genoeg om een half uurtje mee bezig zijn in de winkel ,
spijtig genoeg klonk hij daar beter als thuis ( K had dan ook getest met een zalige godin gitaar )

Azrael
7 februari 2005, 16:26
Voor clean......

Cube 60/30 (zou de 60 pakken i.m.v meer headroom)

Voor distortion...

Vond ik de Line6 spullen wel lekker klinken. Maar heb ze niet 1 op 1 met de Cube 60/30 vergeleken. Ben zelf niet zo'n ongelooflijke fan van mijn Cube distortions.

Azrael
7 februari 2005, 16:27
Voor clean......

Cube 60/30 (zou de 60 pakken i.m.v meer headroom)

Voor distortion...

Vond ik de Line6 spullen wel lekker klinken. Maar heb ze niet 1 op 1 met de Cube 60/30 vergeleken. Ben zelf niet zo'n ongelooflijke fan van mijn Cube distortions.

Raytheman
7 februari 2005, 22:52
Bij feedback staat een vox cambridge 30 voor 250 euro....is een hele goeie keuze :P

Neals
7 februari 2005, 23:18
Ik zou zeggen SPIDER II!!!!

Goede distortion, clean is beetje dood maar niet zo kut als velen hier zeggen, de metal settinig zal in eerste instantie voldoen, maar als je eenmaal wat verder bent zal je voor een echt scheurend geluid de crunch-settings willen gebruiken. Veel mogelijkheden, dus qua speelplezier verdient deze amp zichzelf goed terug.

In vergelijking met de Bandit en de Attax in een bandsituatie is dit de eerste amp waarmee ik definitie terughoorde op oefenTAPES.

Swampash
7 februari 2005, 23:47
Ik vind de spider 2 een behoorlijke mislukking.
Een mooi clean geluid is er niet uit te halen. klinkt dun, totaal geen karakter.
Crunch valt tegen, daar is de vox veeeel beter in, clean
Spider 2 mogelijkheden zijn zeer matig, maar 4 ampmodulaties en 7 effecten.
Vox heeft 11 modulaties en 11 effecten, noisegate, buisje, powerbreak.

Ik zou zeggen ga eerst voor een Vox, bij minder budget voor een cube.
Bij keuze tussen Vox ad50 en cube 60 zeker voor de Vox.

Speeddemon
8 februari 2005, 00:04
Voor clean......

Cube 60/30 (zou de 60 pakken i.m.v meer headroom)

gaat niet helemaal op.
(daarbij is de 3dB volume winst ook verwaarloosbaar).
Persoonlijk vond ik de Cube 60 zelfs MINDER goed klinken dan de Cube 30.

ik zeg 't nog een keer: die Spider II 30W (en 15W ook!) zijn kut!
Je bent meer tijd bezig een bruikbare sound te vinden dan te spelen.

@Kasper; ik vond het distortion kanaal van de Edition Blue juist erg veelzijdig! Je moet de bass wel constant voorbij 7 hebben, aangezien zo'n 10" gewoon weinig laag heeft, maar je kan er alle kanten mee uit!
Ik had binnen 10 minuten de volgende sounds ge'nailed':
-AC/DC
-Eddie Van Halen
-hotrodded JCM800/The Darkness ("Black Shuck")
-bluesy clean/gary moore ovedrive

Wat betreft die footswitch; voor 25 euro maak ik er 1 voor je! Bi-color LED (clean=groen, distortion=rood), superkleine (zonder batterij, alleen 9V adapter input voor LED) of MXR Distortion + grootte behuizing met batterij voor LED) en stevige behuizing.

Fumi SG
8 februari 2005, 14:14
celestion staat algemeen bekend als goede speakers . Jensen word gebruikt in behringer ( budget-amps , -effecten , ...)

Wat dacht je van Koch... gebruikt Jensen speakers en is nou niet bepaald een budget-amp dacht ik zo :roll:

Azrael
8 februari 2005, 15:13
Voor clean......

Cube 60/30 (zou de 60 pakken i.m.v meer headroom)

gaat niet helemaal op.
(daarbij is de 3dB volume winst ook verwaarloosbaar).
Persoonlijk vond ik de Cube 60 zelfs MINDER goed klinken dan de Cube 30.


Hmmmz , vind ik apart om te horen. Wat raar......had toch wel wat meer van die Cube 60 verwacht.