PDA

View Full Version : Mesa Boogie???



Shaggy
4 februari 2005, 10:12
Hoi

Ik ben nog steeds zoekende naar een amp die aansluit bij mijn wens => mooie clean en smooth distortion. Fender voldoet alleen aan de mooie clean (bassman 59, hotrod, blues) maar de scheur is om te huilen. Ik heb overigens niet een pedaal voor gehangen puur dus alleen de amp.

Zou mesa boogie, en welke, aansluiten bij mijn wensen? De scheur moet een beetje overeenkomen met de guytron f100 geluid terwijl de clean fender like moet zijn..


ik kan echt wat advies hierin gebruiken, vooral jullie ervaringen hierin.

thnxxxx

el passo
4 februari 2005, 11:51
ik speel nu zo.n 24 jaar en ben al die tijd steeds op zoek geweest naar een amp die zowel clean als scheur mooi klingt ik ben er na al die jaren eindelijk uit. ik heb sins kort een Rivera r 55 voor mij persoonlijk is dit de amp waar ik alles mee kan echt geweldig.

yanto
4 februari 2005, 12:13
Koch Multitone: Mooi clean en vette scheur. En erg veelzijdig bovendien.
Heb je echt veel gain nodig probeer dan een Powertone

Thom TK
4 februari 2005, 12:35
Aangezien jij een recto noemt, zal ik maar niet aankomen met een Savage SE? :roll:

BLOK182
4 februari 2005, 12:50
Rivera is ook een goede kanshebber idd, heb een Chubster 55 (opvolger van R55) en die bevalt mij ook prima! Lekker clean, genoeg mogelijkheden, en toffe vintage-style scheur.

Nicci
4 februari 2005, 13:16
Rivera valt wat mij betreft niet onder 'smooth OD' . . . eerder ruw.

Op dit moment staat er in Apeldoorn een Demomodel van een F30 in de aanbieding. €950 moet ie kosten. Kijk even op marktplaats. Daar heeft dat bedrijf een advertentie geplaatst.

Shaggy
4 februari 2005, 14:10
Hoi

Dank voor de reacties tot dusver. Heeft een f30 niet el84 eindbuizen?? Ik was (misschien ten onrechte) onder de indruk dat el84 in verhouding met 6l6 een minder mooie clean heeft ??

ieme
4 februari 2005, 14:26
Hoi

De scheur moet een beetje overeenkomen met de guytron f100 geluid terwijl de clean fender like moet zijn..



Guytron maakt geen f100, wel een GT-100, ik denk dat je die bedoeld...
Tsja, nothing compares with the Guytron... Tsja, de Bogner Shiva, Hook, CAE OD100... maar verder....

Shaggy
4 februari 2005, 14:31
uhhhh hehe :oops: die bedoel ik ja

BLOK182
4 februari 2005, 15:03
Hoi

De scheur moet een beetje overeenkomen met de guytron f100 geluid terwijl de clean fender like moet zijn..



Guytron maakt geen f100, wel een GT-100, ik denk dat je die bedoeld...
Tsja, nothing compares with the Guytron... Tsja, de Bogner Shiva, Hook, CAE OD100... maar verder....
Gaat om de klank, zijn nogal geen verschillende amps die je opnoemt :razz:

Nicci
4 februari 2005, 15:04
Hoi

Dank voor de reacties tot dusver. Heeft een f30 niet el84 eindbuizen?? Ik was (misschien ten onrechte) onder de indruk dat el84 in verhouding met 6l6 een minder mooie clean heeft ??

ik heb slecht een paar speelminuten op de F30 :D ,maar ik vond de clean goed.

chennie
4 februari 2005, 23:15
nah een mesa is toch een opgevoerde fender ? :)
Ik heb een rectoverb, das zeg maar een single rectifier met reverb.Op de clean is die best goed, een beetje weinig headroom vergeleken met een echte fender. Maar veel beter dan ik verwachte. Ik had een hele droge clean verwacht, zon clean wat een beetje wacht dat je de switch naar gain kanaal omschakelt.
De gain kanalen zijn zoals je kan verwachten van de recto's
Alhoewel ze natuurlijk het best tot zn recht komen als dual rectos of triple of weet ik veel met een flinke speakerkast en luide luide luide volumes.
Maar dat kan ik dus niet =)

Shaggy
6 februari 2005, 11:57
De mesa's eerder opgenoemd hebben el84 eindbuizen .. klinken 6l6 clean mooier over het algemeen?

Nicci
6 februari 2005, 12:04
ik geloof niet dat je dat zo kan stellen. versterkers met EL34 of 84 buizen kunnen net zo goed klinken.

Mr.Bluesbreaker
6 februari 2005, 12:23
als ik heel eerlijk ben vind ik de F-30 en F-50 serie van Mesa niet zo heel erg mooi clean. Ik hoor een gitarist uit een bevriende band er wel eens op spelen, en de drive die er op zit is echt te gek. Maar zijn clean blijft op een of andere manier heel levenloos, dof. Kan ook best aan hem liggen hoor, volgens mij maakt hij zich er ook niet zo heel druk om, maar een caliber heeft denk ik een beter clean t.o.v de formula series.

Shaggy
6 februari 2005, 13:53
De F50 heeft 6l6 en de F30 el84 :???: merk je daar nog verschil in sound?
Zo op het eerste gezicht zou de F50 me alleen meer vermogen moeten hebben.

Shaggy
6 februari 2005, 13:55
De F50 heeft 6l6 en de F30 el84 :???: merk je daar nog verschil in sound?
Zo op het eerste gezicht zou de F50 me alleen meer vermogen moeten hebben.

pietvanbuiten
29 maart 2005, 16:15
heeee, je moest eens een mesa nomad proberen, ik heb ook een koch multitone, maar sinds de nieuwe 6l6 eindbuisjes doet het cleane geluid van de mesa niet onder voor de koch, en de overstuurde sounds,
genietuhhhhh :lol: :lol: :lol:
piet band: www.barricadetop100.nl