PDA

View Full Version : Andere pickups in mijn MM Luke ?



Toffe gozer
4 februari 2005, 08:58
Ik zit er een over na te denken om andere pickups in mijn Luke te stoppen aangezien ik niet erg tevreden ben over de EMG's die er nu in zitten ik vind ze toch een beetje te steriel klinken. Ook bij de verschillende pickup standen is het verschil in sound minimaal.

Dus is wil naar passieve elementen toe , alleen is de vraag welke ?
momenteel zitten in mijn Luke , 1 humbucker (EMG 85) en twee single coils(SLV custom).
Dus ik moet op zoek naar een vette humbucker en twee andere single coils . Waarbij ik met de single coils een strat achtige sound wil hebben , en de de humbucker voor het heftige werk.

Hebben jullie mischien een paar tips voor mij in welke richting ik moet zoeken aangezien er zoveel pickups te krijgen zijn en ik kan ze natuurlijk niet allemaal uitproberen hoe ze reageren op mijn Luke.

Alvast bedankt

Lacrymosa
4 februari 2005, 09:32
een Duncan Custom, met 2 vintage Flat elementen

ligt er maar net aan wat voor stijl je verder speelt

Toffe gozer
4 februari 2005, 10:14
Bedankt Lacrymosa, ik speel toch voornamelijk rock/hardrock :)

Lacrymosa
4 februari 2005, 10:33
dan denk ik dat je hier een leuke combo heb

je zou ook voor een JB kunnen gaan, maar ik vind persoonlijk dat die te veel treble heeft

pol
4 februari 2005, 13:14
ik vind die treble van de JB wel meevallen, in mijn Jackson Soloist klinkt die zeker niet te scherp

Josdevos
4 februari 2005, 13:29
Hmmz das wel straf pol?

Die jackson heeft toch alder body, maple necktrough en maple wings + ebben toets?
Zijn delfde specs als mijn Horizon en daar klonk die echt veel te scherp in naar mijn zin...
Nie op de sjaal letten, was dwaas id van fotografen om ons allemaal een te laten dragen...

Zit nu trouwens een setje Dimarzio Tone Zone/Air Norton in, veel beter in die gitaar...

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/Tom/IMG_3295sm.JPG

pol
4 februari 2005, 15:01
idd, ja zelfde specs denk ik , wat bedoel je met wings ? De maple top ? Mijn gitaar is een sunburst (van geelachtig naar rood en vanbuiten zwart) met flamed maple top. Maar het kan nog goed zijn dat die jackson ondanks die specs toch heel anders klinkt dan die esp.

Ik ga die JB der ook wel uitgooien en vervangen door een duncan distortion omdat ik die wel heel goed vond klinken in een Soloist van een andere gitarist. alhoewel die JB niet slecht is, alleen wat nasaal, wel fijn voor solo's en harmonics ala zack wylde komen der heel goed mee door, maar dat zal ook wel voor een deel aan de gitaar zelf liggen.

Toffe gozer
4 februari 2005, 15:22
Nou ,maar geen JB (Seymour Duncan?) pickups , is er ook ergens een site met allerlei soundclips van diverse pickups ?

Ritch
4 februari 2005, 15:24
die EMG's erin laten zitten idioot!! :-D Nee, ff serieus, ik zag laatst op marktplaats.nl een Luke http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/37388.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek% met DiMarzio's en Seymour Duncan's. Misschien moet je hem es vragen.

Ik vind het persoonlijk zonde.

Josdevos
4 februari 2005, 15:38
idd, ja zelfde specs denk ik , wat bedoel je met wings ? De maple top ? Mijn gitaar is een sunburst (van geelachtig naar rood en vanbuiten zwart) met flamed maple top. Maar het kan nog goed zijn dat die jackson ondanks die specs toch heel anders klinkt dan die esp.

Ik ga die JB der ook wel uitgooien en vervangen door een duncan distortion omdat ik die wel heel goed vond klinken in een Soloist van een andere gitarist. alhoewel die JB niet slecht is, alleen wat nasaal, wel fijn voor solo's en harmonics ala zack wylde komen der heel goed mee door, maar dat zal ook wel voor een deel aan de gitaar zelf liggen.

Alder wings, het hout naast de necktrough en onder de maple cap.
Specs zijn ongeveer gelijk de horizon heeft wel een carved top...


Duncan Distortions rulen zitten ook in m'n Dean Time Capsule...

Josdevos
4 februari 2005, 15:40
die EMG's erin laten zitten idioot!! :-D Nee, ff serieus, ik zag laatst op marktplaats.nl een Luke http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/37388.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek% met DiMarzio's en Seymour Duncan's. Misschien moet je hem es vragen.

Ik vind het persoonlijk zonde.

Ja ik zou die ook laten zitten trouwens... De 85 is een reuze pickup... Vind jij Luke z'n sound steriel? Denk dat je er gewoon iets meer moet proberen uithalen...

Toffe gozer
4 februari 2005, 15:46
Ach, het is natuurlijk een zoektocht naar de ideale toon , de perfecte gitaar kwa bespeelbaarheid heb ik natuurlijk al , dat is de Luke gitaar.

Ik wil hem gewoon een keer horen met andere elementen erin , ik zal natuurlijk nooit de orginele pickups wegdoen dus ik kan ze er altijd weer in zetten.