PDA

View Full Version : thunderbird IV



draumpje
4 februari 2005, 04:24
okay ...hopelijk kunnen jullie me helpen
ik ben een beginner en heb een starterspack van ibanez...lollig ja ...maar begin het nu al wel een beetje beu te raken ...naar mijn idee speelt deze dame vrij zwaar...en de amp ...sja ..breek me de bek niet open ...een beetje flauw zullen we maar zeggen ...
nu ben ik een beetje boel zwaar verliefd geworden op de thunderbird IV
..maar nu was ik erg benieuwd naar de ervaringen met deze dame ...
in bespeelbaarheid(licht , zwaar, normaal? ) geluid...wat doe/deed je ermee....qua stijl...
gezien mijn budget zal het wel een epiphone worden ...
maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen ....please tell me ..

draumpje
4 februari 2005, 04:25
en neuh...slapeloosheid...geen flauw idee wat je bedoelt :roll:

BassAgent
4 februari 2005, 09:30
Ja ik houd niet zo van de Thunderbird als model, maar ze schijnen lekker vintage te klinken

Phyrexian
4 februari 2005, 09:42
Geen dubbelposts please... :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43188

Er zijn al redelijk wat posts met betrekkelijk veel informatie over deze bass... als je op de topics pagina naar beneden had gescrolled, had je bovenstaande thread alvast kunnen lezen. De "Zoeken" functie is ook een tip...

draumpje
6 februari 2005, 06:10
dankje :oops:
het zal het tijdstip zijn geweest :D

AntY
6 februari 2005, 13:38
je wilt er toch niet 1 slechts omdat je held er in speelt (hehe zag t in off topic). wie is die gast uberhaupt.

AntY
6 februari 2005, 13:42
zag trouwens later dat je een meisje bent, welkom nog (of had ik dat al gezegd).

in ieder geval, de meeste meisjes hebben nou eenmaal een kleiner formaat hand :razz: en zo'n TB is toch een vrij grote bas. ik zou als ik jou was er een keer goed op spelen, ergens bij je in de buurt is vast wel een winkel die m heeft.

draumpje
6 februari 2005, 17:02
nee...ik ben niet gek op die bas omdat mijn held er op speelt..(Stefan Olsdal...1 van mijn helden)
kom op...ben wel een meid maar geen muts :razz:

ik vind haar qua geluid gewoon helemaal geweldig...en het uiterlijk is ook gewoon prachtig (en ik houd eingelijk helemaal niet van hout/sunburst )
ik vind het gewoon een ongeloofelijk geil apparaat...kan er niets aan doen
:oops:

en een meisje ....laat dat "je" er maar vanaf ... :-D
ik en een kleiner formaat bas ...een "elegante" bas....mmmneh
dat is nu niet echt een combi ...
ik heb graag een beetje instrument voor me en in mijn armen ...

AntY
6 februari 2005, 20:01
haha :D dat klinkt al beter!

in ieder geval niet zon br33zAh-kind op t basforum dat scheelt :-D

maar dat van dat uitproberen meende ik wel, t kan best zijn dat ie gewoon niet lekker valt of zo...

heb zelf laatst op een jaren 60 TB gespeeld, speelde fantastisch. superlage frets, vond ik best lekker op zich. maar t ding was LOOD- en LOODzwaar (gelukkig ben ik dat wel gewend),

BassAgent
6 februari 2005, 20:44
Hm, ik vin de thunderbird net iets TE huge. Ik heb zelf dus een fender en een yamaha, en dat is wel groot genoeg, hoewel ik de enorme bc rich gitaren ook wel kan waarderen evenals de niet zo kleine explorer.

draumpje
6 februari 2005, 20:51
well...big girl needs big apparatus :D

ik wil haar zeker uitproberen voor ik over ga tot aanschaf ...

gewicht zal op zich geen probleem zijn ...ik heb altijd lichamlijk zwaar werk gedaan naast school .. en ook nu doe ik lichamlijk best pittig werk ..dus de spieren om te dragen zijn zeker aanwezig
en met 1 meter 80 en mijn bouw ...zal het zeker ik en mijn bas zijn en niet mijn bas en ik :lol:

het enige is balans en de breedte van de hals ...want ik heb dan we geen minihandjes ...maar kolenschoppen zijn het nu ook weer niet
maar ach ...eerst "tart" maar een nieuw baasje zien te regelen
want die dame en ik gaan gewoon niet samen (sorry ...alle bassen zijn bij mij vrouwelijk...geen idee waarom..)

draumpje
6 februari 2005, 20:53
en breezah(ik kan het niet eens op zijn breezahs spellen moet je nagaan )
ben ik ook erg allergisch voor....
net als dweilen krijg ik dara ontzettende jeuk van :o

BassAgent
6 februari 2005, 21:06
Maar wat voor bas heb je nu dan?
En ik heb ook geen kolenschoppen, maar ik red het ook wel op een jazz bass, en die heeft nou ook niet een korte hals.

draumpje
6 februari 2005, 21:19
ik loop nu naar boven om te kijken welk type het is ...
tis gewoon erg ...ik erger me zo aan dat dingetje dat ik dat niet eens weet :oops:

draumpje
6 februari 2005, 21:24
het is het GSR 190 JU-TR starterspakket...(Ibanez)
ik heb het nu 3 maanden ...gekocht omdat ik niet wist of ik het zou kunnen .....heb mijn hart nu helemaal verloren aan het basspelen ...en ik ga door tot ik het kan zoals ik het wil kunnen
maar dan graag wel met materiaal waarmee het "klikt"

BassAgent
7 februari 2005, 12:22
Hehe, ibanez soundgear spul is niet slecht, maar de jumpstart packs van iba zijn nou niet bepaald om over naar huis te schrijven nee. Als jij helemaal weg bent van de thunderbird, en je budget laat het toe zou ik m gewoon aanschaffen.

MazeMouse
7 februari 2005, 14:37
Tja, als je begint zou ik zeggen: Looks, Feel, Sound

Voor zij die al iets kunnen spelen: Feel, Looks, Sound

En voor de gevorderden: Sound, Feel, Looks

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je niet op ieder gewenst moment jezelf druk kan maken over wat dan ook.
(voor mij nu: Feel, Sound, Looks)

Dus als die Thunderbird in jouw budget past. De juiste Feel heeft, de perfecte Looks in jouw ogen en de Sound overeenkomt met wat jij wil dan zou je er gewoon voor moeten gaan :)

BassAgent
7 februari 2005, 16:17
For me: Looks, Sound, Feel. All at the same time.

draumpje
7 februari 2005, 16:47
het geluid...mentaal orgasme, is het enige wat mij te binnen schiet... :oops:

look...hihi...ik heb een stukje zitten kijken van een optreden waar ze bespeeld word...het enige wat ik zag was de TB

sja, nu de feel nog ...ik heb er wel eens 1 vast gehad ...maar dat was lang geleden en voor ik met basspelen ben begonnen ,,

maar als ze ook nog eens goed voelt(ze moet)
dan gaat er zeker zo een schoonheid komen..al moet ik er een jaar droge macaroni voor eten


oké ...ik lees dit nu dus terug ...ik klink een beetje obsessed met de tb volgens mij :oops:

BassAgent
7 februari 2005, 18:02
Nogal ja, maar dat had ik ook vlak voordat ik een Fender Jazz Bass aanschafte, not too long ago.

draumpje
8 februari 2005, 01:15
gelukkig komt het meer voor idd....
i'm not the only one zal ik maar zeggen :)

MazeMouse
8 februari 2005, 10:09
Ik was altijd zo obsessed met Stingray :) (MOEST er een hebben. Heb nu een OLP met Music Man element en electronica erin... dus voor mij heb ik er nu een)

Dus enige wat je nu dus nog moet doen is uitproberen of dat ding goed genoeg aanvoelt tijdens het spelen. (ze zijn wel enigsinds kopzwaar naar ik gehoord heb. Maar dat is kwestie van gewenning en dan heb je daar ook geen last meer van)

emielow
8 februari 2005, 14:57
wat voor element heb je erin? en welke electronica? fotos graag :-D

emielow
8 februari 2005, 14:58
wat voor element heb je erin? en welke electronica? fotos graag :-D

Dazz23
8 februari 2005, 15:58
Ik zou je adviseren om even op Duitse sites te gaan kijken; is vaak goedkoper dan in Nederland.

Bij mijn bas kreeg ik een gratis koffer (bespaarde totaal € 120)
Succes

draumpje
8 februari 2005, 19:12
dankje voor de tip :D

draumpje
8 februari 2005, 19:25
heel erg bedankt zelfs...je zou bijna van duitsland gaan houden zeg :-D

Dazz23
9 februari 2005, 10:37
Ik snap hetzelf ook niet zo goed; Hoe kan het dat Duitse firma's zoveel goedkoper kunnen leveren dan Nederland? Er zou zowiezo 2% tussenzitten ivm BTW (17 ipv 19).

Ik was eerst op zoek naar een Yamaha BB405. In Alkmaar bij Spanjaard €540. In Duitsland voor slechts €329. Ongelovelijk maar waar. Lijkt wel of de Nederlanders ons proberen af te zetten.

Ik had al ff voor je gekeken op www.musikland-online.de maar daar hebben ze hem niet. Moet je googlen, krijg je vast wel resultaat.

draumpje
9 februari 2005, 11:20
ik heb idd met google al een paar leuke resultaatjes gehad :D

BassAgent
9 februari 2005, 13:45
www.musik-produktiv.de

Dazz23
9 februari 2005, 14:02
Hebben haar (??) wel bij musikland Epiphone TB 4; €339.
Scheelt het een boel?
:???:

Ze heeft wel een vreemde vorm, maar da's persoonlijk

draumpje
9 februari 2005, 20:51
de meeste plekken in nl zitten rond de 500...
in duistland zo trond de 320/350...
(voor mij is het een zij :D )

jos zonder pet
9 februari 2005, 21:04
bij keymusic in st-niklaas is het 400€ dachtk

Dazz23
9 februari 2005, 21:33
Je kunt jezelf nu lekker rijk rekenen.
Je zou er in nl 500 voor moeten betalen, nu 350; betekent dat je ook nog een nieuwe versterker kan kopen ( 10W is wel weinig).
Voor 150 heb je al een Hartke 35W. Als je toch al van plan was een nieuwe versterker te kopen, dan kun je een nog zwaardere kopen (je hebt toch 150 bespaard?) Snap je het nog :???:

Of je kunt gewoon lekker blijven eten (geen macaroni) :nervous:

draumpje
9 februari 2005, 23:02
ooohhh...nee die versterker gaat er ook uit ....
zowiezo...
ik wil gewoon zwaarder spul hebben ...ik weet gewoon dat ik dit goed onder de knie wil krijgen ...en dat gaat me niet lukken als ik me suf erger aan materiaal....

maar ik snap wat je bedoelt

MazeMouse
10 februari 2005, 00:08
Behringer BX1200 is misschien wel een leuke optie. Die is €219,- bij feedback. (en 2e hands vast nog wel veel goedkoper te vinden)

Kunt er vrij veel verschillende sounds uit krijgen, is niet duur en ik denk dat je er in de oefenruimtes en of kleinere podia prima mee uit de voeren zult kunnen. (ik heb em zelf ook en heb em tot nu toe nog niet over de 50% hoeven zetten (master & Gain) dus hij maakt flink kabaal. Tijdens repetities heb ik vaak nog minder dan dat nodig omdat ik met gemak over de drums uit kom. De vraag "maggie iets zachter" is mij niet vreemd en dat voor zo'n klein ding. Potmeters voelen een beetje gammel maar die zou je voor weinig kunnen laten vervangen bij een gitaarbouwer)

tip: test em wel eerst even uit voor je em meeneemt. Mijn versterker mag dan prima in orde zijn ik heb verhalen gehoord van mensen die er minder blij mee waren en Behringer staat over het algemeen niet bekend om hun duurzaamheid. Maar zolang hij het volhoud heb je IMO een betere versterker dan waar ze hem van nagedaan hebben (Hartke Kickback 12) voor minder geld

draumpje
10 februari 2005, 23:40
hee dankje...sja ik had hem idd voorbij zien komen bij de feedback ...
mmm...zal eens rondkijken ...

Globetrotter
19 februari 2005, 01:02
Ik ben de opener van de andere topic over de epi TB bass. Ik heb de mijne intussen besteld bij Piens in Deinze (B) maaar moet er nog even op wachten gezien hij niet in voorraad is bij de groothandel. Ik heb hem in verschillende winkels uitvoerig getest en ben best wel verkocht aan dit basje... en natuurlijk dat uitzicht hé. Ik heb trouwens een originele case op de kop kunnen tikken. Die is maar moeilijk te vinden maar ik weet dat ze er in Strings en Things in Antwerpen nog 1 hebben voor een 100€.
Groeten!

Bart

jonas
19 februari 2005, 10:59
hoeveel betaalde je in de piens?

Globetrotter
22 februari 2005, 00:19
370€ excl verwerking, transport en verzending (de zogenaamde piens prijs garantie). In totaal met al dat laatste bij kwam hij op 400€. Daarvoor wordt ie wel voor mijn deur afgezet. Als ik hem in de winkel zelf zou halen, zou hij meer dan 415€ gekost hebben. Dat is zowat de werking van piens... raar maar waar.
Groeten,

Bart