PDA

View Full Version : Verschil in sound tussen oude en nieuwe SAVAGE SE??



Thom TK
3 februari 2005, 22:11
test

Thom TK
3 februari 2005, 22:11
Ik bedoel dus NIET de New SE, maar de oude (zilver/blauw frontje) en de nieuwe (zwart frontje)....van de SAVAGE SE, de E660.

Ik zag op harmonycentral dat de oude niet zo goed zijn qua kwaliteit...aangzien ik vorige week deze amp heb gekocht, wil ik toch wel zeker zijn...

Josdevos
3 februari 2005, 22:35
Wat bedoel je met kwaliteit? Ik heb een blauw/grijze zoals 100/1000 den anderen en heb nog geen enkel probleem gehad?

Zouden ze minder klinken? Mssch?

Josdevos
3 februari 2005, 22:40
There have been several versions of the Savage SE, so you better take care. My SE was from the "bad" series, which had very much treble and prescence, so I had to take prescence back to 3, which didn't sound too good anymore...
The reverb problem could be solved directly at the "factory" (doesn't like one), where they built in a used, but working one.
They also had to replace one poweramp valve (6L6), which was blown, and a preamp valve as well (don't ask me why), altogether it cost me 50 $, which is in my opinion a fair price.
I found out that you'll never need all those Gimmicks, neither output switcher nor half power switch (sounds bad) nor the mid boost (sounds even worse). The spring reverb is also a bad solution, as I said, get a G-Force or Intellifex.

Wow dat echt wel een slechte serie. Was een okkazie met vooral wat probs met de buizen...

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Engl/E660_Savage_Special_Edition_Head-01.html

Ga niet op de review van 1 dwaas af aub... HC review zit echt vol met BS.

Thom TK
3 februari 2005, 22:48
There have been several versions of the Savage SE, so you better take care. My SE was from the "bad" series, which had very much treble and prescence, so I had to take prescence back to 3, which didn't sound too good anymore...
The reverb problem could be solved directly at the "factory" (doesn't like one), where they built in a used, but working one.
They also had to replace one poweramp valve (6L6), which was blown, and a preamp valve as well (don't ask me why), altogether it cost me 50 $, which is in my opinion a fair price.
I found out that you'll never need all those Gimmicks, neither output switcher nor half power switch (sounds bad) nor the mid boost (sounds even worse). The spring reverb is also a bad solution, as I said, get a G-Force or Intellifex.

Wow dat echt wel een slechte serie. Was een okkazie met vooral wat probs met de buizen...

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Engl/E660_Savage_Special_Edition_Head-01.html

Ga niet op de review van 1 dwaas af aub... HC review zit echt vol met BS.

oke , thanks, I got the message :wink:
Najah, ik vraag maar liever na voor alle zekerheid...om je even een beeld te geven van mijn "overgang": ik speel nu (nog) op een F*nder Rock Pro 700 combo (NIET KOPEN, NIET KOPEN!!)...en straks dus over een zie boven met een 4 * 12 cab.
Ik ben wat schrikachtig...maar bedankt!

LordRiffenstein
4 februari 2005, 10:20
Behalve met de allereerste reeksen zijn er verder geen problemen met de Savages. De eerste Savages hadden wat kinderziektes maar das al meer dan 10jaar geleden. Behalve een kapotte buis heb ik nog geen problemen gehad met mijn Engls. Het enige verschil tussen de oudere (blauwe front) en de laatste versie met zwart front, is cosmetisch en andere pre-amp buizen.

Josdevos
4 februari 2005, 10:27
Behalve met de allereerste reeksen zijn er verder geen problemen met de Savages. De eerste Savages hadden wat kinderziektes maar das al meer dan 10jaar geleden. Behalve een kapotte buis heb ik nog geen problemen gehad met mijn Engls. Het enige verschil tussen de oudere (blauwe front) en de laatste versie met zwart front, is cosmetisch en andere pre-amp buizen.

Excactly my point...

Van de problemen met de eerste serie van de 120 wist ik niet maar is wel te raden, was toen behoorlijk hightech, weinig hightech produkten komen zonder defauxkes op de markt. Never trust HC.