PDA

View Full Version : Randall rg50tc 2e hands??



Fumi SG
3 februari 2005, 20:57
hoi..

ik ben al een tijdje aan het kijken naar nieuwe amps. Ik ben er inmiddels wel uit dat ik een buizenbak wil :wink: . Nou heb ik de Randall rg50tc gezien.... nieuw voor 600 euro. Mijn vraag is... zijn deze dingen al 2e hands te koop (ik zag namelijk net nog op een site 'hij is binnen!!') en zo jah wat dan de prijs ongeveer zou zijn??

Ik heb zo'n slecht voorgevoel dat deze amps nog niet 2e hands te koop staan :(

Izegrim
3 februari 2005, 22:05
Ze zijn net een maandje te koop. Ik heb er een en voor dat geld is het echt geen kattepis. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er een nieuw koopt en besluit dat het niet aan de verwachting voldoet. Ik ben bang dat het wel gaat duren voor je een 2e hands vindt...

AART
3 februari 2005, 23:20
link?
specs?
clips?
pics?

Nrrrk
4 februari 2005, 08:35
Kep m ook getest, klinkt zeer vet! Stack geluid uit een combotje =)

Izegrim
4 februari 2005, 13:19
Vooruit maar weer :wink:

http://www.helmusic.com/images/listing_photos/183_rg50tc.jpg

50 Watt RMS
2x EL34 eindbuizen
2x 12AX7 + 1x 12AT7
2 kanalen; elk 2 voicings (clean, crunch, classic higain en modern higain)
12" Celestion Seventy 80 speaker

N.B.
Er zit geen koptelefoonaansluiting op. Opgeruimd staat netjes wat mij betreft.

Fumi SG
4 februari 2005, 14:44
jah links..... goede vraag!! Er zijn wel een paar muziekzaken waar ze hem hebben. In de buurt ook, ik zag hem staan en liep er zow langsop :oops: ik had hem gewoon moeten testen :razz:.....

maar op de site van Randall zelf staat ie niet... er zijn dus ook geen officiele samples :cry: :cry: Maar hij lijkt me heel vet, jammer dat ie buiten mijn budget ligt (als me vader nou meewerkt :razz: ) maar voor 600 wil ik hem wel hebben!!

@ Izegrim.... ik zie dat jij er een hebt :wink: , wat vind je er zelf van??
zit er een lekkere crunch in of is het alleen metal??

andoni
4 februari 2005, 16:02
Vooruit maar weer :wink:

http://www.helmusic.com/images/listing_photos/183_rg50tc.jpg

50 Watt RMS
2x EL34 eindbuizen
2x 12AX7 + 1x 12AT7
2 kanalen; elk 2 voicings (clean, crunch, classic higain en modern higain)
12" Celestion Seventy 80 speaker

N.B.
Er zit geen koptelefoonaansluiting op. Opgeruimd staat netjes wat mij betreft.


Lijkt qua specs sterk op een moderne Marshall (DSL range dan, is de sound wat gelijkaardig?), maar dan goedkoper, lijkt me een zeer vette combo, moest ik een combo zoeken rond dat bedrag zou ik het wel weten :)

Izegrim
4 februari 2005, 21:08
Het beestje is goed voor alles eigenlijk. Hij kan zowel bluesy als metal klinken. Hij heeft wat weg van een dsl maar ook weer niet helemaal. Ik heb moeite om het cleane kanaal clean te houden, want hij wil gaan clippen. Ik heb hem nog niet met singlecoils geprobeerd. Hij is erg stil (weinig ruis) en er zit een redelijk goede speaker in voor het budget; hebben ze goed gedaan vind ik. Voor mij was het een soor impuls aankoop. Ik zocht een nieuwe versterker en had geen geld voor een buizenbak. En toen liep ik hier tegenaan. Bij het testen klonk ie eigenlijk veel beter dan ik verwachtte. En ik denk er nog niet anders over eigenlijk.

Fumi SG
5 februari 2005, 22:33
heej Izegrim...

nog ff een vraagje: zit er ook reverb op deze bak?? Ik dacht Accutronics, klopt dat?? Zojah... volgens mij zijn dit de beste reverbs (die van Accutronics) of denk jij daar anders over??

ps: kheb net een mailtje gestuurd naar Randall met een paar vraagjes... meteen ff checken hoe de customer support is :wink:

Rewind
5 februari 2005, 23:59
Ik heb deze combo vanmiddag getest en ben nu zwaar aan het nadenken hoe ik zo snel mogelijk aan het geld kom om deze te kopen, deze wil ik toch wel erg graag hebben :)
Zit nog wel effe te denken hoe het zit met de veelzijdigheid, maar ik ga 'm binnenkort nog maar eens even uitvoerig aan de tand voelen. Ik ben er nu iig erg enthousiast over

Izegrim
6 februari 2005, 01:27
Die reverb is dik in orde. Weet niks van het merk, maar het is zo'n korte veer. Customer support?!? Ze zijn niet echt actief op de site, maarja. Wat betreft veelzijdigheid: Hij kan alles MAAR ik ben er niet in geslaagd om een vet scheurgeluid en een goede cleane sound met gelijk volume schakelbaar te maken. Het enige waar hij niet echt goed voor is lijkt me jazz.

Fumi SG
6 februari 2005, 12:22
jah srry..... ik blijf met vragen komen :razz:
is deze bak voor thuis op de slaapkamer (ik trouwens een redelijk grote) ook geschikt, want andere buizenbakken worden nog al kl*te op slaapkamer niveau??

Izegrim
7 februari 2005, 00:00
Wat ben je gewend? Een transistorbak? Voor 's nachts is ie niet echt geschikt, maar overdag rustig oefenen wel. Mijn probleem is echter dat hij op het zelfde (kamer)volume als mijn transistorbak niet zozeer slechter klinkt, maar dat hij hoe harder de beter klinkt. Om eerlijk te zijn oefen ik veel met koptelefoon en multieffect. Ik zet hem graag een stukkie open (wat in de praktijk de master tot 1/4 is als ik dapper ben) want het pompt zo lekker. Ik ben van mening dat het meer ligt aan gewenning. Een oefenversterker klinkt kut omdat ie niet hard kan en een buizenbak omdat ie niet hard mag. Een huiskamerconcert zal niet geweldig klinken, maar oefenen gaat prima zonder naar een kutsound te hoeven luisteren. Lang verhaal kort te maken:
zacht klinkt 'ie RELATIEF goed

Fumi SG
7 februari 2005, 00:25
Vooruit maar weer



50 Watt RMS
2x EL34 eindbuizen
2x 12AX7 + 1x 12AT7
2 kanalen; elk 2 voicings (clean, crunch, classic higain en modern higain)
12" Celestion Seventy 80 speaker

N.B.
Er zit geen koptelefoonaansluiting op. Opgeruimd staat netjes wat mij betreft

hoe speel je dan met een koptelefoon?!?!?[/quote]

Izegrim
7 februari 2005, 00:54
Zoals ik al zei met een multieffect. Ik ram de plug in een KORG AX100G. klinkt niet supermooi, maar alles wat je nodig hebt om te oefenen zit er in. Ik noemde dat trouwens omdat oplettenden onder ons een koptelefoonaansluiting kunnen zien op de foto. Het zal wel een preproductie foto zijn, want er zit op de mijne niet zo'n aansluiting.

Kasper
7 februari 2005, 02:39
In de catalogus staat de (crappy) foto van de versie zonder phones out:
http://www.randallamplifiers.com/products/plist/randalcat05.pdf

prijslijst voor de liefhebbers:
http://www.randallamplifiers.com/products/plist/Randall_2005_PL.pdf

Damn ik wil er ook zo één.
Vind het echter wel wat veel geld :cry:

Fumi SG
7 februari 2005, 21:15
vandaag mail van Randall terug. Ze geven wel goed antwoord op je vragen en spreken je persoonlijk aan. Ik mag dat wel!! :wink:

ToTaL FaKe
7 februari 2005, 21:18
post ook ff het mailtje dan :-D

Fumi SG
7 februari 2005, 21:19
oi Kasper.... ik wel er ook zeker een!! Ik vind de prijs nog wel mee vallen, bedenk wel dat het een all-tube amp is hèh :wink: Ik heb zelf nog lang niet zoveel geld, maar ik hoop dat ik een beetje 'gesponsord' wordt

Ik ga hem hopelijk binnenkort een keer testen.... ben zeer benieuwd!!

Fumi SG
7 februari 2005, 21:24
voor de liefhebbers... zoals Total Fake :razz:


Hello Rubin,

Yes, a very versatile combo for all kinds of applications (rock, jazz,
blues, etc.). Tube amps are generally purchased for the warmth of tone
that they provide. Solid state amps are generally not quite as warm.

RG50TC

50 Watts
12" Celestion Seventy 80
EL34EH power tubes
3- 12AX7EH preamp tubes
2-channels
4 modes - All footswitch able
- Gain 1 (Brit hi-gain voiced)
- Gain 2 (Slight gain and low end boost from Gain 1. Meant as a lead
channel.)
- Clean (Fender voiced)
- Boosted clean with a bit of distortion
Effects loop
4/8 ohm external speaker outs
4-button footswitch included.

Jay Mote - Customer Service Representative
"Quality Customer Service Depends On Everyone"
U.S. Music Corp.
444 East Courtland Street
Mundelein, Illinois 60060

Izegrim
7 februari 2005, 23:14
O ja, was ik vergeten... Rielekste footswitch :satisfie:
Die prijs is niet wat je er bij de dealer voor neerlegt. Reken op rond de 600 euro.

Orpheo
7 februari 2005, 23:49
Ik vermoed dat deze vraag al meerdere malen langs is gekomen...maar ik ben helemaal het spoor kwijt als het gaat om amps.

Ik zoek een amp, waar je lekker mee kunt rocken, mee kunt scheuren (metal e.d), maar ook waar je een warme "sweet" blues-tonetje uit kunt halen.

Koch valt voor mij al af. Ik ben niet een koch-fan. Voor Vox loop ik persoonlijk ook niet echt warm...en verder weet ik het niet. Wat ik wel weet, is dat Fender te hoog/trebelig/schel is.

Iemand een tip?

Fumi SG
8 februari 2005, 00:03
de Randall RG50TC misschien?? :roll:

Izegrim
8 februari 2005, 00:11
Absoluut!!! Ik speel mainly die stijlen en dat trekt ie het best. Ik ga geen reclame maken, maar test zelf eens. Natuurlijk haalt de (constructie)kwaliteit het niet bij Koch, dat begrijp je wel.

Orpheo
8 februari 2005, 07:54
AAAAAAAARRRRRGGGGGGGGGHHHHHHH!!!!!!!!!!!!


kword GEEEEEEEEEEK van dit forum!!!!!!

druk ik op de knop: NIEUW ONDERWERP, gooi ik daar mn post...gooit 'ie t hier in dit topic :evil: :evil:

kheb nu ff geen tijd, maar maak zo nog wel ff een nieuw topic aan, met die post van gisternacht als nieuwe startpost.....

Nrrrk
9 februari 2005, 17:13
Ja is rielekst combo. Klinkt lekker, klinkt als Randall :P

tis een eigen distortion, vind m iig helemaal kick-ass :)

Hij klinkt niet spectaculair veel beter als een transistor bak van Randall, misschien iets warmer, maar niet bijzonder veel.