PDA

View Full Version : gitaar bouwen



Novac
3 februari 2005, 20:05
ej, ik ben ook van plan om zelf een electrische gitaar te bouwen, metal.
maar ik heb nog amper informatie hoe wie wat en waar, waar hebben jullie de info vandaan gehaald? paar links misschien

prs
3 februari 2005, 23:19
kijk eens in de FAQ

Mattia
3 februari 2005, 23:30
Een metal gitaar, of een metalen gitaar?

Investeer eens in Melvyn Hiscock's 'Make Your Own Electric Guitar'. Voor een paar euro heb je een makkelijk leesbaar engels meesterwerkje over hoe zo'n electrische gitaar nou in elkaar zit, waar je aan moet denken als je onderdelen koopt, enz. enz. Staat alles glashelder in.

Snaar'n Bennie
4 februari 2005, 11:44
Precies! Vind het een zeer korrekt boek! Ik heb meer bouw-boeken, maar vind dit toch wel de beste!

iron_maiden
5 februari 2005, 00:05
Is er ook een basversie? :lol: of is het verschil tussen beiden zo klein dat t niet uitmaakt? (Ja ik weet wel het verschil tussen een electrische bas en gitaar hoor, maar als er een basversie is, liever die natuurlijk)

Mattia
5 februari 2005, 09:32
Er is geen wezenlijk verschil tussen de constructie van een gitaar en een basgitaar, en 'Make Your Own Electric Guitar' heeft ook nog eens een gedeelte gewijd aan de constructie van een neck-through 8 snarige bas. De rest van de informatie is net zo relevant voor de beginnende basbouwer als voor de beginnende gitaarbouwer.