PDA

View Full Version : Doug Wimbish Signature



guitartub
3 februari 2005, 17:55
Was vanmorgen bij Feedback Rdam omdat mijn pleegzoon zijn stack moest completeren met een 2*10 Behringerkast (veel voor wehnag).
Bij het rondneuzen viel mijn oog op een DW bas (4-snaar) die ik maar eens aan een testje heb onderworpen. Om kort te gaan:
goede looks, feel en sound en nu eens geen overdreven "signature-prijs".

BassAgent
3 februari 2005, 21:02
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=DWB3 deze bedoel je? Ik vind Ibanez bassen sowieso wel goed, ik ken deze niet maar hij ziet er steady uit, wat kostte ie?

guitartub
4 februari 2005, 11:35
Ja, het was deze en er hangt een een prijskaartje aan van 899 euro's, wat ik niet overdreven vind voor een "signature".
Vind overigens ook dat Ibanez hele goede bassen bouwt, bijv de BTB serie (toevalligerwijs mijn initialen) heel erg goed.

BassAgent
4 februari 2005, 13:25
Die zijn zeker mooi. Ik zou als je het er voor over hebt en je vindt deze echt heel mooi gewoon ervoor gaan. Je kunt eventueel ook een mooie Spector aanschaffen voor die prijs.

guitartub
4 februari 2005, 14:05
De Spector heb ik geprobeerd (da's wel lekker bij Feedback, alle merken zijn voorhanden, ik heb het natuurlijk niet over Sadowsky, maar je kunt lekker vergelijken in een redelijk groot prijsbereik).
Ik vond de bespeelbaarheid van de DW lekkerder, zowat hetzelfde als mijn Bass Collection, die ook lekker speelt en klinkt.

BassAgent
4 februari 2005, 19:28
Dan zou ik er gewoon voor gaan.

iron_maiden
5 februari 2005, 00:10
BTB en ATK series Ibanez vind ik best ok, mooi geluid voor een redelijke prijs. Soundgear vink minder, die snelle hals is wel lekker, maar... de klank :-(

BassAgent
5 februari 2005, 19:38
Ja, minder karakter. Je hebt wel gelijk, de BTB zijn echt erg mooi.

guitartub
5 februari 2005, 20:29
Kunnen jullie me vertellen waar bij die BTB bassen de prijsverschillen vandaan komen? Heb ze gezien van rond de 600 euro maar ook van rond de 1200 euro of zelfs daarboven. Zie daar toch geen De Luxe of Premium op staan, of is er een herkomst verschil Korea - Japan?

Lawrence
5 februari 2005, 20:59
De verschillen zitten inderdaad in het land van herkomst. Ibanez heeft een durdere serie, de prestige lijn. Deze komt inderdaad uit Japan. In het geval van de btb serie is het zo dat de goedkopere lijn andere elementen hebben dan de prestige lijn. In de Prestige lijn zitten bartolini's, bovendien hebben ze bij de duurdere ander hout gebruikt.

BassAgent
6 februari 2005, 11:01
Zijn de dure niet ook gelijmd in plaats van geschroefd?

stingray
8 februari 2005, 20:04
Het lijkt mij ook wel een leuke bas. Heb 'm helaas nog nooit zelf kunnen proberen. Maar ik heb Doug er eerlijk gezegd zelf nog nooit op zien spelen :-? Toch wel raar. Tijdens het optreden van Living Colour in de Oosterpoort in Groningen speelde 'ie volgens mij ook alleen maar op Spectors en hij had nog zo'n elektrische contrabas staan.

Het nieuwe model, de DWB 4, komt er trouwens ook aan volgens Doug's homepage.

guitartub
9 februari 2005, 18:47
Heb een DVD-tje thuis (Soul Conversations-Mark Whitfield) waarop Doug staat te begeleiden en was dus altijd in de veronderstelling op Ibanez. Effe checke... NIET DUS, indeed SPECTOR!!!

BassAgent
9 februari 2005, 19:06
Spector is ook mooi spul :razz: Misschien speelde hij vroeger op spector, of heb je net pech met de momenten, weet jij veel...