PDA

View Full Version : Fender Startocaster



Benga
3 februari 2005, 17:34
Hoi,
Ik wil een Fender Strat kopen voor naast mijn Les Paul, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil sowieso een Amerikaan, maar kan iemand me vertellen wat de beste zijn: Strat Plus, of deluxe of deluxe plus...of de standaard
En zit er een groot verschil tussen de verschillende bouwjaren?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Anders Destium
3 februari 2005, 17:44
Je moet eigenlijk een Stender Fretocaster hebben, die zijn veel beter! Wist je trouwens dat er nog meer gitaren zijn dan een Les Paul en een Strat (Ojájòh :D)


Het beeld in deze link is vrij compleet :)
http://www.gitaar.net/faq/index.php?a=faq&f=30

UnbrokenGuitarPlayer
3 februari 2005, 18:18
Je moet eigenlijk een Stender Fretocaster hebben, die zijn veel beter! Wist je trouwens dat er nog meer gitaren zijn dan een Les Paul en een Strat (Ojájòh :D)

wat heeft hij hier nu aan :roll:

groovyB3
3 februari 2005, 18:22
Gebruik even de zoekfunctie Benga, hier zijn al veel topics over geweest. Persoonlijk raad ik je een Highway Strat aan. Beste prijs/kwaliteit verhouding en betere gitaren dan American Standards.

Bigfoot414
3 februari 2005, 18:43
Of een Squier uit de eighties

guitartub
3 februari 2005, 19:00
Fender "Startocaster"

Natuurlijk een verschrijving (kan iedereen overkomen) maar kennen jullie deze nog: Fender Starcaster, een goedbedoelde poging van Fender om de competitie met de Gibson ES335 aan te gaan. Een maatje van me bezit er een enhet is zeker een hele goede gitaar, die het helaas niet heeft gered.

Negative K3 fan
3 februari 2005, 19:10
ik wil sowieso een amerikaan maar ik weet niet welke goed is., sjongejongejongejonge, lul toxch ajb mniet zo dom of heb je dat zelf niet eens in de gaten

wietse
3 februari 2005, 20:19
ik wil sowieso een amerikaan maar ik weet niet welke goed is., sjongejongejongejonge, lul toxch ajb mniet zo dom of heb je dat zelf niet eens in de gaten

wat nou ben je bang dat iemand beter dom kan lullen dan jij? :-D

Benga
3 februari 2005, 21:56
TNX Groovy B, zal ik zeker doen.
En K3=>hoezo is het zo dom, dat ik een Amerikaan wil (lijken mij toch betere dan Mexicanen, ofniettan) en er zijn noggal wat soorten en ik heb al op genoeg Strats gespeeld in de winkel, maar de verschillen zijn me gewoon niet zo duidelijk.
Maar sorry dat je zo'n domme tekst moest lezen.

D3nnis
3 februari 2005, 22:12
Persoonlijk raad ik je een Highway Strat aan. Beste prijs/kwaliteit verhouding en betere gitaren dan American Standards.

Zijn die american standards tegenwoordig zo ruk dat een highway beter is :???:

groovyB3
3 februari 2005, 22:14
TNX Groovy B, zal ik zeker doen.
En K3=>hoezo is het zo dom, dat ik een Amerikaan wil (lijken mij toch betere dan Mexicanen, ofniettan) en er zijn noggal wat soorten en ik heb al op genoeg Strats gespeeld in de winkel, maar de verschillen zijn me gewoon niet zo duidelijk.
Maar sorry dat je zo'n domme tekst moest lezen.

Niet teveel op NegK3 letten. Zeiken zit in z'n aard.

Hij heeft wel een klein beetje gelijk op zich, want Amerikanen zijn niet perse beter. Ik heb op veel Mexican Classic Strats en Tele's gespeeld die vaak beter waren dan de USA modellen.
Ik ben zelf een groot Fender liefhebber, maar de enige productiemodellen die Fender maakt (behalve de Custom Shop dan, maar die zijn weer overpriced...) waar ik qua kwaliteit van kan zeggen dat het een hele goede gitaar is zijn de Mexican Classics, Highway series en de American Vintage series.

Het labeltje made in USA wil niet veel zeggen. Tokai's en (zoals hierboven gezegd) Squiers uit begin jaren 80 zijn vaak beter dan de USA gemaakte gitaren. Fenders van Japanse makelijk vallen ook in de categorie asskickende gitaren ;)

Natuurlijk is het tof om een echte USA Strat te hebben, maar momenteel stellen die gitaren weinig voor.

Bluesbreaker
3 februari 2005, 22:15
En K3=>hoezo is het zo dom, dat ik een Amerikaan wil (lijken mij toch betere dan Mexicanen, ofniettan)


Inderdaad, niet dan...... Ik vind de Mex Classic serie (veel) beter dan de nieuwe USA modellen.