PDA

View Full Version : Wooooo sas aan de Tele :D



groovyB3
3 februari 2005, 17:32
bla

groovyB3
3 februari 2005, 17:33
Yes yes, ik ben EINDELIJK aan de Tele gegaan.

Een vriend van me had een Squier Tele uit begin jaren 80 die ie nooit meer gebruikte en heeft em aan mij gegeven, als enige voorwaarde dat als ik em zat ben aan em terug moet geven. Mag er verder aan verbouwen wat ik wil. Goeie deal als je het mij vraagt :D

Olympic White, maple toets (en mega lekkere hals trouwens, damn...), tortoise slagplaat. De 3-zadelige brug is vervangen voor een 6 zadelige, dus daar ga ik iig een 3 zadelige op knallen met brass zadeltjes voor de TWANG :D . De tortoise plaat ziet er op zich best vet uit, maar wil er toch een zwarte op.
De elementen klinken voor nu nog prima, maar worden over een tijdje ook wel vervangen. De pots en switch ga ik iig vervangen binnenkort.
Ook misschien wel een Fender logootje erop voor de leuk ;)

Anyways, foto's komen later vanavond. Ff wat leuke plaatjes schieten zo.

Anders Destium
3 februari 2005, 17:41
Mooi meegenomen, als echte Hollander kun je zo'n aanbod natuurlijk niet afslaan :lol:

Op deze manier leer je het natuurlijk nooit :razz: Een voordeel is nu natuurlijk wel dat je hem niet kunt ruilen voor wat anders met meer TONE :D

Brianmayrulezzz
3 februari 2005, 17:43
fuck man, congrats! [jaloeers!!] had ik maar zulke vrienden :wink:

We verwachten wel foto's 8-)

groovyB3
3 februari 2005, 18:01
Mooi meegenomen, als echte Hollander kun je zo'n aanbod natuurlijk niet afslaan :lol:

Op deze manier leer je het natuurlijk nooit :razz: Een voordeel is nu natuurlijk wel dat je hem niet kunt ruilen voor wat anders met meer TONE :D

Tuurlijk leer ik het nu wel, dat heet inburgeren :D
En ik zal idd moeten leren hier meer TOOOOON uit te persen ;)

PeArLjAm
3 februari 2005, 18:23
Vuile slet waarom jij nou weer :D

neehoor jongen congrats...

groovyB3
3 februari 2005, 18:24
Tijd voor foto's! :)


http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/tele1.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/tele2.JPG

Het logo is vrij lelijk weggehaald, dus daar moet ik sowieso ff wat aan doen.
Notice de Muddy Waters stijl volumeknoppen ;)

ToTaL FaKe
3 februari 2005, 18:26
OMFG :o

wrom ben ik jaloers.....? :-D

Brianmayrulezzz
3 februari 2005, 18:27
fuck man, dat ding is echt supergaaf, die slagplaat echt NIET vervangen! 8-)

groovyB3
3 februari 2005, 18:35
fuck man, dat ding is echt supergaaf, die slagplaat echt NIET vervangen! 8-)

Jah zit zelf ook te twijfelen nu. Koop binnenkort toch wel een zwart plaatje, gewoon om ff te kijken hoe het staat. Zo duur zijn die dingen niet.

Diedo
3 februari 2005, 18:36
ik zou die plaat laten zitten! supervet!

Anders Destium
3 februari 2005, 18:37
Ach, een gegeven paard moet je niet in de bek schijten :wink:

Ritch
3 februari 2005, 18:53
echt coole volume en tone knoppen!!

http://img14.exs.cx/img14/5439/70-Draaiknoppen0012.jpg

:-D mijn :)

jero
3 februari 2005, 19:10
muddy waters style knoppen, niks mis mee!

tortoise slagplaat zorgt wel voor een hoog country gehalte imho

zie ik nu op de foto dat het squier logo er strategisch is afgehaald?

BramVersteeg
3 februari 2005, 19:12
Netjes Sas! Ziet er zeer mooi uit! Zoiets zou ik ook wel willen voor erbij :P

groovyB3
3 februari 2005, 19:14
zie ik nu op de foto dat het squier logo er strategisch is afgehaald?

Wat betreft dat country gehalte: wacht maar totdat ik em inplug, is al het country eraf :D

Dat logo is vrij lelijk weggehaald (had ik al gezegd :razz: ), moet ik nog ff wat aan doen. Beetje lak en een Fender logootje doen wonderen. :D

Bouke
3 februari 2005, 20:16
Hey Sash,

Cool meneer! Ik heb sinds een paar weken ook een Tele en dat bevalt me erg goed! Ik heb zo'n Rockinger geval en da's me honderd procent meegevallen. Ik dacht eerst, ik zie wel wat ik krijg, maar dat ding speelt erg fijn. Heerlijke gitaar en de rockinger elementjes zijn ook heel oke.

Maarehh... veel plezier met je Tele man. En je moet erg geen fender logo opplakken, maar gewoon ween een squier logo. En dan iedereen die daar om gniffelt gewoon het snot om de oren spelen :D Da's pas gaaf! Die fender amp knoppen zijn wel aardig, maar tele-style knoppen vind ik persoonlijk mooier.

Speelze!

Bouke

groovyB3
3 februari 2005, 20:19
Tenkjoe :)

Rockingers zijn best vette gitaartjes. In welke kleur heb je em?

wietse
3 februari 2005, 20:21
80er jaren dat waren toch de goede jaren voor squier?
gefeleciteerd in ieder geval , veel plezier ermee.

Bluesbreaker
3 februari 2005, 22:24
Ziet er zeker goed uit man, bij mij komt er zeker ook nog een keer een tele. (damn, heb mezelf net plechtig beloofd om eerst een pc te kopen waarmee ik de rest van mn opleiding en een tijdje erna vooruit kan.. )








Trouwens, als je een zwarte slagplaat gaat halen, neem dan gelijk even een trempook voor mij mee :)

groovyB3
3 februari 2005, 22:27
Niet nodig, heb em zo liggen hier, alleen ben zo blut dat ik geeneens verzendkosten kan betalen.... :(

Mitch
3 februari 2005, 22:41
Leuk hoor ! Absoluut laten zitten die slagplaat, doe eerder wat aan die suffe witch hats.....dome knobs all the way !

Maar hoe goed kent die gozer jou dat je er aan mag veranderen wat je wil :D

AutoStatic
3 februari 2005, 23:21
Olympic White, maple toets (en mega lekkere hals trouwens, damn...), tortoise slagplaat. De 3-zadelige brug is vervangen voor een 6 zadelige, dus daar ga ik iig een 3 zadelige op knallen met brass zadeltjes voor de TWANG :D . De tortoise plaat ziet er op zich best vet uit, maar wil er toch een zwarte op.

Waarom er weer een 3-zadelige brug op zetten? Die 6-zadelige is er niet voor niets opgezet!

Bluesbreaker
3 februari 2005, 23:24
3 zadels lijkt toch veel cooler man :)

Javaca
3 februari 2005, 23:42
Cool ding sash 8-)

EINDELIJK heb je dan een tele.

Ze ruleren zwaar. Heb vandeweek nog zitten dubben over die tele van nocki maar ik ga toch voor een 335 modelletje. (Sorry Nocki dit is een ander buitenkansje)

Die slagplaat lekker laten zitten, staat prachtig.
Ander ideetje: dichte slagplaat er op en er een esquire van maken :D .

AutoStatic
4 februari 2005, 00:08
Ja het lijkt veel cooler maar hou er rekening mee dat die originele zadels er waarschijnlijk met een reden zijn afgehaald.

Bigfoot414
4 februari 2005, 01:11
HIER NOG EEN SQUIER eighties fan! Ik heb een two-tone sunburst, gekochtn voor E450
http://www.lijn158.nl/Afbeelding%20013.jpg
De rechtse, uit '83.
I'm a happy dude :D :D :D

Negative K3 fan
4 februari 2005, 02:38
wat voor tele heeft nocki dan te koop?

Javaca
4 februari 2005, 10:24
Een phoenix, leuk ding voor een leuke prijs.

butters
4 februari 2005, 10:56
mooi, zijn die "3-zadeltjes" wel goed te intoneren? is er dan werkelijk zo'n verschil in klank, als je binnen 1 metaalsoort blijft?

ik zou mij ook wel een rockinger kit willen aanschaffen en dan met dit logo erop.

http://users.telenet.be/liedjesenfilmpjes/fenter.jpg

wietse
4 februari 2005, 11:13
een fenter?

Bouke
4 februari 2005, 11:47
mooi, zijn die "3-zadeltjes" wel goed te intoneren? is er dan werkelijk zo'n verschil in klank, als je binnen 1 metaalsoort blijft?

ik zou mij ook wel een rockinger kit willen aanschaffen en dan met dit logo erop.


Rockinger 5 minute kit natural Tele heb ik en die bevalt goed. Zo goed zelfs dat ik gewoon het rockinger logo erop heb gezet :D ze leveren de decall los bij, dus ik heb 'm wel iets aangepast want ik vond 'm niet echt mooi. Nu staat er dus alleen het woord rockinger op. Maar dat Fenter logo is ook leuk, zelf gemaakt?

De brug met drie zadels is redelijk te intoneren, met 6 heb je meer en nauwkeuriger controle, maar drie gaat ook uitstekend.

Bouke

AutoStatic
4 februari 2005, 12:08
De brug met drie zadels is redelijk te intoneren, met 6 heb je meer en nauwkeuriger controle, maar drie gaat ook uitstekend.

Bouke

Hmmm, mijn ervaringen zijn anders. Een bandmaat heeft een Tele met drie zadeltjes. Heeft hij laten vervangen, ding bleef hopeloos vals en viel erg moeilijk te intoneren. Met 6 zadeltjes is dat probleem opgelost.

butters
4 februari 2005, 12:26
@bouke, ja zelf gephotoshopped. het origineel komt van deze site.

http://www.provide.net/~cfh/fender2.html

@ wietse



http://users.telenet.be/liedjesenfilmpjes/fenter%20tettetaster.jpg

zo duidelijker?

groovyB3
5 februari 2005, 23:11
De brug met drie zadels is redelijk te intoneren, met 6 heb je meer en nauwkeuriger controle, maar drie gaat ook uitstekend.

Bouke

Hmmm, mijn ervaringen zijn anders. Een bandmaat heeft een Tele met drie zadeltjes. Heeft hij laten vervangen, ding bleef hopeloos vals en viel erg moeilijk te intoneren. Met 6 zadeltjes is dat probleem opgelost.

Ze zijn prima te intoneren hoor. Je moet wel weten hoe je het doet natuurlijk :razz:

@Michel: Hij kent me vrij goed (maw, hij heeft m'n strats gezien en ook hoe ze door de lucht vliegen af en toe :D ).

Ik heb inmiddels ook besloten dat de slagplaat erop blijft. Heb em gisteren voor het eerst live gebruikt en er zijn ook foto's gemaakt. Heb ze ff snel gezien en zag er erg cool uit :D Was trouwens wel ff wennen met de plaatsing van de switch en knoppen. Ik werk veel met de volumeknop en switch en greep af en toe ff mis, maar verder echt geweldige sound. Erg leuke aanvulling op m'n Strats. We speelden een paar Albert Collins nummers en dat werd ineens gelijk veel meer Albert Collins-like :D

groovyB3
5 februari 2005, 23:12
De brug met drie zadels is redelijk te intoneren, met 6 heb je meer en nauwkeuriger controle, maar drie gaat ook uitstekend.

Bouke

Hmmm, mijn ervaringen zijn anders. Een bandmaat heeft een Tele met drie zadeltjes. Heeft hij laten vervangen, ding bleef hopeloos vals en viel erg moeilijk te intoneren. Met 6 zadeltjes is dat probleem opgelost.

Ze zijn prima te intoneren hoor. Je moet wel weten hoe je het doet natuurlijk :razz:

@Michel: Hij kent me vrij goed (maw, hij heeft m'n strats gezien en ook hoe ze door de lucht vliegen af en toe :D ).

Ik heb inmiddels ook besloten dat de slagplaat erop blijft. Heb em gisteren voor het eerst live gebruikt en er zijn ook foto's gemaakt. Heb ze ff snel gezien en zag er erg cool uit :D Was trouwens wel ff wennen met de plaatsing van de switch en knoppen. Ik werk veel met de volumeknop en switch en greep af en toe ff mis, maar verder echt geweldige sound. Erg leuke aanvulling op m'n Strats. We speelden een paar Albert Collins nummers en dat werd ineens gelijk veel meer Albert Collins-like :D

Robbert
9 februari 2005, 13:26
Mooi dingetje Sash!

Funkblaster
9 februari 2005, 13:53
jep ziet er goed uit, alleen niet echt mijn kleur

telecastermaster
9 februari 2005, 16:32
Ik heb sinds een paar weken ook een Tele en dat bevalt me erg goed! Ik heb zo'n Rockinger geval en da's me honderd procent meegevallen.

Hee Bouke,

Ik lees net dat je die Rockinger Tele toch hebt aangeschaft. Mooi! Ik ben er ook nog steeds erg content mee. :wink:

peter

telecastermaster
9 februari 2005, 16:34
@Sash:

Nou nog een paar Van Zandt elementen zeker?

Harry
9 februari 2005, 16:49
ik wil ook een telecaster

groovyB3
9 februari 2005, 18:17
@ Peter:
Nou voorlopig bevallen deze best. Pas als ik weer es wat geld over heb gaat er wel een setje Van Zandts in ;)
M'n '63 Strat gaat iig de verkoop in en dan komt er sowieso een Custom Shop Nocaster (NOS wel, geen relic) en dan gaat er in deze wel een setje Van Zandts :D
Verder komt er iig een Bassman en als ik nog wat geld overhou een mooie leslie voor m'n NordElectro. Eerst maar es kijken wat die 63er oplevert.

Robbert
11 februari 2005, 00:59
Eerst maar es kijken wat die 63er oplevert.

Iedergeval 150 Euro! :D

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:21
He hij is beschadigd.

Oh wacht dat noemen ze vintage :razz: