PDA

View Full Version : Guitar Pro



Kjiratsiekoedel
29 juni 2002, 17:23
Ik gebruik sinds kort dit programma en haal de tabs van http://www.mysongbook.com

Het werkt bijzonder goed.

Dat was alles dat ik wilde mededelen.

Pee
29 juni 2002, 18:46
welk programma is dat? en waar voor dient het?

Kjiratsiekoedel
30 juni 2002, 23:39
Het is een programma waarin je tabs kan uitzetten en (midi) afspelen.

Je kan ook bas en drumpartij uitzetten.

Je kan ook het tempo aanpassen, zodat je eerst langzaam kan meespelen (het nummer beheersen), en dan op gewoon tempo.

Ik heb het van Kazaa.

:B

lupoloco
4 juli 2002, 10:43
ik gebruik het ook al vrij lang, ben er redelijk tevreden mee...
je kan ook midi files omzetten in tablatuur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lupoloco op 2002-07-04 09:45 ]</font>

jacobhdejong
17 oktober 2007, 23:25
Hallo beste mensen

het lukt mij niet om het tempo aan te passen t.b.v. het afspelen.
Hoe kan ik dat doen??

Alvast bedankt

Daemon
17 oktober 2007, 23:28
Meen je dat? Je kijkt tussen middenboven/rechtsboven en ziet daar een nootje met een getalletje staan (staat standaard op 120). Die click je aan en je past 't tempo aan, very easy.

Wheelie
18 oktober 2007, 08:54
Je kan ook een loop maken, waarbij die loop elke keer iets sneller gaat. Ideaal voor oefenen. Selecteer maar eens een stuk tab, en klik op de loop button.

jacobhdejong
18 oktober 2007, 13:20
Meen je dat? Je kijkt tussen middenboven/rechtsboven en ziet daar een nootje met een getalletje staan (staat standaard op 120). Die click je aan en je past 't tempo aan, very easy.
Ja snap ik op zich maar als ik dat doe. En zet m super laag bijv op 10 dan blijft ie toch het oude tempo spelen.
Als ik de tab af laat spelen geeft ie boven ook weer wat het tempo is en die staat dan nog op de oude waarde. bij t=88
Ik vindt ook heel apart.

Makor1966
18 oktober 2007, 13:49
misschien op de OK knop drukken na aanpassen tempo :D

TimmU
18 oktober 2007, 17:21
't voordeel van GP vind ik zelf, dat je gewoon je tabs kan schrijven, drumlijntje eronder in midi. exporteren, en weer importeren in Cubase om er via een plug in weer wat lekkers van te maken!
Guitar Pro schrijft erg makkelijk, en om te oefenen is het ook heerlijk.
kom je niet uit een bepaald riffje ? zet gewoon bij het begin van het riffje een bookmark, bij het einde ook eentje, en kies dan bij 'afspelen ' afspelen vanaf bookmark 1 " , en zet het hem op loop. dan kun je hem eindeloos oefenen.

wil je het tempo ietwat verlagen kan dat altijd ook nog doen door op de X1 knop te drukken, dan kan je kiezen uit x0.5 , x,.75 , x.1 , x.1.25 enz...
succes! :gitarist:

Arts
18 oktober 2007, 17:28
bij mysongbook.com staan veel slotjes op

kijk eerder op www.ultimate-guitar.com die heeft tegenwoordig ook heel veel GPfiles

Brent Ray Vaughan
18 oktober 2007, 19:15
DEZE (http://www.gprotab.net/) gebruik ik redelijk veel of anders ultimateguitar (via google kom ik daar uit - weet ook niet waarom)

Daemon
22 oktober 2007, 17:41
Yup, it's quite easy:
Je dubbel clicked op de track settings links onderin beeld zodat je dat venster krijgt waar tuning etc opstaat & waar je o.a. de tracknaam kan aanpassen. Links onderin zie je "frets" staan (meestal staat die standaard op 24), daar rechts van staat "capo", die standaard op 0 staat. Pas die gewoon aan naar de fret waar je de capo over wilt hebben.
Good luck!