PDA

View Full Version : Zwaar geluid...



Magic Bean
3 februari 2005, 15:54
Ik heb dus een behringer GX210. Zeer mooie clean en goede buizen-OVERDRIVE, maar ik zoek toch iets zwaarders.
Ik kwam er eerder al achter dat je fatsoenlijke buisachtige distortion kan krijgen als je het overdrivekanaal boost met een Boss OS-2. Maar toch wilde ik meer bass en punch. Nu heb ik na de OS-2 en voor de amp een Boss ME-6 gehangen en heb echt een dikke bass. Maar de punch is niet toegenomen en ik heb ook minder definitie.

Heeft iemand misschien ervaring met dit soort troep?

PS. Zeg nou niet dat ik een nieuwe amp moet kopen, want daar is het budget nu even niet naar...

Lacrymosa
3 februari 2005, 16:18
is die behringer een buizen amp? nee toch, is toch soort van modeling?

als je echt veel punch wil, zou je echt een buizen amp moeten hebben, maar goed

misschien wil een buizen voorversterker wel helpen

of een simpele tube screamer

AART
3 februari 2005, 16:25
toch een andere amp, uit deze krijg je geen zwaar geluid...

SilverFoo
3 februari 2005, 16:51
Big muff ervoor... kun je wel een redelijk zwaar geluid mee creeren.

dejohan
3 februari 2005, 17:10
Bakstenen in je amp leggen.

Izegrim
3 februari 2005, 18:18
Ik zeg niet dat je een nieuwe versterker moet kopen, maar misschien weet je het antwoord op je vraag zelf al. Die pijnlijke ontdekking is bij mij nog een verse wond...

Druk is een kenmerk van transistorversterkers/buizenversterkers*

*)doorhalen wat niet van toepassing is

SilverFoo
3 februari 2005, 18:23
Hehe, zeker, een nieuwe amp kopen kan een hoop veranderen maar als je het budget niet hebt dan zul je je toch moeten behelpen met wat je hebt. Ik speel ook over transistoramps en ik kan er toch redelijk snel een zwaar geluid uit halen, gewoon ook een kwestie van eens een middagje aan de knoppen draaien en opschrijven wat je de beste setting vind.

andoni
3 februari 2005, 20:43
Kan ook aan speakers liggen. Als ik het goed voorheb is het een 2x10" combo. Uit 2x10" speakers ga je nooit dezelfde oomph krijgen als uit een goeie 12", en dan zeker niet uit van die Behringer speakertjes.

BLOK182
3 februari 2005, 20:48
Je amp is gewoon beperkt, er zal een bepaalde oemf uitkomen, maar als je ziet wat voor amp het is (no offense!) dan begrijp je zelf ook wel dat deze niet echt garant staat voor een superbrute metalsound.

Magic Bean
3 februari 2005, 21:06
Speel ook geen metal, maar stevige rock. En als ik kijk naar hoeveel verbetering de aanpassingen die ik heb gedaan hebben opgeleverd, denk ik dat er toch nog wel meer uit te persen valt.
Nieuwe amp is natuurlijk beter, maar ik wil eerst kijken of er toch niet iets meer uit te halen valt.