PDA

View Full Version : Inlay gitaar nu met zwarte headstock



charlotte
3 februari 2005, 15:07
Hallo allemaal, :razz:
Ik kon niet langer meer wachten om de headstock aan te passen.
Zoals sommigen het al aangaven,is het inderdaad een verbetering geworden,het is nu meer 1 geheel. :dance:
Heb de headstock zwart gelakt,en de letters goudkleurig.
Ik heb weer foto's op mijn home-page geplaatst. :stop:

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/index.html

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :???:

groetjes Charlotte . :amp:

chennie
3 februari 2005, 15:12
hoe heb je die letterst zo strak gekregen ? op dezelfde plek met alles hetzelfde zeg maar bevalhve de kleur?

Eerst afgeplakt en dan alles zwart geverfd. Daarna tape eraf halen uit de losse hand goud verven ?

charlotte
3 februari 2005, 15:26
Hoi;
Ik heb eerst de letters met goud overgeschilderd, met een hele kleine penseel uit de hand,dit goed laten drogen,en hierna met zwarte lak de rest gelakt. :lol:
Hierbij heb ik de zijkant van de headstock met tape afgeplakt.
Nadat de zwarte lak droog was,het geheel nog eens overgelakt met blanke lak,aangezien de goudverf wat mattig blijft. :roll:

groetjes Charlotte :strat:

Jax
3 februari 2005, 16:10
Zeker een verbetering, al ideeën voor het volgende project? :lol:

Punt
3 februari 2005, 16:30
Normaal gesproken niet mijn ding, maar dit vind ik PRACHTIG!!!!

hadv
4 februari 2005, 01:03
was dus een goed advies, en goed opgevolgd

prachtig, zo past alles :P

fred dons
4 februari 2005, 07:12
heel mooi geworden Charlotte :o !

nog 1 kleine tip, ik zag dat hele kleine bitjes gebruikt voor je dremel, en die zijn natuurlijk heel geschikt voor alle kleine hoekjes, echter je zult ook gemerkt hebben de dat wat grotere stukken die je moest frezen uren duren en dat het hout waarschijnlijk ook een beetje ging verbranden
Voor de grotere stukken gebruik ik de nutfrees (2 mm breed) bit van dremel (te koop bij stew mac) dit vliegt echt door het hout heen terwijl je toch voldoende controle over je frees houd, voor de kleine stukjes en bochtjes verwissel ik de bit weer met een carbide bitje zodat het allemaal strak blijft (met zo'n nutfrees frees je een roos in zo'n 1 a 2 minuten)

JvD.
4 februari 2005, 10:53
nu is ie klaar!

chennie
4 februari 2005, 11:26
aha !(over die verf vraag =)

maar het is echt mooi geworden !

Johannes
4 februari 2005, 12:14
Gouden mechaniekjes...... :)

charlotte
4 februari 2005, 16:25
Hoi luitjes,
Allemaal bedankt voor de complimenten. :P
Wat de grotere frees betreft,daar heb je gelijk in,maar omdat het voor mij de eerste gitaar was,die ik inlegde,wilde ik het voorzichtig aan doen,en met een kleine frees gaat dat wat beter. :dance:
Mijn volgende gitaar wordt een Jackson DK2S Dinky,deze heb ik reeds besteld,moet uit de VS komen,deze gitaar heeft shark-fin inlays over de gehele hals,is dus weinig meer mee te doen,maar wie weet,mischien mijn naam of initialen ? .eerst de gitaar maar thuiskrijgen,dan zie ik wel verder. :wink:
link naar jackson dinky;
www.rockexplorer.com/ElecGuitar/Jackson/ProDK2SDinky.html
Mijn toekomstige gitaar wordt transparant rood trouwens. :satisfie:

Tja,gouden mechanieken? wie weet,als ik een keer wat euries over heb,qua functie hoeven er geen andere op,door de topkam lock,dit werkt perfect,maar dan is het idd echt helemaal af. :roll:

groetjes Charlotte . :strat:

Ritch
4 februari 2005, 16:59
En na al die inspanning ga je een MusicMan Luke kopen! :-D Neej, leuk gedaan zeg! Echte verbetering! Chappo (of hoe je het ook maar schrijven moet)