PDA

View Full Version : Min of meer eerste



alexgit
29 juni 2002, 12:58
Heej,

Ik ben van plan om een goeie versterker te kopen, ik heb nu zo'n starterspakket geval, ik speel al 6 jaar akoestisch en 1 jaartje electrisch...
Daarom zoek ik nou een wat betere, ook omdat ik een goeie electrische gitaar wil gaan kopen.
Wat raden jullie mij aan?
Het maakt ff niet uit wat het kost.
Als ik een electrische gitaar koop wordt het waarschijnlijk een gibson of epiphone ofzoiest, wat warm en vol klinkt.

Pee
29 juni 2002, 13:16
wat is je budget?

JV
29 juni 2002, 13:19
en je speelstijl?

alexgit
29 juni 2002, 14:21
Ik typte neem maar ff aan dat ik een vrij onbeperkt budget heb, maar het is natuurlijk handig om goeie kwaliteit te hebben voor een niet al te hoge prijs.
Mijn speelstijl..tja...ik zit in een band, we spelen 'alternatieve rock', ik ga me bezighouden met soleren, rock soleren, tja ik weet het niet..
Geen punk/metal iig.

gangsta
29 juni 2002, 14:49
koch lijkt me dan wel wat. multitone. 50 watt. Kijk gewoon ff rond of de site van feedback.. http://www.feedback.nl :S

Pee
29 juni 2002, 17:45
marshall tsl100
mesa boogie?

Dionyios
29 juni 2002, 18:51
Engl klinkt ook leuk...

alexgit
29 juni 2002, 19:25
Zouden jullie ook ff erbij kunnen zetten waarom juist die?
En wat ongeveer de prijs is.

gangsta
29 juni 2002, 20:00
http://www.musikproduktiv.de voor prijzen :grin:

Dionyios
30 juni 2002, 22:21
Ik zou als ik jouw was gewoon een lijstje maken van een aantal merken en dan gewoon per merk op internet uitzoeken welk model per merk je wel interressant lijkt, en vervolgens veel daarover lezen, en daarna gewoon al die dingen (meerdere keren) uitproberen. En dan uiteindelijk degene nemen die jij het mooiste vind klinken.

Een aantal merken:
Marshall
Fender
Koch
Mesa Boogie
Engl
(Bogner, Soldano, Diezel = very duur!!!)

Soulman
30 juni 2002, 22:45
Hoeveel sounds heb je nodig ?
Naar mijn mening begint een goed geluid bij een goede gitaar en goede versterker m.i liefst buizen.