PDA

View Full Version : Min of meer eerste



alexgit
29 juni 2002, 12:58
Heej,

Ik ben van plan om een goeie versterker te kopen, ik heb nu zo'n starterspakket geval, ik speel al 6 jaar akoestisch en 1 jaartje electrisch...
Daarom zoek ik nou een wat betere, ook omdat ik een goeie electrische gitaar wil gaan kopen.
Wat raden jullie mij aan?
Het maakt ff niet uit wat het kost.
Als ik een electrische gitaar koop wordt het waarschijnlijk een gibson of epiphone ofzoiest, wat warm en vol klinkt.

Pee
29 juni 2002, 13:16
wat is je budget?

JV
29 juni 2002, 13:19
en je speelstijl?

alexgit
29 juni 2002, 14:21
Ik typte neem maar ff aan dat ik een vrij onbeperkt budget heb, maar het is natuurlijk handig om goeie kwaliteit te hebben voor een niet al te hoge prijs.
Mijn speelstijl..tja...ik zit in een band, we spelen 'alternatieve rock', ik ga me bezighouden met soleren, rock soleren, tja ik weet het niet..
Geen punk/metal iig.

gangsta
29 juni 2002, 14:49
koch lijkt me dan wel wat. multitone. 50 watt. Kijk gewoon ff rond of de site van feedback.. http://www.feedback.nl :S

Pee
29 juni 2002, 17:45
marshall tsl100
mesa boogie?

Dionyios
29 juni 2002, 18:51
Engl klinkt ook leuk...

alexgit
29 juni 2002, 19:25
Zouden jullie ook ff erbij kunnen zetten waarom juist die?
En wat ongeveer de prijs is.

gangsta
29 juni 2002, 20:00
http://www.musikproduktiv.de voor prijzen :grin:

Dionyios
30 juni 2002, 22:21
Ik zou als ik jouw was gewoon een lijstje maken van een aantal merken en dan gewoon per merk op internet uitzoeken welk model per merk je wel interressant lijkt, en vervolgens veel daarover lezen, en daarna gewoon al die dingen (meerdere keren) uitproberen. En dan uiteindelijk degene nemen die jij het mooiste vind klinken.

Een aantal merken:
Marshall
Fender
Koch
Mesa Boogie
Engl
(Bogner, Soldano, Diezel = very duur!!!)

Soulman
30 juni 2002, 22:45
Hoeveel sounds heb je nodig ?
Naar mijn mening begint een goed geluid bij een goede gitaar en goede versterker m.i liefst buizen.
Ik kan me de laatse tijd niet aan het idee onttrekken dat wanneer je een versterker hebt met meerdere kanalen/ effecten dat je wel variatie hebt, maar dat het net niet goed genoeg is. Verder hoe meer poespas, des te meer er kapot kan gaan.
Ga voor een simpele versterker met een goede sound en vul dat evt aan met een paar goede pedaaltjes.
Na jaren met multi-channels en multi-fx's gespeeld te hebben bevalt mij dit het beste.
Succes :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-06-30 22:45 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-06-30 22:46 ]</font>

gangsta
30 juni 2002, 22:54
Op 2002-06-30 22:21, schreef Dionyios:
Ik zou als ik jouw was gewoon een lijstje maken van een aantal merken en dan gewoon per merk op internet uitzoeken welk model per merk je wel interressant lijkt, en vervolgens veel daarover lezen, en daarna gewoon al die dingen (meerdere keren) uitproberen. En dan uiteindelijk degene nemen die jij het mooiste vind klinken.

Een aantal merken:
Marshall
Fender
Koch
Mesa Boogie
Engl
(Bogner, Soldano, Diezel = very duur!!!)

yupz, vht bad cat, matchless, kendrick (ook duur)
Rivera
kijk rond en vraag ... zoek en gij zult vinden....:grin:

MetalliCat
1 juli 2002, 11:36
Op 2002-06-30 22:21, schreef Dionyios:
Ik zou als ik jouw was gewoon een lijstje maken van een aantal merken en dan gewoon per merk op internet uitzoeken welk model per merk je wel interressant lijkt, en vervolgens veel daarover lezen, en daarna gewoon al die dingen (meerdere keren) uitproberen. En dan uiteindelijk degene nemen die jij het mooiste vind klinken.

Een aantal merken:
Marshall
Fender
Koch
Mesa Boogie
Engl
(Bogner, Soldano, Diezel = very duur!!!)

Hughes &amp; Kettner misschien, is ook leuk spul, en er zitten ook niet al te dure bij voor de "gevorderde beginner"

alexgit
1 juli 2002, 17:17
Heel erg dankjewel!
Maar het is misschien slim om eerst ff een gitaar te kopen alvorens versterkers te testen, dan kan ik dat mooi met die gitaar doen.

MetalliCat
1 juli 2002, 17:50
Op 2002-07-01 17:17, schreef alexgit:
Heel erg dankjewel!
Maar het is misschien slim om eerst ff een gitaar te kopen alvorens versterkers te testen, dan kan ik dat mooi met die gitaar doen.

Kweenie, als je een pr8gitaar hebt maar geen goeie amp is het net alsof je een Mercedes zonder wielen hebt..maar wat jij zegt zit ook wel wat in, dat je meteen over je nieuwe gitaar kunt testen

Dionyios
1 juli 2002, 18:02
Ja maar meestal heb je, wanneer je een nieuwe gitaar koopt, geen geld meer over voor een soort versterker als waar wij het in deze topic over hebben...

MetalliCat
1 juli 2002, 18:17
Idd...keb nu genoeg geld voor een Epi LP maar ook voor een leuke H &amp; K Club Reverb (denk wel dat ik doorspaar voor een Tour Reverb), Ik kan het eigenlijk niet laten om eerst zo'n LP te kopen, maar ik dnek dat ik toch eerst een amp koop, dan goeie gitaar.

alexgit
1 juli 2002, 20:15
Op 2002-07-01 18:02, schreef Dionyios:
Ja maar meestal heb je, wanneer je een nieuwe gitaar koopt, geen geld meer over voor een soort versterker als waar wij het in deze topic over hebben...


Dat klopt, maar het duurt ook nog ff voordat ik um ga kopen, de versterker dan.
En de gitaar ook trouwes.
Maar boeje, ik ga gewoon keiveel geld verdienen :-s
Ik zorg iig dat ik genoeg geld heb.

alexgit
1 juli 2002, 20:16
Op 2002-07-01 17:50, schreef MetalliCat:


Op 2002-07-01 17:17, schreef alexgit:
Heel erg dankjewel!
Maar het is misschien slim om eerst ff een gitaar te kopen alvorens versterkers te testen, dan kan ik dat mooi met die gitaar doen.

Kweenie, als je een pr8gitaar hebt maar geen goeie amp is het net alsof je een Mercedes zonder wielen hebt..maar wat jij zegt zit ook wel wat in, dat je meteen over je nieuwe gitaar kunt testen


Maar als ik een pr8gitaar heb en de versterker die ik probeer klinkt bagger dan weet ik in ieder geval dat het met de versterker te maken heeft en NIET met de gitaar.
Als ik het opmijn gitaar die ik nu heb zou testen kan het aan alletwee liggen...

Dionyios
1 juli 2002, 21:22
Ik sta trouwens ook voor die keuze hoor. Ik weet namelijk ook nog niet helemaal zeker wat ik wil, een nieuwe gitaar of een nieuwe versterker.

Heb nu op zich wel geld genoeg voor een nieuwe versterker, en als je dan een paar modellen uitprobeert, dan klinken die zó mooi... Maar aan de andere kant heb ik nu nog geen 'serieuze' versterker nodig. Ik kan dan net zogoed ff wachten tot ik (ooit) in een band kom, want dan weet ik ook gelijk wat voor soort geluid ik nodig heb.

Optie 2 (bij mij denk toch optie 1 :razz: ) is de nieuwe gitaar. Deze is op zich best wel extreem debiel duur, maar toch wil ik hem wel heel graag hebben!!!

Ik merk in ieder geval wel dat ik de laatste tijd serieus aan het twijfelen ben. Maar vooralsnog staat de gitaar bovenaan het lijstje... I can hardly wait! :cool:

gangsta
1 juli 2002, 21:24
[quote]
Op 2002-07-01 21:22, schreef Dionyios:
Deze is op zich best wel extreem debiel duur, maar toch wil ik hem wel heel graag hebben!!!
/quote]
welke dan ..:grin:?

Dionyios
1 juli 2002, 21:35
Deze dus:

http://www.ernieball.com/mmonline/specs/instruments_jp6.html

Precies dezelfde als op de foto, maar dan óók nog piëzo er op.

gangsta
2 juli 2002, 18:01
ok man, veel plezier met sparen :razz: :grin:

Dionyios
2 juli 2002, 18:36
Dank je...

Ben al een eind op weg hoor :smile:

Ibanez RuleZ
2 juli 2002, 19:53
ik denk dat voor deze gitaar hetzelfde geld als voor PRS: als ik jou was zou ik er een op maat laten maken. ook deze gitaar is nl van lindehout en dat is echt een heel groot gebrek. ik heb het oude JPM model (ibanez) en ik kan er met mijn verstand niet bij dat die niet van mahonie of essen is. niet dat ie slecht klinkt, maar het is echt een gebrek, en daarom is die ernie ball zijn geld IMO niet waard!

harrald

Thomasvv
3 juli 2002, 00:06
Petrucci zal wel express dat linden hebben gekozen, om de klank ofzo.. D'r zal wel een goeie reden achter zitten, want ik wet uit ervaring (I spoke the man a few times :grin:) dat hij heeel erg precies is met zn gear...

pimmetje
3 juli 2002, 01:43
Op 2002-07-01 17:50, schreef MetalliCat:
Kweenie, als je een pr8gitaar hebt maar geen goeie amp is het net alsof je een Mercedes zonder wielen hebt..maar wat jij zegt zit ook wel wat in, dat je meteen over je nieuwe gitaar kunt testen


Op 2002-07-01 20:16, schreef alexgit:
Maar als ik een pr8gitaar heb en de versterker die ik probeer klinkt bagger dan weet ik in ieder geval dat het met de versterker te maken heeft en NIET met de gitaar.
Als ik het opmijn gitaar die ik nu heb zou testen kan het aan alletwee liggen...

Voor het testen is een goede gitaar wel heel handig, maar die goede gitaar hebben ze in principe ook in zo'n winkel. Wel je eigen gitaar meenemen om te kijken of die er acceptabel over klinkt.

Voor mezelf zou ik eerst de goede versterker kopen. In mijn ervaring kan een goede versterker een slechte gitaar beter laten klinken, met soms verbazingwekkende verschillen. Tenzij die gitaar ECHT een stuk brandhout is... dan kan die goede versterker juist de vinger op de zere plek leggen.

Een prachtgitaar op een stink-versterkertje is volgens mij weinig verschil.

Rwin
6 juli 2002, 11:42
Kweenie wat die MM ernie ball kost...

maar ik zou zeker (dat doe ik ook) kiezen voor een zelf verzonnen/nagebouwde custom build bij een goede gitaar bouwer.

trust me... da is veeeeeeel beter :grin:

Rwin

Rwin
6 juli 2002, 11:45
ik ben dus idd ene gitaar aan het laten bouwen. over een maandje of 2 is ie zeker klaar...
en dan maak ik een stukje op onze site speciaal over de bouw van dat ding.

komen dan dus ook foto's bij. en audio. :grin: en in action foto's :grin:

anyway... tegen die tijd zal ik het nog wel een keer rondposten hier...

als je meer info wil mail maar ff...

________
Rwin