PDA

View Full Version : pedaal gezocht



delivered
3 februari 2005, 14:22
hoi

Ik speel al een tijdje in een punkband, ik speel met een gibson standard SG en een laney tf 300 tube fusion versterker. Ik ben wel blij met het geluid dat er uit komt, maar soms vind ik dat het een beetje te zwak klinkt, iets te weinig power achter. Ik heb dan een tijd met een bos me-50 gespeeld, en daar kwam wel het geluid uit dat ik wou, maar er ging veel van de kracht van de distortion zelf weg, zodat het weer maar wat zwakjes klonk. Ik zoek nu een pedaal die mijn sound iets verzwaarderd, zodat hij "aanweziger" lijkt, en die ook nog beschikt over een paar fatsoenlijke effecten. Enige ideen?

Mike

Nielsje
3 februari 2005, 14:28
ik zou zeggen, ga voor een bepaalde booster of equalizer.. dan verander je geluid niet teveel maar kan je toch bepaalde gebieden (je mids of bass) wat verder naar voren laten komen.

Speeddemon
3 februari 2005, 14:54
Equalizer ertussen.
100Hz en 200Hz beetje boosten voor vet laag, 400Hz er een beetje uit halen voor meer strakheid, en 1.6kHz boosten voor wat definitie. Level beetje omhoog en klaar is kees.

Boss GE-7, 2e hands rond de 50-60 euro.

Ghost_44
3 februari 2005, 15:11
ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

robzilla
3 februari 2005, 15:12
ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

:)

Ghost_44
3 februari 2005, 15:23
ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

:)

Oook Zvex fan???



ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

Buying: Nanohead
Selling: Nothing..

Heb je De NANO al besteld??? Ik wacht er al bijna een maand op?

Antal
3 februari 2005, 15:44
Een EQ kan een hoop schelen idd. Dit is zeker een aanrader. Alleen volgens mij begrijp ik uit je post dat je op zoek bent naar een multi-FX.

Zvex is volgens mij gewoon een veels te duur geprijsde hype.

Ghost_44
3 februari 2005, 15:52
Een EQ kan een hoop schelen idd. Dit is zeker een aanrader. Alleen volgens mij begrijp ik uit je post dat je op zoek bent naar een multi-FX.

Zvex is volgens mij gewoon een veels te duur geprijsde hype.

Je zou eens gewoon voor de grap een van zijn pedalen moeten uitproberen. Zijn inderdaat wel vrij duur maar heb je ook wel wat.

dejohan
3 februari 2005, 17:13
Uit de Wasabi Distortion kan je echt mooie punk geluiden krijgen.
http://www.wasabitone.com/

robzilla
3 februari 2005, 18:14
ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

:)

Oook Zvex fan???



ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

Buying: Nanohead
Selling: Nothing..

Heb je De NANO al besteld??? Ik wacht er al bijna een maand op?

Nog niet, ik wil hem eigenlijk nog een keer testen. Ik heb op de pedalendag even 5 minuten gespeeld, met koude handen en niet echt met de switches gespeeld. Waar heb jij hem besteld?

ieme
3 februari 2005, 18:38
ga voor een andere amp....

BramVersteeg
3 februari 2005, 19:27
Een EQ kan een hoop schelen idd. Dit is zeker een aanrader. Alleen volgens mij begrijp ik uit je post dat je op zoek bent naar een multi-FX.

Zvex is volgens mij gewoon een veels te duur geprijsde hype.

Je zou eens gewoon voor de grap een van zijn pedalen moeten uitproberen. Zijn inderdaat wel vrij duur maar heb je ook wel wat.

+98765487
Zvex mag dan wel populair beginnen te worden, maar een veels te duur geprijsde hype is het alles behalve. Het is beter als de zoveelste TS copie. Zvex komt met geheel nieuwe ideeën en ik vind de prijs daar ook niet te hoog voor. Je mag best wat betalen voor service en kwaliteit.


:razz: Ja, ook ik ben fan van Zvex :P

AutoStatic
3 februari 2005, 23:29
Intussen is delivered gevlucht naar een ander forum...

Ghost_44
4 februari 2005, 09:26
ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

:)

Oook Zvex fan???



ZVEX Super Hard-On of Super-Duper 2-in-1

Buying: Nanohead
Selling: Nothing..

Heb je De NANO al besteld??? Ik wacht er al bijna een maand op?

Nog niet, ik wil hem eigenlijk nog een keer testen. Ik heb op de pedalendag even 5 minuten gespeeld, met koude handen en niet echt met de switches gespeeld. Waar heb jij hem besteld?

www.haarguitars.nl (415 euro)

Kreeg gister een mailtje dat hij eindelijk onderweg is, kan er binnenkort dus van genieten.

robzilla
4 februari 2005, 15:45
www.haarguitars.nl (415 euro)

Kreeg gister een mailtje dat hij eindelijk onderweg is, kan er binnenkort dus van genieten.


415, dat is die dus goedkoper geworden! Eerst 450 als het goed is. Laat het maar even weten wat je er van vindt, ok? :)

AutoStatic
4 februari 2005, 17:15
hmmm, vrees dat we delivered nooit meer terug zien...

Ghost_44
8 februari 2005, 09:31
www.haarguitars.nl (415 euro)

Kreeg gister een mailtje dat hij eindelijk onderweg is, kan er binnenkort dus van genieten.


415, dat is die dus goedkoper geworden! Eerst 450 als het goed is. Laat het maar even weten wat je er van vindt, ok? :)

Zal ik doen, krijg hem als het goed is vandaag binnnen.

Mitch
8 februari 2005, 17:48
HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begin een topic over die gevingerverfde rotzooi of ga msn'en, er werd een vraag gesteld. We zitten nu op ongeveer een pagina aan off-topic :roll:

Delivered: een EQ is een goede optie zoals gezegd. Als je een beetje meer laag en een beetje meer power wil kun je ook de Fulltone Fatboost of de Catalinbread Sacrado Poblano Picoso overwegen, geven allebei boost en extra laag.

BramVersteeg
8 februari 2005, 19:49
HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begin een topic over die gevingerverfde rotzooi of ga msn'en, er werd een vraag gesteld. We zitten nu op ongeveer een pagina aan off-topic :roll:

Delivered: een EQ is een goede optie zoals gezegd. Als je een beetje meer laag en een beetje meer power wil kun je ook de Fulltone Fatboost of de Catalinbread Sacrado Poblano Picoso overwegen, geven allebei boost en extra laag.

Had jij op de pedalendag ook niet zo'n mooie vingerverf Fuzz bij ? :razz: :wink:

vinni
8 februari 2005, 20:09
Ok ontopic:

Wat dacht je van een lekker ranzig klinkende Compressor?
De compressor uit de EMMA serie heb ik eens geprobeerd maar die maakte mijn geluid er niet mooier op. Wel krachtiger.....
Wellicht is dit wat je zoekt.

Groet,
Vinni

robzilla
8 februari 2005, 23:37
HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begin een topic over die gevingerverfde rotzooi of ga msn'en, er werd een vraag gesteld. We zitten nu op ongeveer een pagina aan off-topic :roll:

Delivered: een EQ is een goede optie zoals gezegd. Als je een beetje meer laag en een beetje meer power wil kun je ook de Fulltone Fatboost of de Catalinbread Sacrado Poblano Picoso overwegen, geven allebei boost en extra laag.

hoooiiiiii

laat ons lekker vingerverven ja.. ;)