PDA

View Full Version : Help mn transistortje



demetalenman
3 februari 2005, 09:44
Laatst toen ik met mijn band ging jammen ruikte ik rook, het kwam van mn versterker vandaan. Ik heb em uitgezet en later weer geprobeerd. Alleen hij doet het nog wel maar niet meer zo hard. Het is een transitor bak 60 watt van een onbekend merk (waarschijnlijk zegt dat al genoeg). Waar denken jullie dat ik naar moet kijken om het te fiksen. Wellicht heeft iemand dit probleem weleens eerder gehad. Vanavond ga ik em op schroeven (heb er de balle verstand van, maar ja).

met vriendelijke groet,

de metalenman

wietse
3 februari 2005, 09:50
klinkt op een bijna overleden eindtrap , vol volume staan te spelen , gedurende lange tijd zeker?
daar zijn ze niet op gebouwd overbelast je de boel , kan z'n warmte dan niet goed kwijt en dan brandt er iets door.
ben toch nieuwsgierig naar het merk.

Bins
3 februari 2005, 09:55
Ik heb een echte "mayhill" transistorbak bij het zusje van mijn vriendin staan. Ze drumt, dus dan kunnen de "jongetjes" erover spelen... Die hadden de boel dus ook mooi gesloopt door er met 2 gitaren tegelijk op hoog volume over te spelen. Mijn schoonvader dacht eerst aan kapotte eindtrap, maar het bleek uiteindelijk de speaker te zijn. De speaker was echt zichtbaar naar de klote, dus misschien kan je daar ook ff naar kijken.

demetalenman
3 februari 2005, 10:07
Het merk is Monarch. Jaja. Maar het geluid was eigenlijk best goed. Ik had deze voor een prikkie kunnen kopen. Maar uh. als het die eindtrap is. Is dat dan een dure grap.

Thom TK
3 februari 2005, 13:48
Het merk is Monarch. Jaja. Maar het geluid was eigenlijk best goed. Ik had deze voor een prikkie kunnen kopen. Maar uh. als het die eindtrap is. Is dat dan een dure grap.

Volgens MIJ moet je de amp gewoon weg laten brengen dan (logisch, tenzij het buizenbak is)...en denk dat die amp het niet waard is...

demetalenman
4 februari 2005, 08:46
Nou ik hem em uit elkaar gehaald. De speaker was naar zijn grootje.

demetalenman
4 februari 2005, 08:56
ik heb het probleem gevonden. het was de speaker. dat wordt dus een Nieuwe 12 inch' speakertje zoeken.