PDA

View Full Version : vervangen



Seagull
3 februari 2005, 09:34
Kan iemand mij vertellen hoe ik zelf de snaren goed op mijn strat zet. Nooit zelf gedaan dus geen idee hoe ik het moet doen. (misschien heeft iemand een schema)

groeten

Lord Abortion
3 februari 2005, 09:42
Schema :-?

Nuja, je lost ze aan de stemknoppen tot je snaar volledig los is daar, en dan duw je ze er gewoon uit langs je brug en dan komen ze er achteraan uit.

Om er nieuwe op te leggen: van achteraan je gitaar door de brug duwen, helemaal doortrekken en dan in je stemknoppen steken. Het is niet moeilijk en wijst zichzelf wel.

wietse
3 februari 2005, 09:43
haal er maar 1 af dan zie je vanzelf waar hij allemaal doorheen moet.
tip hij komt er aan de achterkant van de body weer uit.
met een beetje technisch inzicht hoef je dit niet te vragen maar ontdek je dit vanzelf.

wietse
3 februari 2005, 09:46
van achteraan je gitaar door de brug duwen,

wow!! is die gitaar van jou dan zo buigzaam? :-D

Epic
3 februari 2005, 10:50
Hier staan wel wat tips over het vervangen..

http://www.rikkersgitaarbouw.nl/tips.php

nog meer tips

http://www.kinman.com/html/toneWorkshop/perfectGuitar.htm

Diedo
3 februari 2005, 10:59
staat uitgebreid in de FAQ: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16285

Stratman70
3 februari 2005, 11:18
Meen je die vraag nou echt serieus topicstarter?

Waar gaat dit naartoe zeg... vroeger droomde je eerst jaren voordat je überhaubt een (echte) stratocaster kon aanschaffen. En was de tijd eenmaal rijp om die heilige graal eindelijk in huis te halen, dan had je ondertussen al zolang gitaar gespeeld en zoveel verschillende gitaren en stratkopieën gehad, dat zo'n vraag als deze nog niet eens in je op zou moeten DURVEN komen.

Je neemt ons allemaal in het ootje hè? Toch?

Seagull
3 februari 2005, 11:25
Meen je die vraag nou echt serieus topicstarter?

Waar gaat dit naartoe zeg... vroeger droomde je eerst jaren voordat je überhaubt een (echte) stratocaster kon aanschaffen. En was de tijd eenmaal rijp om die heilige graal eindelijk in huis te halen, dan had je ondertussen al zolang gitaar gespeeld en zoveel verschillende gitaren en stratkopieën gehad, dat zo'n vraag als deze nog niet eens in je op zou moeten DURVEN komen.

Altijd jammer zulke reacties. Natuurlijk meen ik dit serieus. Wie zegt dat ik een Fender strat heeft. Wie zegt dat ik jaren gitaar speel. De andere mensen met een serieus antwoord bedankt.

Nicci
3 februari 2005, 15:13
@seagull . . .
laat je niets wijsmaken. een Fender Strat is al heel erg lang niet meer de 'heilige graal'.
maar goed, jij heeft ook geen fender strat.

tip: ga naar een winkel en laat het met 1 snaar voordoen en de rest doe je zelf.

wietse
3 februari 2005, 15:24
wat is dat tegenwoordig?
alles moet voorgekauwd worden ,vind toch zelf iets uit , ik had ook geen enkele hulp nodig toen ik voor het eerst snaren vervong van mijn strat kopie.(m'n eerste gitaar)
leer je het meest van het zelf uitdokteren , het kan ook praktisch niet mis gaan.
en van je fouten leer je het meest.

guitartub
3 februari 2005, 17:30
Als Ouwe L*L ga je bijna denken dat "die jeugd van tegenwoordig niets meer zelf kan" en misschien is de volgende vraag wel hoe je die schroevendraaijer vast moet houden en waarom die kruiskop niet in een gleuf past :-D . No offense, maar moesten we vroeger niet alles zelf uitvinden? ( Geen tijdschriften of internet met deze onderwerpen!)

idno
3 februari 2005, 17:59
lul toch niet, ik denk dat het bij de meesten van ons vroeger wel is een keer is voorgedaan.
deze jongen vraagt t gewoon hier ipv van aan een maatje/grote broer/enz...

kijken of je nog steeds zo praat als t ventje straks een beroemde gitarist is en jij niet :wink:

Izegrim
3 februari 2005, 18:09
Jah vroegah wasch allus beejter. Ut zaad wor steedsch schlechter.

Pickslide
3 februari 2005, 18:37
lul toch niet, ik denk dat het bij de meesten van ons vroeger wel is een keer is voorgedaan.
deze jongen vraagt t gewoon hier ipv van aan een maatje/grote broer/enz...

kijken of je nog steeds zo praat als t ventje straks een beroemde gitarist is en jij niet :wink:

Klopt, maarja ik zou het toch lekker zelf te doen, er kan weinig mis gaan en dan weet je het voor de volgende keer beter.

groovyB3
3 februari 2005, 18:43
Meen je die vraag nou echt serieus topicstarter?

Waar gaat dit naartoe zeg... vroeger droomde je eerst jaren voordat je überhaubt een (echte) stratocaster kon aanschaffen. En was de tijd eenmaal rijp om die heilige graal eindelijk in huis te halen, dan had je ondertussen al zolang gitaar gespeeld en zoveel verschillende gitaren en stratkopieën gehad, dat zo'n vraag als deze nog niet eens in je op zou moeten DURVEN komen.

Je neemt ons allemaal in het ootje hè? Toch?


Niet zo zielig doen man. Hij zegt nergens dat ie een Fender heeft. Mijn eerste gitaar was ook een Strat en had ook geen flauw idee hoe ik m'n snaren moest vervangen toen ik m'n eerste snaar brak.

bat
3 februari 2005, 20:38
Tsja, ben dan ook een oude lul. Mijn eerste electrische gitaar was er meteen eentje met een Floyd Rose. En ik heb ook helemaal zelf uitgevonden hoe ik daar een snaar op moest vervangen (na een avond vloeken en tieren, dat wel...)

Een snaar vervangen op een strat is nou niet echt rocket-science lijkt mij. Dat het misschien beter kan dan je de eerste keer zelf doet, dat is wel weer zo...

Maar goed, tips zat lijkt me zo. De beste vind ik die van bij een muziekwinkel langs gaan en het je laten voordoen. Als je er één vindt die dat doet en er ook de tijd voor neemt, heb je meteen een hele goede muziekwinkel gevonden. Da's ook wel wat waard.

Stratman70
3 februari 2005, 20:38
wat is dat tegenwoordig?
alles moet voorgekauwd worden.
Dat bedoel ik alleen maar te zeggen, meer niet.

@ sash: zeg ik ergens dat hij wel een Fender heeft dan? De heilige graal onder de strats is voor mij altijd nog een Tokai Springy Sound. :D

deedee
5 februari 2005, 22:06
wat is dat tegenwoordig?
alles moet voorgekauwd worden ,vind toch zelf iets uit , ik had ook geen enkele hulp nodig toen ik voor het eerst snaren vervong van mijn strat kopie.(m'n eerste gitaar)
leer je het meest van het zelf uitdokteren , het kan ook praktisch niet mis gaan.
en van je fouten leer je het meest.

tegenwoordig???
ik heb t een paar maanden ook voor het eerst gedaan, eerst speelde ik heel rustig op een akoustische, maar op m'n elektrische heb ik leren beuken. Daar gingen een paar weken later m'n snaren, had iets van wtf, maar gewoon een paar dingen losgedraaid en gekeken hoe het in elkaar zit. Ging niet helemaal goed, maar ik wist wel meteen hoe je de brug moest afstellen :razz: :oops: :lol:

deedee
5 februari 2005, 22:06
wat is dat tegenwoordig?
alles moet voorgekauwd worden ,vind toch zelf iets uit , ik had ook geen enkele hulp nodig toen ik voor het eerst snaren vervong van mijn strat kopie.(m'n eerste gitaar)
leer je het meest van het zelf uitdokteren , het kan ook praktisch niet mis gaan.
en van je fouten leer je het meest.

tegenwoordig???
ik heb t een paar maanden ook voor het eerst gedaan, eerst speelde ik heel rustig op een akoustische, maar op m'n elektrische heb ik leren beuken. Daar gingen een paar weken later m'n snaren, had iets van wtf, maar gewoon een paar dingen losgedraaid en gekeken hoe het in elkaar zit. Ging niet helemaal goed, maar ik wist wel meteen hoe je de brug moest afstellen :razz: :oops: :lol:

Azrael
5 februari 2005, 22:17
Mensen kijken gewoon niet meer zelf.........luie honden.....