PDA

View Full Version : Engle savage 120 of powerball



lame-o
3 februari 2005, 09:11
ik wil een wil een engle top kopen een savage 120 of een powerball, wie kan mij vertellen wat het verschil is en welke het beste is.
mvg ruud

Alain
3 februari 2005, 09:28
testen

powerball is rock - metal
savage 120 is all round-rock pop funk whatever

Ze zijn beide de beste, het hangt er alleen van af waar ze voor moeten dienen.

P****Fred
3 februari 2005, 09:42
ik heb een powerball die ik gebruik voor vanalles en nog wat...


voor mij werkt het wel, hoewel er veel mensen zijn die menen dat hij enkelvoor metal kan dienen...

de powerball heeft in de lead kanalen meer gain,
en de savage is veelzijdiger door dat hij voor elk kanaal apart een gain-regeling heeft, waar dat voor de powerball gedeeld is voor clean en crunch en voor lead 1 en 2

lame-o
3 februari 2005, 09:59
Thanx voor de reactie
de muziek die ik met mijn band speel hangt tussen funk en metal red hot meets incubus so-to-say mis ik met de savage dan gain of blaast hij evengoed wel voldoende

lame-o
3 februari 2005, 10:00
Thanx voor de reactie
de muziek die ik met mijn band speel hangt tussen funk en metal red hot meets incubus so-to-say mis ik met de savage dan gain of blaast hij evengoed wel voldoende

P****Fred
3 februari 2005, 10:05
heb de savage zelf nog niet gehoord, maar volgens mij heeft hij wel genoeg gain...

volgens lordriff. is kanaal vier van de savage ongeveer kanaal drie van de powerball

BLOK182
3 februari 2005, 10:07
Savage heeft meer dan genoeg gain hoor. Powerball gaat gewoon wat verder in het metalgebied en is wat bruter.

Thom TK
3 februari 2005, 10:24
testen

powerball is rock - metal
savage 120 is all round-rock pop funk whatever

Ze zijn beide de beste, het hangt er alleen van af waar ze voor moeten dienen.

Euhm...de Savage is perfect voor metal hoor...hij is alleen strakker, wat gedefinieerder.

[edtit] maar zoals LordEnglStein hieronder al zegt, het meeste is idd al besproken.

LordRiffenstein
3 februari 2005, 10:38
Het meeste is al gezegd, als je van goed clean via lekkere crunch tot metal wil gaan, blijft de Savage de meest ideale vanwege de meerdere gain instellingen. Ik doe precies dat met mijn Savages, in de ene band speel ik funk/pop/rock, in een andere blues/rock en in nog een andere alternatief.

xshredx
3 februari 2005, 14:57
[flauwe reactie]
Koop een Powerball, en wissel dan met mij voor mijn Savage 120...
[/flauwe reactie]

Test die gewoon eens uit, met je eigen gitaar, en besluit dan wat je wil... ze klinken verschillend, maar beiden supergoed in wat ze doen. Dit zijn van die supermoeilijke vragen. Maar met de stijlbeschrijving die je geeft, denk ik dat je misschien wel het beste af bent met een Savage... die Savage heeft minder gain, maar blaast toch nog steeds behoorlijk hard!

Josdevos
3 februari 2005, 15:53
Powerball is net iets agressiever en bruter imho... ik verkies de Savage SE, is iets smoother maar met de juiste gitaren toch ook behoorlijk agressief. De Savage 120 klinkt nog iets agressiever als de Powerball...

Nog een voordeel Savages - volledig midi schakelbaar mbv Z7.
4 master volumes, 4 gains, Smooth mode op kanalen 3/4, nog extra treble balance kanalen 1/2, 3/4.

Ik speel veel metal maar in bandverband oo 80s pop/rock/hardrock. Lukt perfekt, denk dat ik met een powerball wat te kort zou komen...

Alain
3 februari 2005, 15:58
De Savage 120 agressiever dan de powerball??
Niet in mijn ervaring, maar kom

Josdevos
3 februari 2005, 16:07
Ik bedoelde ivg met de Savage SE, sorry...

Maar je zou ze eigenlijk eens naast elkaar moeten zetten.
De 2 6550s van de 120 klinken ook wel erg aggressief hoor.
Gain is voor geen een van de amps een probleem. De Powerball heeft er gewoon veel meer...

.ChiefRebelAngel.
3 februari 2005, 16:08
De Savage 120 agressiever dan de powerball??
Niet in mijn ervaring, maar kom

alain kan het niet aan :-D :razz:

ik speel bijna uitsluitend'metal (what's in a name?) op mijn savage, en die gainknop komt zelfs niet in de buurt van volledig open... Savage is imho meer all-round dan de Powerball

Josdevos
3 februari 2005, 16:17
Tzit hem niet enkel in de gain hoor, Powerball klinkt gewoon ongelofelijk brutal/aggro, haal je uit geen Savage... but if brutal/aggro is your game... and nothing else -> PERFECT
Ik ben een liefhebber van de smooth modo op de Savage, samen met 2de presence en 2de master volume springen solo's er dan gewoon uit met een hele mooie ronde toon.

BLOK182
3 februari 2005, 18:45
Ik gebruik mijn Powerball idd ook voor een brute metalstyle sound, mede omdat dat ding gewoon echt een balls-to-the-walls sound heeft EN attitude. Voor subtieler werk en een meer rocksound gebruik ik mijn Rivera, al heeft de Powerball ook een behoorlijke clean en toffe crunch.

gerrekat
3 februari 2005, 19:38
Allebei KUT amps!

BLOK182
3 februari 2005, 19:49
:-D

Alain
4 februari 2005, 09:32
De Savage 120 agressiever dan de powerball??
Niet in mijn ervaring, maar kom

alain kan het niet aan :-D :razz:

ik speel bijna uitsluitend'metal (what's in a name?) op mijn savage, en die gainknop komt zelfs niet in de buurt van volledig open... Savage is imho meer all-round dan de Powerball
:razz:
Te weten dat we (JosDevos, Baco en ik) al eens de Powerball, savage en SE eens naast elkaar hebben gezet he... ik vond nog altijd mijn powerball het meest geschikt voor wat ik doe.
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/MM%2004-12-30/Joris/meeting%20005.jpg
Schoon he :razz:

Josdevos
4 februari 2005, 09:57
De Savage 120 agressiever dan de powerball??
Niet in mijn ervaring, maar kom

alain kan het niet aan :-D :razz:

ik speel bijna uitsluitend'metal (what's in a name?) op mijn savage, en die gainknop komt zelfs niet in de buurt van volledig open... Savage is imho meer all-round dan de Powerball
:razz:
Te weten dat we (JosDevos, Baco en ik) al eens de Powerball, savage en SE eens naast elkaar hebben gezet he... ik vond nog altijd mijn powerball het meest geschikt voor wat ik doe.
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/MM%2004-12-30/Joris/meeting%20005.jpg

Schoon he :razz:

Alain, de 120 klinkt nog wel nét iets anders dan de Savage SE hoor... en die zat jammer genoeg niet in de test...
Ik heb ze wel al vergeleken met elkaar, maar de Powerball blijft het brutaalste, no doubt about that...

Josdevos
4 februari 2005, 10:00
Hoewel de Blackmore ook wel iets brutaals heeft, maar wel op een andere manier dan de PB...

Grave Fillé
26 februari 2005, 17:02
De Savage 120 agressiever dan de powerball??
Niet in mijn ervaring, maar kom

alain kan het niet aan :-D :razz:

ik speel bijna uitsluitend'metal (what's in a name?) op mijn savage, en die gainknop komt zelfs niet in de buurt van volledig open... Savage is imho meer all-round dan de Powerball
:razz:
Te weten dat we (JosDevos, Baco en ik) al eens de Powerball, savage en SE eens naast elkaar hebben gezet he... ik vond nog altijd mijn powerball het meest geschikt voor wat ik doe.
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/MM%2004-12-30/Joris/meeting%20005.jpg
Schoon he :razz:

Wat doe jij dan? :)

Grave Fillé
26 februari 2005, 17:02
De Savage 120 agressiever dan de powerball??
Niet in mijn ervaring, maar kom

alain kan het niet aan :-D :razz:

ik speel bijna uitsluitend'metal (what's in a name?) op mijn savage, en die gainknop komt zelfs niet in de buurt van volledig open... Savage is imho meer all-round dan de Powerball
:razz:
Te weten dat we (JosDevos, Baco en ik) al eens de Powerball, savage en SE eens naast elkaar hebben gezet he... ik vond nog altijd mijn powerball het meest geschikt voor wat ik doe.
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/MM%2004-12-30/Joris/meeting%20005.jpg
Schoon he :razz:

Wat doe jij dan? :)