PDA

View Full Version : Combinatie modeling en buizen



Nocki
3 februari 2005, 08:32
Hoi.

ik vraag me af... zou de combinatie modeling met een buizen amp een beetje bruikbaar zijn? ik heb zelf een mark IV en zit kwa geluidjes die ik eruit wil halen wel aardig goed. maar soms zou ik eigenlijk graag gebruik willen maken van wat minder dynamische geluide bij intro's en ik zou graag wat rarae dingetjes erbij willen doen. ik zit te dneken aan een V-amp pro bv. bijt zo;n combinatie elkaar niet? het is de bedoeling om de v-amp af en toe te gebruiken bij sommige dingen en m niet continue in mn signal line te zetten. Wie combineerd dat samen?

Tubefreak
3 februari 2005, 08:46
Ik zou het niet zoeken in een modeling preamp, maar in een goede effecten bak waarmee je compressie en EQ kan toevoegen.

Modeling (pre)amps zijn geinig, maar ze verliezen het elke keer tegen een echte buizenbak. Ik repeteer in 013 en daar staan Flextone tops, als ik die aan sluit en vergelijk met mijn rack, een Peavey 5150 of een Engl530+Mesa500 dan is het verschil enorm. Zo'n flextone komt gewoon niet door in de mix en blijft iets missen.

Als je een minder dynamisch geluid zoekt, zou ik eerder kijken naar effecten dan naar een preamp die minder goed klinkt dan jouw Mesa. Gebrek aan dynamiek is nl niet het enige wat er mis is met modeling preamps als je het mij vraagt.

gr. Maarten

charlie45
3 februari 2005, 16:59
v-amp door mesa heen wordt denk ik niet zo mooi, maar je zou wel de v-amp los kunnen gebruiken, direct de PA in.

ik kan me voorstellen dat dat een leuk effect geeft, je speelt gewoon een stukje op een ander instrument. met een A/B switch kun je dat makkelijk regelen.

zo lang je het maar niet als vervanging gaat gebruiken voor je vette mesa sound.

Les Paul
5 februari 2005, 04:08
Ik heb weleens wat experimenten gedaan met een Vox Tonelab over een Marshall 9100 buizeneindtrap. Het geluid van de Vox is op die manier stukken beter dan via een transistorbak. Het haalt het natuurlijk niet bij een echte buizenbak.
Je zou dus een modelingversterker kunnen aansluiten op de effect return van je Mesa en dan via A/B switch de keuze kunnen maken tussen echte buizen en nep buizen. Je hebt wel kans dat je dan de effect send van de Mesa ook met de return moet verbinden, maar dat hoor je snel genoeg.
[/img]