PDA

View Full Version : Hoe weet je of een pedaal True Bypass is ???



up-guitarman
2 februari 2005, 23:38
Tjah, vraag staat in topic-titel dus ... Shoot !!!

Robbert
3 februari 2005, 00:03
Als het directe gitaarsignaal zonder stroom (batterij of adapter) naar je versterker gaat.

up-guitarman
3 februari 2005, 00:19
Mm vreemd ...
:-?
Er zijn hier altijd mensen die liggen zagen over de JD CryBaby die niet TB zou zijn ... Kan het zijn dat de nieuwe (ik heb hem 2 weken geleden gekocht) wel TB is, daarstraks bleef ik op de repetitie achter mijn adapterkabel hangen, pas 3 nrs. later zag ik dat de adapter plug uit de Cry Baby was geschoten, en geen enkel probleem, ik kon gewoon doorspelen, weliswaar niet met wah wah, maar wel als de pedaal uitgeschakeld stond ... :???:
Iemand een verklaring ???

Speeddemon
3 februari 2005, 00:46
Kan ook hard-wired bypass zijn, zoals de meeste MXR en DOD pedalen vroeger.

Voor true bypass heb je minimaal een switch nodig met 6 connectie-punten. Zit dat er niet in, dan is ie 99% zeker niet true bypass. (overige 1% is relais-based, maar zie je nauwelijks in massa productie pedalen. M'n Tubefactor heeft het en Barend's Tube overdrive. )

Antal
3 februari 2005, 01:10
De crybaby heeft een mechanische bypass waarbij het ingangssignaal in de bypass-stand nog steeds aan het effect verbonden is. Deze bypass werkt perfect zonder batterijen. Hij is mechanisch, dus er hoeft geen buffer gevoed te worden zoals bij boss pedalen. Het maakt hem echter niet true bypass.

Izegrim
3 februari 2005, 02:41
[off topic] veel blackmetalbands gebruiken amper effecten omdat ze wel true moeten zijn he

.ChiefRebelAngel.
3 februari 2005, 08:00
[off topic] veel blackmetalbands gebruiken amper effecten omdat ze wel true moeten zijn he
whoehahahahahha :-D

Robbert
3 februari 2005, 10:24
Kan ook hard-wired bypass zijn, zoals de meeste MXR en DOD pedalen vroeger.

Voor true bypass heb je minimaal een switch nodig met 6 connectie-punten. Zit dat er niet in, dan is ie 99% zeker niet true bypass. (overige 1% is relais-based, maar zie je nauwelijks in massa productie pedalen. M'n Tubefactor heeft het en Barend's Tube overdrive. )


Hmmm... true, woops! :oops:

Lord Abortion
3 februari 2005, 10:28
[off topic] veel blackmetalbands gebruiken amper effecten omdat ze wel true moeten zijn he

/strike :lol:

Verdomme, die schrijf ik op!

ieme
7 februari 2005, 19:29
Mm vreemd ...
:-?
Er zijn hier altijd mensen die liggen zagen over de JD CryBaby die niet TB zou zijn ... Kan het zijn dat de nieuwe (ik heb hem 2 weken geleden gekocht) wel TB is, daarstraks bleef ik op de repetitie achter mijn adapterkabel hangen, pas 3 nrs. later zag ik dat de adapter plug uit de Cry Baby was geschoten, en geen enkel probleem, ik kon gewoon doorspelen, weliswaar niet met wah wah, maar wel als de pedaal uitgeschakeld stond ... :???:
Iemand een verklaring ???

misschien heb je nog een batterij in je CB zitten

up-guitarman
8 februari 2005, 14:38
Mm vreemd ...
:-?
Er zijn hier altijd mensen die liggen zagen over de JD CryBaby die niet TB zou zijn ... Kan het zijn dat de nieuwe (ik heb hem 2 weken geleden gekocht) wel TB is, daarstraks bleef ik op de repetitie achter mijn adapterkabel hangen, pas 3 nrs. later zag ik dat de adapter plug uit de Cry Baby was geschoten, en geen enkel probleem, ik kon gewoon doorspelen, weliswaar niet met wah wah, maar wel als de pedaal uitgeschakeld stond ... :???:
Iemand een verklaring ???

misschien heb je nog een batterij in je CB zitten

Nope, geen batterij meer aanwezig, nooit aanwezig geweest en zal nooit aanwezig zijn ... Daarom dat ik het zo vreemd vond maar een Cry Baby is dus hard wired als ik het goed begrijp ... ???

Dirk_Hendrik
8 februari 2005, 15:57
Ja, wel hard wired maar niet true bypass. In de werkbank was er een week geleden nog en topic over. Lees dat even.

Nifter
8 februari 2005, 16:33
Nu men het er weer eens over heeft: hoe zit het nu met Electro Harmonix...overal hoor je dat die pedalen True Bypass zijn sinds een bepaalde datum, maar nergens vind je dat officieel terug...en als ik mijn Muff uit heb staan klinkt het clean als dikke stroop, en bij een small clone hoor je een permanente "zwiebel" door je signaal....ze zijn volgens mij nog hard-wired (hoe kan dat ook anders voor 60 euri). T'is gewoon een hoax :D

heb denk ik te weinig berichten op de teller om interesse daarvoor te wekken :wink:

Robbert
8 februari 2005, 17:04
heb denk ik te weinig berichten op de teller om interesse daarvoor te wekken :wink:

Nee hoor, maar EH pedalen zijn altijd al matig ontwikkelde pedalen geweest: veel ruis, vaak signaalstoring in bypass mode.

Antal
8 februari 2005, 19:12
Gelukkig zijn ze makkelijk TB te maken!

dejohan
9 februari 2005, 10:23
Naam van je pedaal en "true bypass" in Google intypen.





Duh.

dejohan
9 februari 2005, 10:26
dubbel