PDA

View Full Version : Fender @!%#!$



Bluesbreaker
2 februari 2005, 19:26
Hmm, ik ben niet zo blij.

Ik heb op 2 oktober een Fender besteld (Mex Classic, 2t sunburst) (2 oktober is vandaag 4 maand geleden, voor de duidelijkheid)

Gisteren belde de gitarenman van de winkel waar ik hem besteld had dat na veel gezeur de gitaar eindelijk binnen was, hoe ik hem afgesteld wou hebben ed.

Vandaag belde hij me weer, het kwam er dus op neer dat hij de gitaar niet lekker kon afstellen omdat er wat bij de hals verkeerd gefreesd is.....

Doen ze er verdomme al 4 maanden over om een dom simpel serie lopendebandproductie gitaartje te maken, kunnen ze ook nog niet eens een fatsoenlijk eindproduct leveren......

punkydude
2 februari 2005, 19:31
Dit snap ik niet! Ik heb ook een Mex Classic strat, en die speelt megalekker!

Gitaren worden toch gecontroleerd voordat ze de fabriek verlaten??

Thom TK
2 februari 2005, 19:35
Dit snap ik niet! Ik heb ook een Mex Classic strat, en die speelt megalekker!

Gitaren worden toch gecontroleerd voordat ze de fabriek verlaten??

Als het een USA strat was, was die niet door de keuring heen gekomen.
Kut voor je, gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt...kan je hem niet weigeren oid?

vulvasonic
2 februari 2005, 19:46
Tuurlijk kun je 'm weigeren. En dat zou ik ook doen ook.
Het is schandalig dat je uberhaupt vier maanden moet wachten op een gitaar die je in iedere straat ziet hangen. Ik geloof er geen reet van dat dit zo lang moet duren. Welke zaak is dit?

Bluesbreaker
2 februari 2005, 19:47
Dit snap ik niet! Ik heb ook een Mex Classic strat, en die speelt megalekker!

Gitaren worden toch gecontroleerd voordat ze de fabriek verlaten??

Als het een USA strat was, was die niet door de keuring heen gekomen.
Kut voor je, gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt...kan je hem niet weigeren oid?

Inderdaad

Ja, tuurlijk kan ik hem weigeren, ze willen hem zo ook niet eens aan me verkopen bij die winkel hoor. Maar toch ben ik er niet blij mee, heb ik 4 maanden op die gitaar gewacht, ik blij dat die gitaar is is, moet ik nog weer een tijd wachten.

Kasper
2 februari 2005, 19:57
Ze hebben het misschien zelf verknoeid tijdens het afstellen :wink:


Nuja, erg kut voor je, 4 maanden is echt wel erg lang wachten :o
Waarom ben je nergens anders gegaan? Meestal hebben ze er toch een idee van wanneer een gitaar binnenkomt?

Bluesbreaker
2 februari 2005, 19:59
Tuurlijk kun je 'm weigeren. En dat zou ik ook doen ook.
Het is schandalig dat je uberhaupt vier maanden moet wachten op een gitaar die je in iedere straat ziet hangen. Ik geloof er geen reet van dat dit zo lang moet duren. Welke zaak is dit?

Inderdaad, zoals net gezegd.

Het lange wachten komt overigens door Fender, niet door de winkel. Met de winkel heb ik altijd goed contact en kom ik regelmatig. Fender heeft simpelweg een hele tijd geen gitaren geleverd.

Bluesbreaker
2 februari 2005, 20:04
Ze hebben het misschien zelf verknoeid tijdens het afstellen :wink:


Dat heeft hij zeker niet.



Nuja, erg kut voor je, 4 maanden is echt wel erg lang wachten :o
Waarom ben je nergens anders gegaan? Meestal hebben ze er toch een idee van wanneer een gitaar binnenkomt?

Ja ze hadden een idee, toen ik hem besteld had belde hij me de volgende dag of ik het erg vond dat het 4 weken zou duren (dat hadden ze bij fender dus gezegd). 4 weken vond ik dus prima.....

Aca Ilic
2 februari 2005, 20:57
Ik denk niet dat ze hem verkloot hebben tijdens het afstellen. In laatste tijd zijn hals/body verbindingen van Fender rondom verschrikkelijk. Ik had vorig jaar strat besteld ( in onze guitar shop) , maar ik had tegelijk 2 stucks besteld om tussen twee te kunnen kiezen.

Van eentje beviel me hals beter dan bij andere, en ik had ze gewisseld( dat kon), maar ik had de stuk van de hals die in de body pocket invalt opnieuw moeten nafrezen, omdat 'ie niet mooi daarin pastte . Er gaaptte en gat, daar werd je niet goed van.
Eind controle bij Fender sucks. Ik wil niet zeggen dat bij iedere strat dat is, maar van een standars USA mag je verwachten dat ze toch een beetje betere controle uitvoeren.
Voor mij wordt het in iedere geval geen Fender strat meer, maar doorsparen en eentje zelf naar eigen specificaties laten maken.Dan heb je in iedere geval heel veel waar voor je geld.

greenthings
Alex
www.midlifeblues.nl

groovyB3
2 februari 2005, 23:08
Volgens mij is het gewoon een kutzaak waar je em besteld hebt. Als je er zo een bij Feedback besteld heb je em dezelfde week nog. Lijkt me sterk dat Fender er ZO lang over doet.
Hebbie em niet toevallig bij v/d Haar besteld? Die geeft z'n leveranciers ook altijd de schuld als er wat te laat binnen komt :D

Ik heb trouwens enorm veel gas voor een 50's Tele in White Blonde. Heb alleen het geld ff niet... :(

Bluesbreaker
2 februari 2005, 23:16
Volgens mij is het gewoon een kutzaak waar je em besteld hebt. Als je er zo een bij Feedback besteld heb je em dezelfde week nog. Lijkt me sterk dat Fender er ZO lang over doet.
Hebbie em niet toevallig bij v/d Haar besteld? Die geeft z'n leveranciers ook altijd de schuld als er wat te laat binnen komt :D

Ik heb trouwens enorm veel gas voor een 50's Tele in White Blonde. Heb alleen het geld ff niet... :(

Nee, het komt echt door Fender hoor, die hebben een hele tijd niks aan Europa geleverd, ik heb het ook wel van meer mensen gehoord. Ik heb het niet bij een bekende muziekzaak gekocht, gewoon bij mijn vaste lokale muziekzaak.

Die tele is inderdaad erg cool en is ook echt een hele lekkere gitaar. Mijn leraar heeft er ook een, alles standaard, niks aan vervangen, ik speel er behoorlijk vaak op en het is echt een fijn gitaartje.

groovyB3
2 februari 2005, 23:19
Jah precies, zou er hooguit de elementen aan willen veranderen en evt andere zadels. Uiteraard wel een zwarte pickguard natuurlijk ;)

Anyways, een vriend van me heeft een Squier Tele uit begin jaren 80 waar ie bijna niet meer op speelt. Maple toets, Arctic White. Krijg em morgen te leen voor zolang ik wil, dus dan heb ik iig een vette Tele totdat ik er zelf een kan kopen :)

groovyB3
2 februari 2005, 23:21
Halleluja! :D

http://www.callahamguitars.com/t_g2.jpg

jero
3 februari 2005, 19:13
Halleluja! :D

http://www.callahamguitars.com/t_g2.jpg

das heel geen mexicaan (zelfs geen fender)!

groovyB3
3 februari 2005, 19:20
Nee een Callaham, maar kon ff geen ander plaatje vinden van een White Blonde Tele met zwarte slagplaat :D

BLOK182
3 februari 2005, 19:46
Hip ding kerel, en toffe deal, veel plezier dermee!

Bluesbreaker
3 februari 2005, 22:11
das heel geen mexicaan (zelfs geen fender)!

Nee, en ook geen strat, en ook geen sunburst.... :-?

jero
3 februari 2005, 22:42
Hmm, ik ben niet zo blij.

Doen ze er verdomme al 4 maanden over om een dom simpel serie lopendebandproductie gitaartje te maken, kunnen ze ook nog niet eens een fatsoenlijk eindproduct leveren......

het antwoord ligt besloten in je vraag...

Lune-a-tic
3 februari 2005, 23:10
Van eentje beviel me hals beter dan bij andere, en ik had ze gewisseld( dat kon), maar ik had de stuk van de hals die in de body pocket invalt opnieuw moeten nafrezen, omdat 'ie niet mooi daarin pastte . Er gaaptte en gat, daar werd je niet goed van.

Dat moet je toch eens beter uitleggen, heb ooit geprobeerd de gaten in mijn kousen weg te knippen, maar die werde daar niet kliener van.
Wegfrezen ok, maar bijfrezen...
IMO is dit weer zo'n thread voor de vuilbak dus. :roll:

Bluesbreaker
3 februari 2005, 23:11
Hmm, ik ben niet zo blij.

Doen ze er verdomme al 4 maanden over om een dom simpel serie lopendebandproductie gitaartje te maken, kunnen ze ook nog niet eens een fatsoenlijk eindproduct leveren......

het antwoord ligt besloten in je vraag...

Ik vroeg niks geloof ik, maar als je bedoelt dat het komt doordat het een lopende band gitaar is is het dat niet echt gegrond (beetje natuurlijk wel, bij handgebouwde instrumenten wordt er natuurlijk veel beter op zuke fouten gelet). Aan een lopende band kun je ook prima een goede gitaar maken, die Fender Classics zijn gewoon geweldig goed als er geen productiefouten in zitten....

Aca Ilic
3 februari 2005, 23:35
Van eentje beviel me hals beter dan bij andere, en ik had ze gewisseld( dat kon), maar ik had de stuk van de hals die in de body pocket invalt opnieuw moeten nafrezen, omdat 'ie niet mooi daarin pastte. Er gaaptte en gat, daar werd je niet goed van.

Dat moet je toch eens beter uitleggen, heb ooit geprobeerd de gaten in mijn kousen weg te knippen, maar die werde daar niet kliener van.
Wegfrezen ok, maar bijfrezen...
IMO is dit weer zo'n thread voor de vuilbak dus. :roll:

OK: :-D Ik zal proberen "zeer dudelijk" uit te leggen. :D
De hals pen die in de gat van de body valt klopt qua ronding niet , om nog makelijker voor jou te maken stel je voor dat je een > in ) moet krijgen, dus het gaat niet.
Ik moest dus twee maal ) hebben om perfecte pasvorm te krijgen. Daarom had ik aan de onderkant van standard hals ( 22 frets) volgens de mal die ik afgetekend heb van de ronding die aangebracht is op de body, met klein bovenfrees exacte ronding nagefreesd ( dus niet "bijgefreesd")
en nu sluit 'ie perfect in de body pocket aan. Het ging niet om centimeters , het was een fractie van 2 mm.
Hopelijk dat het makkelijk te begrepen is , anders lees ik de quote.

mvg
Alex