PDA

View Full Version : Tips and tricks met Delay



Silent Lucidety
2 februari 2005, 19:24
He, Ik ben zelf erg Delay verslaafd, weet iemand nog tegeke triks hiermee!

Wat ik zelf erg gaaf vind is ...Delay zo langsaam mogelijk, dan 3 of 4x tussen elke delay aanslaan ( is in het begin even op gevoel omdat je dingen speelt wat je pas een aantal sec. erna hoort ) het effect is tegek.

p.s. heb did trouwens nog nooit iemand horen doen !?

Deelt iemand deze passie !

Thom TK
2 februari 2005, 19:27
Ik heb een Boss DD3 , het leuke daaraan (of eht kan met andere delay apparaten weet ik niet), is dat als je een snoer aan de direct out doet, je een citar geluid krijgt.
Erg gaaf, en niet vaak toegepast moet ik zeggen.

BassAgent
2 februari 2005, 20:36
Ken je Welcome To The Jungle van Guns 'n Roses? Slash heeft dan een vette delay op zn gitaar zitten.

Das Schaap
2 februari 2005, 20:41
Weet iemand toevallig de waardes van delay ?
1000 ms was een hele toon delay bij 120 en 500 ms dan een halve enzo klopt dit ? :???:
En kan iemand dan even de rest berekenen. :-D

sneez0r
2 februari 2005, 22:13
1000 ms = 1 s. Bij 60 bpm dus één kwartnoot, bij 120 bpm een halve noot.
500 ms = 0,5 s. Bij 120 bpm een kwartnoot, bij 60 bpm een achtste noot.

Negative K3 fan
2 februari 2005, 22:25
van halen - cathedral, heel geinig en echt niet zo moeilijk als het lijkt.

Epic
4 februari 2005, 10:07
He, Ik ben zelf erg Delay verslaafd, weet iemand nog tegeke triks hiermee!

Wat ik zelf erg gaaf vind is ...Delay zo langsaam mogelijk, dan 3 of 4x tussen elke delay aanslaan ( is in het begin even op gevoel omdat je dingen speelt wat je pas een aantal sec. erna hoort ) het effect is tegek.

p.s. heb did trouwens nog nooit iemand horen doen !?

Deelt iemand deze passie !
Wel eens van ene Brian May gehoord ? speelde in een bandje genaamd Queen... :wink:

Brianmayrulezzz
4 februari 2005, 18:03
nee, nooit van gehoord,

was wel ooit es een band waarvan de gitarist tijdens concerten altijd Brighton Rock Solo speeld, echt heel gaaf.
800ms Delay aan iedere kant, supervet!

Harald
5 februari 2005, 19:41
Weet iemand toevallig de waardes van delay ?
1000 ms was een hele toon delay bij 120 en 500 ms dan een halve enzo klopt dit ? :???:
En kan iemand dan even de rest berekenen. :-D

Heb daar ooit een stukje javascript voor geschreven, omdat ik steeds de rekenmethode vergat. Staat onderaan het artikel. Kun je het zelf uitrekenen.

http://www.gitaarspel.nl/kollege_echo_speedy.html

AutoStatic
1 maart 2005, 12:53
@Silent Lucidity: The Mercury Program en Tristeza doen niet anders. Ok, zijn dan wel tokkels en riffjes, dus geen solo's. Maar wel erg goed delay gebruik.

Azrael
1 maart 2005, 16:53
He, Ik ben zelf erg Delay verslaafd, weet iemand nog tegeke triks hiermee!

Wat ik zelf erg gaaf vind is ...Delay zo langsaam mogelijk, dan 3 of 4x tussen elke delay aanslaan ( is in het begin even op gevoel omdat je dingen speelt wat je pas een aantal sec. erna hoort ) het effect is tegek.

p.s. heb did trouwens nog nooit iemand horen doen !?

Deelt iemand deze passie !

Eerste wat ik deed toen ik een effectenpaneel had en de delay testen. Later is dat stomme ding doorverkocht maar de delay was gaaf.