PDA

View Full Version : Deathmetal sound?help!



grindminder
28 juni 2002, 13:47
hey,

Wat voor versterker,effecten heb je nodig voor een vet deathmetal geluid?(Vader,Nile,Morbid Angel).

Ik speel nu over:Engl R.Blackmoore+4x12"standard cabinet+Boss metalzone+Boss-EQ+Boss-compressor en een Ibanezz RG.

Met deze opstelling krijg ik niet echt het geluid wat ik zoek.
Weet iemand een betere opstelling in dezelfde prijsklasse?want ik zit er sterk aan te denken om mijn Engl te gaan verkopen ofzo!

AllodoX
28 juni 2002, 14:34
'k zou eerder eens naar een ander pendaaltje van de Metalzone kijken..

grindminder
28 juni 2002, 14:49
zoals?

dungekste
28 juni 2002, 18:20
Enkele distortions;

Marshall Jackhammer
Boss MD-2 Mega Distortion
ProCo RAT Turbo
Rocktron Rampage Distortion
Zoom TM-01 Tri Metal
DOD FX-86B Death Metal

Hoe ze klinken weet ik niet, maar probeer ze eens uit.

BLOK182
28 juni 2002, 18:42
Engl verkopen? Mmm das interessant, ik ben namelijk ook aan het kijken voor een versterker.

Ic3gl0vE
28 juni 2002, 20:34
kijk even op opeth.com en dan bij equipment

zie je hoe ze hun geluid voor Blackwater PArk hebben gekregen (staat ook wel ergens op dit forum vermeld)

Phyrexian
29 juni 2002, 00:33
Morbid Angel (Trey Azagtoth en Eric Rutan) stemmen nogal laag. In B geloof'k (het geluid van hun recentste albums tenminste).
Ofwel een 7-string.


Deze equipment lijst van Trey vond'k ergens online...

Ibanez Universe 7 string
Ibanez RG7620 fitted w/ roland gk2 synth p/u
Ibanez RG550 w/ maple fretboard
BC Rich Ironbird (2 different models)
Jackson Warrior
Charvel Explorer
Charvel Strat
Gibson Flying V
Hamer Flying V

Marshall JCM 900/800 (? not sure...haven't seen a close up)
Fender Princeton (not sure what model)

Pro Co Rat pedal
Boss Flanger (BF-2?)
MXR Phase 90
Eventide harmonizer
DOD Supra Distortion
Wah Wah (Crybaby?)

Casey
29 juni 2002, 15:41
Probeer er een Boss DS1 als boostpedaal bij ,Tone op neutraal (middenstand) , distortion op nul en boost op 3 kwart open .

Iceman
30 juni 2002, 14:29
Zou je Blackmore niet verkopen, prima bak. Heb er ook eens op gespeelt. Allereerst...flikker die metalzone weg en gooi een EMG-81 in je RG. Door die EMG kun je nu rechtstreeks in je versterker inpluggen op het scheurkanaal. En gebruik je je versterker ook waarvoor die gemaakt is, namelijk de distortion van je versterker gebruiken!!! Niet van een pedaaltje!! Niets mooier dan een buizenscheur. Verder hoef je alleen maar je eq in de effectloop (send/return) te gooien, daarmee haal je wat middenfrequencies weg. Voila!! Je geluid is gelijk een stuk "stiller" met EMG's, ze hebben een hogere output waardoor je je drive op je Blackmore wat dichter kan draaien. vader speelt overigens op Mesa Rectifiers met EMG-81. Wil je het eens proberen? Heb hier een Rectifier staan (niet te koop!!)en gitaren met EMG-81. Zit hier in Zwolle, neem gerust je Engl mee. Is echt zonde als je die bak wegdoet, megatop!!
Stuur anders maar een mailtje naar thomas.dijk@home.nl

Phyrexian
30 juni 2002, 16:41
voilą
kdacht ook al da het niet kon om geen deftig scheurgeluid uit een serieuze buizenbak als jouw engl te krijgen...

Iceman
1 juli 2002, 01:00
Inderdaad, een serieuze scheurbak!
Snap niks van die mannen die maar met hun metalzone's, turbodistortions en deathmetalpedalen over het cleane kanaal van hun 5150's, Mesa's en Engl's spelen. Alsof ze met de startmotor van hun Rolls willen rijden terwijl er zo'n V12 onder de motorkap ligt.........

2muchcoffeeman
1 juli 2002, 12:51
deathmetal? one word:
rectifier...

Dann
2 juli 2002, 16:38
Waarom menen die gasten toch allemaal dat ze een pedaaltje nodig hebben om daarmee te scheuren over het clean kanaal, daarvoor koop je toch geen versterker????

We leven toch niet meer in 1982....

2muchcoffeeman
2 juli 2002, 21:00
jamaar jamaar...
snap ut dan toch!
Je zal maar deathmetalfan zijn en al die gasten met marshallmuren en boogiestrategies in de weer zien gaan en dan speel je in een bandje dat eindelijk een optreden heeft in cafe de pul... Ik bedoel maar, het heeft op zich al iets lachwekkends zo'n 2 opgestapelde 4x12 op een podium van 3 bij 4 met 100 man voor je en een decibellenmeter afgesteld op 85 boven je hoofd.. ik snap dat wel hoor, dat je ut dan een beetje rustig aan wil doen met die eindbuizen en zo'n proco meeneemt..

Iceman
3 juli 2002, 15:18
Teveelkoffie snapt 'ut........

Wat mij tegenstaat aan (scheur)pedaaltjes is dat ze amper dynamiek hebben, aan of uit lijkt het wel. Terwijl buizenscheur zoveel meer reageert op wat jij doet met je vingers. Volgens mij klinkt elke buizenversterker harder op scheurkanaal dan met een pedaaltje op het cleane kanaal, of heb ik dat mis?
Misschien lijkt het harder doordat de buizenscheur meer toon heft en daardoor beter door de muziek heen komt?

Nocki
5 juli 2002, 22:52
het ;euke is dat de grote jongens op het podium helamaal niet zo'n grote scheru hebben (nou ok steven tyler van aerosmith daargelaten...) maar messtal alleen maar ontzettend hard staan waardoor de belangrijke dingen in de acmp gaan praten. vooral bij marshall werkt dat zo.
de speeakers gaan praten en niet de overdrive tot aan 10...

Nocki

2muchcoffeeman
6 juli 2002, 17:45
exactly. De profs kijken wel uit om hun eigen sound te verkloten met een pedaaltje van 150 euro dat elke klojo van de gitaarboer kado krijgt bij een nieuwe Ibanez. Real men are riding powertubes za'k maar zeggen...

Baker
12 juli 2002, 13:13
ik heb een valvestate vs265. ik weet het ik weet het: een transistor. Maarrrrrr
Als ik op overdrive kanaal 2 de gain en contour voluit zet, en de van de EQ de bass op maximaal, middle op minimaal, treble op maximaal, en op mijn Les paul gitaar het 1e element gebruik, dan krijg ik een deathmetal geluid waar menigeen bang van wordt.....

Iceman
12 juli 2002, 22:10
Dan kom je door middel van de toonregeling een beetje in de buurt. Maar neem het geluid maar eens op met een microfoon, dan zul je horen dat er weinig "toon" overblijft. Mooie Valvestate-toon is nog altijd van Prong's Tommy Victor, te vinden op............ Prong - "Cleansing" en Prong - "Rude Awakening".
Zoek die maar eens op, die gast speelt met een EMG-81 element rechtstreeks in een valvestate top/marshall4x12.

space ace
26 juli 2002, 12:31
trouwens iceman je site is shite...:razz:, en als iemand nog een nieuwe metalzone (MT2) wilt van boss mail me dan, heb hem niet meer nodig.

Iceman
26 juli 2002, 21:30
Space Ace, vast een vriend van Paul S. Wilde zijn gitaar eigenlijk kopen, maar kwam de groene versie tegen. :wink:

space ace
30 augustus 2002, 22:44
yeah....hij is mu vriend :grin: