PDA

View Full Version : Combo of Stack op een klein podium :-p



vester86
2 februari 2005, 18:48
Naar aanleiding van mn vraag In het Bognertopic, en mijn vraag over het verschil tussen Combo en stack op een klein podium....

"Ik snap dat gedoe met Combo VS Stack op een podium niet... Uiteindelijk komt het er op neer dat een combo misschien 5 CM minder uitsteekt, nou, als je het daarom moet doen.....

Zo'n stack kan ook zacht hoor. mijn (bescheiden) 30 watt buizenstackje staat nu gewoon te brommen, terwijl mn ouders 50 cm verderop ieder op 1 oor liggen"

Dus ja, kom maar op :-)

En begin ff niet over handelbaarheid, want het gaat alleen over het feitelijk daar staan

LordRiffenstein
2 februari 2005, 19:01
Hier is het bewijs dat het ook kan op een HEEL klein podium:

http://lordriffenstein.netfirms.com/CoverUp/Fotos/09-09-04/PlaceToBe.jpg

Onze bassist heeft een Ampeg stack (1x15 + 4x10 + rack), ik stond er met halfstack + 8HE rack, drummer en toetsenman zitten links achter de koffiemachine. Ruw geschat was dit podium 10 vierkante meter en daar stonden we met 5 man.

Het kan dus maar het is niet optimaal, zeker met een halfstack omdat je eigenlijk alleen maar sound tegen je benen blaast. Waar een wil is, is een weg!

Ronald
2 februari 2005, 19:02
nou een stack is toch bijna dubbel zo hoog als een combo ?

Bins
2 februari 2005, 19:22
en dubbel zo breed

Ronald
2 februari 2005, 19:29
nou da ook weer nie , de breedte scheelt nie zo gek veel

Thom TK
2 februari 2005, 19:41
Breedte scheelt (bijna) niks, diepte ook weinig.

BLOK182
2 februari 2005, 19:41
Het makkelijke van een combootje op een klein podium is dat je het ding ook "ff" op een tafeltje / stoel kwijtkan, en het ding schuin naar achter kant zetten zodat jejezelf beter hoort.

AART
2 februari 2005, 20:00
Het makkelijke van een combootje op een klein podium is dat je het ding ook "ff" op een tafeltje / stoel kwijtkan, en het ding schuin naar achter kant zetten zodat jejezelf beter hoort.

dat beter horen, dat kan beter, 2 fullstacks, ietsje schuin, dan hoor je jezelf pas goed :D

Bins
2 februari 2005, 20:10
nou da ook weer nie , de breedte scheelt nie zo gek veel

Ik dacht aan een 1x12 combo vs een 4x12 cab... Als je aan een 2x12 combo denkt dan maakt het idd niet uit.

Maar hoe de topicstarter aan die 5 cm komt is me een raadsel.

BLOK182
2 februari 2005, 20:59
Het makkelijke van een combootje op een klein podium is dat je het ding ook "ff" op een tafeltje / stoel kwijtkan, en het ding schuin naar achter kant zetten zodat jejezelf beter hoort.

dat beter horen, dat kan beter, 2 fullstacks, ietsje schuin, dan hoor je jezelf pas goed :D2 fullstacks face-to-face en dan dertussen gaans taan, DAN hoor je jezelf pa goed :-D

AART
2 februari 2005, 22:21
Het makkelijke van een combootje op een klein podium is dat je het ding ook "ff" op een tafeltje / stoel kwijtkan, en het ding schuin naar achter kant zetten zodat jejezelf beter hoort.

dat beter horen, dat kan beter, 2 fullstacks, ietsje schuin, dan hoor je jezelf pas goed :D2 fullstacks face-to-face en dan dertussen gaans taan, DAN hoor je jezelf pa goed :-D

en dan twee plexi's op 10 er bovenop natuurlijk :-D

AART
2 februari 2005, 22:22
of hoor je jezelf dan na een tijdje niet meer? :-D

BartL
2 februari 2005, 22:29
Jawel...

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46495

:-D

AART
2 februari 2005, 22:51
Jawel...

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46495

:-D

LOL :lol:

Neals
2 februari 2005, 23:51
Ik denk dat het van de situatie afhangt wat makkelijker is, en over het algemeen is het toch de handelbaarheid wat de keuze bepaalt voor stack of combo.

Als ik alleen thuis zou spelen (of in minder actieve vorm in bandjes spelen) zou ik zelf weer van een stack teruggaan naar een combo, want een combo staat toch minder lomp in een woon/slaapkamer dan een stack.

Ook een situatie waarin ik de combo verkies is het repetitiekrot, of gewoon eens bij iemand thuis gaan jammen die ook een instrument bespeeld.

Maar goed....

Zolang ik nog op solid state/moddeling stacks speel komt er geen amp bij, maar zodra ik aan het ' echtere' werk begin, zoals buizentops, dan zou ik er zeker weten een leuke oefenamp bij nemen.

Neals
2 februari 2005, 23:52
Ik denk dat het van de situatie afhangt wat makkelijker is, en over het algemeen is het toch de handelbaarheid wat de keuze bepaalt voor stack of combo.

Als ik alleen thuis zou spelen (of in minder actieve vorm in bandjes spelen) zou ik zelf weer van een stack teruggaan naar een combo, want een combo staat toch minder lomp in een woon/slaapkamer dan een stack.

Ook een situatie waarin ik de combo verkies is het repetitiekrot, of gewoon eens bij iemand thuis gaan jammen die ook een instrument bespeeld.

Maar goed....

Zolang ik nog op solid state/moddeling stacks speel komt er geen amp bij, maar zodra ik aan het ' echtere' werk begin, zoals buizentops, dan zou ik er zeker weten een leuke oefenamp bij nemen.

vester86
2 februari 2005, 23:58
Wat ik bedoelde met 5 cm, is de Diepte die een stack eventueel extra heeft (dus van voren naar achteren ;-)

De hoogte (meer speakers, top erop) maakt voor de bewegingsruimte niet uit. Ik snap dat je geen fullstack op een tafeltje gaat zetten, maar kun je niet gewoon een 4x12" cab OP het tafeltje zetten en de top er voor de gein eens onder, speakerkabel zal 9 v/d 10 keer lang genoeg zijn ;-)

Ik vroeg het me gewoon af, heb altijd op combo's gespeeld, en heb nu sinds een week een kwart-stack. En aangezien ik over 2 weken op een teringklein podium sta, vraag ik me nou af wat het verschil is...

Neals
3 februari 2005, 00:11
Als je een beetje spaarzaam met je ruimte omspringt valt het wel mee!!!!

Bij ruimtegebrek bouwen wij altijd muurtjes naast de drummer

Bins
3 februari 2005, 00:14
Volgens mij heb je je eigen vraag al beantwoord...

Het moet wel een heeeeeeel klein podium zijn wil er geen 2 4x12's + drumkit + bassamp op passen (en geloof me.. ik heb op genoeg kleine podia gestaan).
Als je ook nog blazers en toetsenisten en dat soort crap hebt, dan kom je pas in de problemen qua ruimte.

Neals
3 februari 2005, 00:17
Volgens mij heb je je eigen vraag al beantwoord...

Het moet wel een heeeeeeel klein podium zijn wil er geen 2 4x12's + drumkit + bassamp op passen (en geloof me.. ik heb op genoeg kleine podia gestaan).
Als je ook nog blazers en toetsenisten en dat soort crap hebt, dan kom je pas in de problemen qua ruimte.

Ach, met een beetje geluk is de bar hoog genoeg!

Ronald
3 februari 2005, 13:39
ik heb ooit in een muziekcafe gespeeld met een heel klein podium en vooral een heel vreemd gevormd podium :-? driehoekig namelijk. en onze band bestaat uit 6 man dus das erg krap.

onze bassist speelde op een peavey basstack en ik speeld juist expres op zijn gitaarcombo omdat ik mn halfstack nie wou meenemen omdat da veel te plek zou in nemen dacht ik. en ik moet zeggen het was nu al erg krap. eigenlijk had ik in principe wel mn halfstack mee kunnen nemen maar dan moest ik aan de linkerkant van het podium gaan staan omdat daar dan meer plek was :-? ja twas echt een heel vaag podium.

Wormaap
3 februari 2005, 14:14
In een muziekcafé waar ik wel eens speel hebben ze een podiumpje van 2 bij 4 meter ofzo, en daar is het gelukt om mijn halfstack, een JCM800 + 1x12 kistje, 2 Marshall Valvestate 1x12s, een H&K bascombo, een drummer + kit, een toetsenist 3 gitaristen een bassist en een zangeres erop te krijgen.

Droffie
3 februari 2005, 14:22
Het makkelijke van een combootje op een klein podium is dat je het ding ook "ff" op een tafeltje / stoel kwijtkan, en het ding schuin naar achter kant zetten zodat jejezelf beter hoort.

dat beter horen, dat kan beter, 2 fullstacks, ietsje schuin, dan hoor je jezelf pas goed :D

LOL...zeker weten. Daarom lig ik tegenwoordig naar de oorverdovende piep in mijn oren te luisteren in bed. Maar ik hoorde me zelf wel goed..Da's belangrijk :D

AART
3 februari 2005, 16:38
Het makkelijke van een combootje op een klein podium is dat je het ding ook "ff" op een tafeltje / stoel kwijtkan, en het ding schuin naar achter kant zetten zodat jejezelf beter hoort.

dat beter horen, dat kan beter, 2 fullstacks, ietsje schuin, dan hoor je jezelf pas goed :D

LOL...zeker weten. Daarom lig ik tegenwoordig naar de oorverdovende piep in mijn oren te luisteren in bed. Maar ik hoorde me zelf wel goed..Da's belangrijk :D

daarom dus, maar oordoppen zijn dan wel handig :D