PDA

View Full Version : Kan het dan echt niet?



Marc Oblivian
2 februari 2005, 16:32
Een forum maken dat gewoon werkt, waarin je topics waarin je vraagt om info niet zomaar verdwijnen en je gewoon zonder allerlei geneuzel en moeilijkheden kan posten?
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje irritant worden...

Lord Abortion
2 februari 2005, 16:33
Om een goed antwoord te geven: het kan.

Marc Oblivian
2 februari 2005, 16:37
Jammer dat het op dit forum nog steeds niet het geval is :roll:

AART
2 februari 2005, 16:59
volgens mij wachten ze op een nieuwe versie van php en dan word het forum weer verbeterd...




of was dat een ander forum :roll: :lol:

skabouter
2 februari 2005, 17:25
stel je alsjeblieft eens niet zo aan, je betaald geen cent ! wees gewoon ff blij met alles wat wél werkt , das toch mooi zat !

Droffie
2 februari 2005, 17:32
Uhuh...dat zou er nog bij moeten komen, dat we er voor moeten betalen om een beetje te ouwehoeren op internet.

BartL
2 februari 2005, 18:01
stel je alsjeblieft eens niet zo aan, je betaald geen cent ! wees gewoon ff blij met alles wat wél werkt , das toch mooi zat !
+1

Negative K3 fan
2 februari 2005, 18:06
je betaald geen cent !!


:o

Fuhgawz
2 februari 2005, 18:07
Inderdaad, betaalT hoort met een T! :razz:

Thom TK
2 februari 2005, 18:34
FOUTEN MAKEN HE! :evil:

:razz:

vester86
2 februari 2005, 18:41
Als je je er zo aan stoort: KOM DAN NIET

http://www.gitaar.net

http://www.nederlandmuziek.com/phpBB2/viewforum.php?f=1&sid=0cd2575298bc0bab3a811a6bf5d74690


Voilá

2 Prima werkende fora

Antal
3 februari 2005, 01:33
Een forum maken dat gewoon werkt, waarin je topics waarin je vraagt om info niet zomaar verdwijnen en je gewoon zonder allerlei geneuzel en moeilijkheden kan posten?
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje irritant worden...

Je kan de fouten eenvoudig omzijlen: Het 'er is geen actie aangegeven probleem' (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46059)

Ik heb er geen problemen mee. Als je de fouten weet kun je er mee omgaan en hoef je je niet te ergeren.

Wormaap
3 februari 2005, 12:42
Als je je er zo aan stoort: KOM DAN NIET

http://www.gitaar.net

http://www.nederlandmuziek.com/phpBB2/viewforum.php?f=1&sid=0cd2575298bc0bab3a811a6bf5d74690


Voilá

2 Prima werkende fora

Juist, 2 prima werkende fora, waarom kan het hier dan niet? ;)
Persoonlijk vind ik het ook zo nu en dan aardig irritant dat ik tot 6 keer toe moet proberen mijn post te editten, dat een topic verdwijnt als ik een post verwijder, en dat er regelmatig 6dubbel-posts staan, terwijl ik zelf een stuk of 6 fora heb opgezet en nooit dit soort problemen heb meegemaakt.

Thom TK
3 februari 2005, 13:37
Zeg Antal, wanneer komt dei nieuwe versie online, weet jij dat toevallig?

Wormaap
3 februari 2005, 13:40
Het is prima mogelijk om met deze versie van PHPBB een goed werkend forum op te zetten, wat er hier precies mis is zou ik verder niet weten, maar het is niet zo dat het aan deze versie van PHPBB ligt ofzo.
Dit forum draait op versie 2.0.4 en er is al een 2.0.11 uit, dus het is niet zo dat er geen nieuwere versie IS ofzo...

harrie-beton
3 februari 2005, 13:47
mijn idee is dat de database te groot is geworden en dat het daarom problemen geeft. Een half miljoen berichten is veel hoor.

Het beste is alles archiveren naar een statische site en overnieuw beginnen. + plus standaard eens per 6 maanden opschonen van oude topics. En dit regelmatig doen. Een soort "oud papier" systeem.

Voor een gratis dienst zeur ik daar niet zo over.

harrie-beton
3 februari 2005, 13:55
deze database is veel te groot voor het systeem waar het op draait.
Een half miljoen berichten is veel hoor.

Thom TK
3 februari 2005, 13:58
deze database is veel te groot voor het systeem waar het op draait.
Een half miljoen berichten is veel hoor.
Moet offtopic dan maar eens gecleand worden oid.
Hebben ze toch al eens eerder gedaan?

Wormaap
3 februari 2005, 14:16
Een grote database is alleen een probleem als de server waar de DB op gehost wordt behoorlijk traag is. Kijk naar bijvoorbeeld gathering.tweakers.net, daar hebben ze 1 of 2 servers apart voor de database (al is dat wel nog even wat groter dan dit forum)

Antal
3 februari 2005, 14:27
Zeg Antal, wanneer komt dei nieuwe versie online, weet jij dat toevallig?

Ik zou het helaas niet durven zeggen.



deze database is veel te groot voor het systeem waar het op draait.
Een half miljoen berichten is veel hoor.
Moet offtopic dan maar eens gecleand worden oid.
Hebben ze toch al eens eerder gedaan?

Klopt, Bassie heeft ooit een poging ondernomen. Volgens mij begonnen toen juist de problemen op dit forum. Misschien is dat toeval hoor. Ik weet het niet.

Izegrim
3 februari 2005, 18:22
...kut, ik kan niks bijdehands verzinnen! Ik wil ook meedoen.

Nielsje
3 februari 2005, 18:53
btw.. is bassie nog steeds zo'n langharige beftekkel? :D :razz:

bat
3 februari 2005, 20:43
Het is prima mogelijk om met deze versie van PHPBB een goed werkend forum op te zetten, wat er hier precies mis is zou ik verder niet weten, maar het is niet zo dat het aan deze versie van PHPBB ligt ofzo.
Dit forum draait op versie 2.0.4 en er is al een 2.0.11 uit, dus het is niet zo dat er geen nieuwere versie IS ofzo...
Los van de door ook al anderen genoemde hacker-gevoeligheid van alle versie voor 2.0.11
:roll:

hadv
4 februari 2005, 01:11
het lijkt er imho op dat de transacties niet snel genoeg kunnen worden verwerkt. dit kun je als regel versnellen door de webserver, applicatieserver(s) en databaseserver(s) op verschillende, schaalbare, machines te zetten
een loadbalancer er tussen en je komt een heel eind

verder is het denk ik helemaal niet erg om de database op te schonen, wie zit er te wachten op oude informatie, juist de hitsige gitaristjes willen altijd nieuwnieuwnieuw

door belangrijke informatie in faq's op te nemen los je een hoop van het zoeken in de historie op