PDA

View Full Version : Info over London? City top gevraagd



Marc Oblivian
2 februari 2005, 15:47
In een ander topic is al te lezen dat ik een London City top op de kop heb getikt.
Of het wel echt London City is, is echter nog maar de vraag: logo ontbreekt, maar het lijkt wel een LC qua uiterlijk. Top is zilvergrijs (alu) en de bekleding is zwart.
Wat er wel op staat is (achterzijde: Superamplifier, voorzijde links: SEA 100, rechts: MK II). Vier inputs: kanaal 1 2 inputs, zelfde geldt voor kanaal 2.
Voor de beide kanalen (en dat heb ik nog nooit gezien bij dergelijke tops) is er echter aan de voorzijde een klein bass/bright schakelaartje aanwezig, deze bevinden zich onder de gewone controls....
Kan iemand mij vertellen om welke top en om welk merk het gaat?
BVD,

Marc

AutoStatic
3 februari 2005, 16:52
Als er Super Amplifier opstaat is het vrijwel zeker een LC/Power City of iets anders uit de Van Ostadestraat. Staat het er schuin op? En zit er geen serienummer op? Serienummer is vaak gestanst in een metalen plaatje met daarop Made in Amsterdam. Als dat er op zit is het zeker een LC. Die schakelaartjes zeggen me niets, misschien zijn die er later opgezet. Wat betreft de kleur, zwarte LC's zijn van de laatste serie (eind jaren zeventig/begin jaren tachtig).

Nielsje
3 februari 2005, 18:59
is volgens mij een powercity geweest wellicht, omdat london city met DEA 130 enzo als type's werkte..

ik vermoed ook dat die schakelaars er later in gekakt zijn. LC's laten zich uitstekend lenen voor wat mod's.

Marc Oblivian
4 februari 2005, 10:58
Tja, dat kan, maar het lijkt alsof ze er vanuit de fabriek al opzaten (nette letterjes erbij en er loopt een streep vanaf de andere knoppen naar de switchjes).
Er staat trwns niet superamplifier achterop, maar high class amplifier.
Ik zal even naar het fabr.nummer kijken als ik weer in de oefenruimte ben :)

nicoverduin
4 februari 2005, 11:02
Misschien is het wel weer een andere hobbyist indertijds geweest. Floyd is ook zo'n merk. Ik heb nog zo'n oud ding staan. Zal wel ooit gesloopt worden voor de onderdelen.
Maak er wel een marshall jtm'tje van oid.

Nico :-D :-D :-D

andy
4 februari 2005, 21:57
is volgens mij een powercity geweest wellicht, omdat london city met DEA 130 enzo als type's werkte..

ik vermoed ook dat die schakelaars er later in gekakt zijn. LC's laten zich uitstekend lenen voor wat mod's.


Ik heb anders een Power City Dea 70 en een Dea 130 gehad. :-D

Maar het zal moeilijk te achterhalen zijn. Ik lees hier de laatste tijd wel over de meest vreemde types van LC. Dea 250 en zo.
Het zal net zoiets zijn als Nico zegt.
Ik heb trouwens ooit ook een Floyd gehad. :wink: Dan heb je nog Earth, Ardsley (made by Floyd) en Jamm. Wat het allemaal is, ik weet het niet. Allemaal toch wel simpele buizenamps die erg lekker klinken.

nicoverduin
4 februari 2005, 22:24
Van die Floyd weet ik in ieder geval dat er een printplaat inzit met de pre-amps sockets op de print geslodeert. Vervolgens is het geheel van binnenuit pas te benaderen na alles los gehaald te hebben. Dat ga ik dan ook maar EEN keer doen. :-D :-D
NIco

andy
5 februari 2005, 01:04
Ghehehehehe.

Dan is die Ardsley wat gebruiksvriendelijker. Zelfs ik kon een simpele reperatie uitvoeren, zonder de hele boel binnenstebuiten te keren. :wink:

nicoverduin
5 februari 2005, 01:21
ja lach maar....
NIco