PDA

View Full Version : Jackson RR 3 probleem! :(:(



Bloodline
2 februari 2005, 15:40
ik heb laatst een jackson randy rhoads 3 gekocht en heb 1 groot probleem!
de gitaar raakt steeds vals bij standaard stemming (en ook soms beetje bij helemaal in d gestemd). het zit zo: k heb al paar dagen nieuwe snaren erop en als ik mijn gitaar in standaard stemming "probeer" te krijgen gaat elke snaar steeds vals. de tremolo staat ook zo wat helemaal rechtop. en die gitaar is dan neit ste stemmen. stem ik de dikke E snaar. ga ik naar de a snaar stemmen, is de E snaar alweer zomaar verlaagd naar d of lager of osms wel hoger. hoe kan ik dit voorkomen ? als ik hem standaard wil stemmen staat dus die tremolo helemaal omhoog, raakt elke keer vals . hier is een plaatje van de gitaar -> http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?op=2&partno=RR3_Rhoads

weet iemand een oplossing om dit te voorkomen :( alvast bedankt!

Rizzle
2 februari 2005, 15:51
Is dit je eerst gitaar met een tremolo? Het stemmen van een gitaar met trem duurt een stuk langer dan gitaar met een vaste brug. Doordat je doormiddel van het aandraaien van de ene snaar de tremolo aantrekt, komt er minder spanning op de andere snaren te staan (totdat je de juist verhouding bereikt hebt).


...als ik hem standaard wil stemmen staat dus die tremolo helemaal omhoog...

Afstellen kan ook geen kwaad. Waarschijnlijk moet je de veren die in de body aan je trem vast zitten strakker aandraaien zodat de trem weer naar beneden komt. Heb je dat wel eens eerder gedaan?

Bloodline
2 februari 2005, 16:17
ja dit is inderdaad de eerste gitaar die ik heb met een trem. speelde eerst altijd op een les paul( een vaste brug ja) ik zal ff dat met die veren proberen en rekening houden dat het stemmen wat langer duurt. alvast bedankt voor deze tips man! :)

Bloodline
2 februari 2005, 16:18
ja dit is inderdaad de eerste gitaar die ik heb met een trem. speelde eerst altijd op een les paul( een vaste brug ja) ik zal ff dat met die veren proberen en rekening houden dat het stemmen wat langer duurt. alvast bedankt voor deze tips man! :)

ae
2 februari 2005, 16:40
Ik doe het altijd zo: ik stem de lage E als eerst, dan de A, als ik de A goed heb stem ik de E weer bij en dit steeds met 1 snaar erbij tot alles goed staat. Tegen de tijd dat de hoge e goed is zijn ze al flink opgerekt en doe ik de locks erop, dan staat hij voor 4-6 weken weer goed :)

Gefeliciteerd met je gitaar trouwens! RRs zijn wel geil :)

Swan
2 februari 2005, 16:44
laten afstellen

Rizzle
2 februari 2005, 16:57
laten afstellen

Waarom?

Staat dan wel in 1 keer goed, kost je wel geld.

@Bloodline: Goede keus trwns... 8-)

Swan
2 februari 2005, 17:19
omdat ie dan idd in 1 keer goed staat...dan kan Bloodline er zonder problemen op spelen en kan hij es eerst wat gaan leren over de floyd

Rizzle
2 februari 2005, 17:52
Bloodline, vraag dan gelijk of je er bij mag zijn als die gast je gitaar gaat afstellen. Weet niet of je iemand kent die het kan, bij de grotere winkels heb je meestal minder kans.

Swan
2 februari 2005, 17:54
hey Rizzle, jullie staan toch op de DutchDoomDay?

Rizzle
2 februari 2005, 18:33
hey Rizzle, jullie staan toch op de DutchDoomDay?

Dat klopt!

Orpheo
2 februari 2005, 18:38
wat je dacht ik ook kan doen bij t stemmen, is een blokje hout (dat wel op maat is) onder je trem stoppen. gaat ie nie meer omhoog....en klaar met stemmen, blokje eronder uit.....en ready to rock n roll.....


















dacht ik...

Bloodline
2 februari 2005, 21:11
wat je dacht ik ook kan doen bij t stemmen, is een blokje hout (dat wel op maat is) onder je trem stoppen. gaat ie nie meer omhoog....en klaar met stemmen, blokje eronder uit.....en ready to rock n roll.....




dat ga ik niet doen :lol:
verdere suggestie's ?













dacht ik...

Bloodline
2 februari 2005, 21:11
wat je dacht ik ook kan doen bij t stemmen, is een blokje hout (dat wel op maat is) onder je trem stoppen. gaat ie nie meer omhoog....en klaar met stemmen, blokje eronder uit.....en ready to rock n roll.....




dat ga ik niet doen :lol:
verdere suggestie's ?













dacht ik...

Ritch
2 februari 2005, 21:26
He topicstarter, heb je je snaren wel éérst opgerekt!?

Diedo
2 februari 2005, 21:36
wat je dacht ik ook kan doen bij t stemmen, is een blokje hout (dat wel op maat is) onder je trem stoppen. gaat ie nie meer omhoog....en klaar met stemmen, blokje eronder uit.....en ready to rock n roll.....




dat ga ik niet doen :lol:
verdere suggestie's ?













dacht ik...

dat gaat dus niet werken omdat de trekkracht van je snaren groter is dan de trekkracht van de veren... daardoor komt dat ding omhoog. je kan verschillende dingen doen:
- als de brug niet heel erg omhoog komt de veren wat strakker schroeven.
- extra veer erin (misschien wel 2)
- dunnere snaren

Check ook even http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning.htm

Superhero
2 februari 2005, 21:41
oh ik start net ook een topic over dit.. wat zo'n geintje kosten, dat fstellen emt die veren enzo?

Diedo
2 februari 2005, 21:43
een veren kostten mij 1,40 per stuk. afstellen wordt bij een winkel wel veel duurder, maar dan doen ze ook meteen je neck en actie. denk dat dat wel snel om en nabij de 40 euro kost.

Cubensis
2 februari 2005, 21:47
je moet t gewoon zelf doen, kan je weinig aan verpesten....zijn maar 2 grote schroeven :D

AART
2 februari 2005, 21:54
He topicstarter, heb je je snaren wel éérst opgerekt!?

daarvan komt de floyd naar beneden zker :lol: :roll:

Izegrim
2 februari 2005, 22:38
Waarschijnlijk heb je dikkere snaren erop gezet, nietwaar? Je veren stellen is 1 ding, maar dan kom je ook aan opnieuw intoneren. En niet te vergeten: je trekstang zal misschien ook aangedraaid moeten worden. Met een paar veren aandraaien alleen zal het niet snel beter worden. Ofwel een afstelbeurt bij de gitaarboer of iemand zien te vinden die het voor je kan doen en het kan leren. Houdt rekening met twee dingen. Draai nooit zomaar de schroeven aan waar de hoogte van je trem mee veranderd kan worden, want dan sloop je hem. Dat kan alleen als de spanning van de snaren en de veren er zo goed als helemaal van af is. Het tweede is dat je bij het veranderen van snaardikte, merk of stemming je weer een nieuwe afstelbeurt nodig hebt. Dat gaat je telkens een zooi euro's kosten als je het niet zelf kan.

Misschien interessant:
set up video's (http://www.eastonguitars.com/WWW/TPS/VIDPGS/VIDPG1.html)
set up text (http://www.eastonguitars.com/WWW/TPS/floyd_setup.htm)

Bloodline
2 februari 2005, 22:54
k dnek dat ik het maar bij een muziek winkel laat doen ::D