PDA

View Full Version : H&H VS Musician 100 Watt Combo vraag



fhensen
2 februari 2005, 15:11
Hallo,

Kan mij iemand vertellen wat de impedantie van de speakers in deze combo zijn. Ik heb net een peavey poweramp gekocht en wil deze aansluiten op de speakers van deze combo.

Als iemand een overzicht heeft van alle in- en uitgangen op de achterkant van deze combo hou ik mij ook zeer aanbevolen.

Frank

matto
2 februari 2005, 15:37
even de speakers loskoppelen van elkaar en per speaker met een universeelmeter in de Ohm stand doormetenplm 3 Ohm gemeten = 4 ohm
plm 6.5 Ohm gemeten = 8 Ohm :P

fhensen
3 februari 2005, 09:38
Matto,

Kun je dit ook doen aan de ingang-plug van het speakercabinet? Je kunt namelijk bij die H&H het speakercabinet loskoppelen en er een andere amp op aansluiten. Die andere amp is een Peavey classic 50/50 poweramp en die kun je schakelen op 2, 4 en 8 ohm.

Wat gebeurt als je een 8 ohm amp op een 16 ohm cabinet aansluit? Ik weet dat andersom je in de problemen kunt komen.

fhensen
3 februari 2005, 09:39
Matto,

Kun je dit ook doen aan de ingang-plug van het speakercabinet? Je kunt namelijk bij die H&H het speakercabinet loskoppelen en er een andere amp op aansluiten. Die andere amp is een Peavey classic 50/50 poweramp en die kun je schakelen op 2, 4 en 8 ohm.

Wat gebeurt als je een 8 ohm amp op een 16 ohm cabinet aansluit? Ik weet dat andersom je in de problemen kunt komen.

matto
3 februari 2005, 12:31
Je kunt ook meten aan het luidsprekersnoer tussen tip en ring dan heb je de weerstand van het hele cabinet in een keer gemeten.
Voor zover mijn kennis reikt zeg ik:" ga met een transistor bak nooit onder de 4 ohm zitten" ,dus nooit lager dan 4 ohm totaal last aansluiten.
Ik ga er van uit dat je weet hoe de serie en parallel weerstanden bepaald moeten worden anders kun je ook een keer intypen op google: speakers wiring of iets in die richting.
Bij een buizenbak is het iets minder kritisch zolang je niet meer dan 100% mismatch hebt zou het goed moeten gaan.
Anders zouden veel van die oude Fendertjes het al lang hebben begeven. :lol:

matto
3 februari 2005, 12:39
kijk anders ook nog even op het werkbank forum bij ohm vraagje. :wink: