PDA

View Full Version : Ik heb een Maverick



Static-M
28 juni 2002, 10:24
Jawel... Ik heb een Maverick X-1 gekocht... Speelt als een droom, vet lichte action, maar hij ontstemt best wel snel. Dit zal wel komen doordat er een Floyd Rose opzit, maar aangezien dit men eerste elektrische gitaar is, was ik wel benieuwd.
Kan iemand me hierbij helpen.

Ic3gl0vE
28 juni 2002, 13:25
gefeliciteerd!

als 'ie snel ontstemd heb je OF de locking nut niet (goed) dichtgedraaid OF de snaren zijn erg oud (of je gitaar is gewoon kut :wink: maar daar gaan we niet vanuit!)

The Dude
29 juni 2002, 17:45
Dat ding heeft een geluid ! Prachtig ! Goeie koop.

Ik zit altijd bij een van de gitaarboeren in de buurt op zo'n ding te spelen, om versterkers uit te testen voor de eigenaar. Dat ding heeft echt een heel mooi brug element. Alleen er zit een Floyd wannaB op en dat vind ik niets. Daardoor ontstemt hij zo erg.

Static-M
29 juni 2002, 22:28
Met het stemmen gaat het al beter, ik denk dat de snaren even moesten wennen.

En er zit trouwens een echte Floyd Rose patented dinges op.

En hij klinkt echt übergoed, alleen heb ik niet zo'n fantastico versterker (Peavey Rage oefending)

stringer
29 juni 2002, 23:10
Het ontstemmen komt waarschijnlijk door de tremolo. Het beste kun je de veerstand wat strakker zetten en evt. een backbox (ongeveer 30 euro) in laten bouwen. Natuurlijk moet je ook meteen de snaren vervangen.

Ic3gl0vE
30 juni 2002, 00:13
wat is een backbox?

ennuh static M... als 'ie floyd patented is dan is het dus een floyd wannaB :smile:
maar alleen omdat 'ie niet door floyd rose is gemaakt hoeft 'ie niet slecht te zijn

sash
30 juni 2002, 00:21
Op 2002-06-29 23:13, schreef Ic3gl0vE:

ennuh static M... als 'ie floyd patented is dan is het dus een floyd wannaB



Net als de jouwe :razz: :grin:

Ic3gl0vE
30 juni 2002, 03:50
ja?
en?
gebruik 'm toch nauwelijks

sash
30 juni 2002, 15:52
ok :grin:

Raffel
1 juli 2002, 11:02
wat de fk is een backbox? Als ie zo 'nodig' is, waarom heb ik er dan nog nooit van gehoord?

Trouwens zijn die volume en tone knop wel fijn? Zo in de body? Stel je wil met attack spelen, (dus viool nadoen zeg maar, volume openen en weer dicht) gaat dat dan makkelijk met een maverick?

stringer
1 juli 2002, 15:44
Een backbox zorgt ervoor dat de trem een 0-stand kent. Dan kun je ook lekker je hand laten rusten op de trem. zonder dat hij gaat zweven.

Ibanez
1 juli 2002, 17:59
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-07-01 17:00 ]</font>

Ibanez
1 juli 2002, 18:00
Op 2002-06-30 02:50, schreef Ic3gl0vE:
ja?
en?
gebruik 'm toch nauwelijks
Ik gebruik me floyd best veel. Je kan er echt zulke vette dingen mee doen.

Neals
1 juli 2002, 22:48
tremolo's zijn er om uit te schroeven

Raffel
2 juli 2002, 11:57
dan hadden ze ze er waarschijnlijk niet opgezet! :smile:

Ik zou niet weten waarom je een backbox nodig zou hebben.. Je drukt de tremolo toch niet zover naar beneden? Bovendien hou je je hand toch boven het de zadels?

Rwin
2 juli 2002, 17:09
niet iedereen :smile:

vandaar dat ik de Tune-o-Matic Fishman met prefereer :grin: met ANB(ofzoiets) staartstuk

Static-M
2 juli 2002, 21:30
Heej nog ff over dat 'attacken', dat gaat best wel, je slaat aan en in één ruk door geef je een zwaai aan de volumeknop.

Het stemmen gaat nu overigens perfect. En waarom zou je een gitaar met tremolo kopen als je hem er meteen weer afschroeft?

Ibanez RuleZ
3 juli 2002, 00:01
weet je wat zo leuk is van die gitaren? toen ze nog maar net op de markt waren, had ik er een geprobeert. leuk ding trouwens!
nou komt het leukste: op harmony central was er nog geen review van dat merk te vinden. heb k de eerste er op gezet :grin:
moest ik ff kwijt.

maar mooie gitaar... zeker een mooie gitaar.

harrald

Raffel
3 juli 2002, 10:30
@ static m:

Vraag het niet aan mij. Maar KoRn doet het ook met die RG7's. Wèl een zwevende brug, geen tremolo. ?????????

@ Ibanez Rulez:

Ik ben toch een beetje anti-in-de-body-vlume-knoppen.

Ik heb er ook toen ze net uit waren een geprobeerd in EHV. Fijne nek wel. Body heeft ook een fijne vorm. Maar echt handig spelen was het niet. Want er zaten van allerlei schroeven en knoppen los.

Zo zullen ze Maverick gitaren wel vervoeren (alle onderdelen los, zoals de meeste producenten) En te lui zijn geweest om het een en ander aan te draaien. Dus echt een goed oordeel kan ik er niet over vellen.

flYIng santA Claus
27 september 2002, 22:48
Ik heb ook een Maverick X-1, een ook de brug vast gezet... Dat was nodig om System Of A Down te spelen (C-G-C-F-A-D) en ook in de standard tuning te spelen zonder de hele gitaar opnieuw af te hoeven stellen.

BTW De RG 7 heeft wel een tremmolo, maar ik denk dat je de KoRn K7 bedoeld, die heeft een U-Bar tremmolo, waarbij je als het ware gewoon op de brug duwd

Melle

Casey
28 september 2002, 00:45
Quote :
-----------------------------
En er zit trouwens een echte Floyd Rose patented dinges op.
-----------------------------

Dat betekend alleen dat ie niet bij Floyd Rose zelf is gemaakt , staat op alle niet originele Floyds en zegt helemaal niks over de kwaliteit !