PDA

View Full Version : Lefty Les Paul kloon advies



rhirschmann
1 februari 2005, 22:41
Kunnen jullie een momenteel akoestisch spelende lefty adviseren bij de koop van een les paul kloon?

Budget tot 500 eurie.

Merken als:

- Epiphone;
- Vintage;
- Richwood,

worden veel genoemd. Welke merk biedt de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Groetjes

Lefty newbie

ijff
1 februari 2005, 22:48
Kijk ook ff naar Dean EVO series.. niet helemaal een LP.. maar komt in de buurt.

woutB
2 februari 2005, 01:14
Dean Evo select(lefty) heb ik in m'n handen gehad bij Feedback en heel snel weer terug gezet.
voelt heel plastiek aan( is het ook) mag nog niet eens naast mijn Epi standard staan. Ik ben zeer tevreden over mijn Epi maar in die prijsklasse zijn er wel meer
Over Richwood hoor je hier wel positieve dingen en goed links verkrijgbaar.
Vintage is een budget merk geloof ik. Maar hoorde laatst zo'n hollow body en die klonk onwijs goed.
Probeer wat uit zou ik zeggen hoewel dat erg moeilijk is als je linkshandig bent.
tip! Verspuy in R'dam heeft altijd meerdere lefty's maar is vrij prijzig en Music productif in Duitsland heeft best veel schijnt.

woutB
2 februari 2005, 01:15
Dean Evo select(lefty) heb ik in m'n handen gehad bij Feedback en heel snel weer terug gezet.
voelt heel plastiek aan( is het ook) mag nog niet eens naast mijn Epi standard staan. Ik ben zeer tevreden over mijn Epi maar in die prijsklasse zijn er wel meer
Over Richwood hoor je hier wel positieve dingen en goed links verkrijgbaar.
Vintage is een budget merk geloof ik. Maar hoorde laatst zo'n hollow body en die klonk onwijs goed.
Probeer wat uit zou ik zeggen hoewel dat erg moeilijk is als je linkshandig bent.
tip! Verspuy in R'dam heeft altijd meerdere lefty's maar is vrij prijzig en Music productif in Duitsland heeft best veel schijnt.

Kasper
2 februari 2005, 01:26
Richwood heeft qua uiterlijk hele mooie gitaartjes vind ik voor het geld:
http://www.stijlvorm.nl/rRichwoodElect.htm

Of ze ook kwaliteit zijn, en te vergelijken zijn met Epiphone weet ik niet, geen ervaring mee.

Squier4ever
2 februari 2005, 09:15
jack & danny
een lefty kost ongeveer 177€ en je krijgt evht een beest van een gitaar voor dat geld.
Supervette sound, sustainnnn (ondanks geschroefde hals) en waanzinnige looks.
check www.musicstore.de

demetalenman
2 februari 2005, 09:44
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:45
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:45
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:45
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:46
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:46
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:47
Als ik jou was zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ik ben ook links, en heb een Epiphone les paul standaard plus. Vintage heb ik geprobeerd, maar kwam niet echt dichtbij het Les paul geluid. Een epiphone komt gewoon het dichtst in de buurt van een gibson. En epiphone hoort bij de Gibsonfamilie. Ik ben van plan binnenkort een Epi les paul custom te kopen (speelde en klonk fantastisch). Maar alleen 1 nadeel, je zal wel iets meer moeten gaan sparen, want volgens mij liggen de prijzen van Epiphone iets hoger dan 500 euro.

demetalenman
2 februari 2005, 09:49
Sorry voor de vele posts. De computer op mn werk sloeg op hol.

rhirschmann
2 februari 2005, 13:25
@demetalenman

Epiphone heeft mijn voorkeur ook alleen in Duitsland heeft niemand iets op voorraad (levertijd > 1,5 mnd). In NL willen ze voor dezelfde gitaar +150 eurie hebben!!!!!

Ik ben best bereid om iets meer te betalen maar dit is toch ruim 300 oude guldens.....


Ik weet ik ben een echte nl-er

Daarom zoek ik naar een goed alternatief of is Epiphone 't wachten waard? Heb jij een goed adres in NL/Duitsland?

Thnxs

RS-Rik
2 februari 2005, 13:35
Ik heb laatst nog op 3 epiphones gespeeld in een muziekwinkel, 2 LP modellen (400 en 600 euro) en een V, ik moet zeggen dat die van 600 wel veeeel beter klonk en speelde.

Kasper
2 februari 2005, 13:36
Daarom zoek ik naar een goed alternatief of is Epiphone 't wachten waard? Heb jij een goed adres in NL/Duitsland?


Een maandjehalf wachten op een gitaar vind ik niet zo vreselijk lang, als dat de gitaar is dat je wilt. Zelf hebik ook een hele tijd moeten wachten tot mijn gitaar binnenkwam. Genoegen nemen met een ander merk/gitaar omdat je de wachttijd net iets te lang vind, zou ik niet doen als je weet welke gitaar je wilt.
Maar ik zou het wel vreemd vinden dat je nergens anders een lefty kan vinden binnen de maandenhalf. Zoek nog eens wat verder zou'k zo zeggen.

Good luck!

Kasper
2 februari 2005, 13:36
dubbel

demetalenman
2 februari 2005, 13:38
Ik had mijn epi toevallig voor een prikkie kunnen kopen omdat er een klein deukje inzat. Maar wellicht kun je deze site eens proberen.www.musik-produktiv.de
komt in totaal iets van 20 euro bezorgkosten bij. tenzij jezelf in de gelegenheid om naar ibbenburen te gaan.
Maar mocht je ooit in de buurt van Amsterdam komen, dan kan je naar dirkwitte, daar zag ik er 1 hangen voor ongeveer 560 euro,-.

demetalenman
2 februari 2005, 13:49
Ik herinner me ineens dat ik bij feedback rotterdam en Epiphone les paul standaard zag hangen, voor +/- 500 euro. Alleen verwacht niet te veel van hun service.

rhirschmann
2 februari 2005, 17:46
@RS-Rik

Waar heb je deze EP's LP uitgeprobeerd?

rhirschmann
2 februari 2005, 23:46
Dus Epi heeft de beste kloon? Maw wanneer je geen Gibson kunt/wilt :???: :wink: kopen dan wordt 't een Epi?

De overige merken zijn wel goed maar 100 of meer prijsverschil is 't waard.

OK. Bedankt voor de tips.