PDA

View Full Version : Welke gitaar is dit?



prs
1 februari 2005, 19:29
Stekel

prs
1 februari 2005, 19:29
Ik kan er maar niet achter komen....wat is dit voor een gitaar. Ik dacht ergens Gibson op de kop te hebben zien staan maar weet het niet zeker.
Laatste keer dat ik Spike van Soest op die gitaar hoorde spelen (over z'n Bogner) had hij een ongelooflijk kutgeluid.

http://www.dutchrocksite.com/pics/direct/bev04/07.jpg

Ritch
1 februari 2005, 19:52
Hij heeft zo'n banjo-armsteun. Die zit ook op de Chet Atkins Sig. by Gibson. (En is dat een draaiknop de lower-cutaway? Die zit namelijk ook op de Chet.)

Misschien kunnen andere forumers het wat met meer zekerheid zeggen.

up-guitarman
1 februari 2005, 19:58
Gretsch ????? Kan het ook niet met zekerheid zeggen of zo hoor ...

Trocar
1 februari 2005, 20:47
Hij heeft zo'n banjo-armsteun. Die zit ook op de Chet Atkins Sig. by Gibson. (En is dat een draaiknop de lower-cutaway? Die zit namelijk ook op de Chet.)

Misschien kunnen andere forumers het wat met meer zekerheid zeggen.

Ik weet het ook niet zeker, maar toen ik op de Gibson site keek bij de Chet Atkins Tennessean dacht ik wel dat dat hem is (zonder de slagplaat en ander knopje op de pot).
Ik ga voor stevelukathers antwoord!

[EDIT]:
Voor topicstarter: als je de link volgt van het plaatje dat je zelf hebt gepost kom je meer plaatjes tegen van die gast met die gitaar.

http://www.dutchrocksite.com/pics/direct/bev04/08.jpg

Gibson dus. :wink:

Azrael
1 februari 2005, 20:56
Kan die Spike echt zo slecht spelen eigenlijk of valt het wel mee en zeiken jullie hem gewoon graag af?

Squier4ever
1 februari 2005, 21:03
nee het is een gibson, en ik vond zijn sound eiglijk best wel okee :P

sickpunk
1 februari 2005, 21:40
ik weet alleen dat ie brak zingt... kwa gitaar zou ik het niet echt weten, maar z'n mondje mag ie wel dicht houden!

Das Schaap
1 februari 2005, 21:56
Kan die Spike echt zo slecht spelen eigenlijk of valt het wel mee en zeiken jullie hem gewoon graag af?
Luister gewoon zelf. :wink:

Rubenios
1 februari 2005, 22:19
lol check die tattoozzz :D

prs
1 februari 2005, 23:04
Kan die Spike echt zo slecht spelen eigenlijk of valt het wel mee en zeiken jullie hem gewoon graag af?

Neej ik vind hem best goed spelen op cd's en dergelijke en live heeft hij ook af en toe zijn momenten. Ik zeik hem zeker niet af, zou graag in zijn schoenen staan :wink:

Bedankt voor de reacties....

Luca P
1 februari 2005, 23:19
Het is idd een Gibson Tennessean of hoe je dat ook mag schrijven.
Verscheen kort na de Gibson Chet Atkins op de markt. Gretsch kreeg erg veel succes met de 6120 (dankzij Setzer 8-) ) en Gibson moest dan ook maar een oranje gitaar uitbrengen.
Heeft volgens mij net als de Chet een 25"schaallengte.
Zelf vind ik de Chet mooier. Deze Tennee heeft een lelijk gevormde ronde cutaway.

Orpheo
2 februari 2005, 00:01
Ik heb een keer op die gibson gespeeld (ja, DIE rooie. van spike himself...en ook op zn PRS overigens...)

en t was een behoorlijk fijn ding! Ik ben niet zo'n grote fan van semi-hollows, maar deze was goed te pruimen!

Mitch
2 februari 2005, 00:07
Het is idd een Gibson Tennessean of hoe je dat ook mag schrijven.
Verscheen kort na de Gibson Chet Atkins op de markt. Gretsch kreeg erg veel succes met de 6120 (dankzij Setzer 8-) ) en Gibson moest dan ook maar een oranje gitaar uitbrengen.


Nou hopen dat Gretsch ( = Fender) Gibson een proces aandoet :D :D :D

Marc Oblivian
2 februari 2005, 12:41
nee het is een gibson, en ik vond zijn sound eiglijk best wel okee :P

Tja...Gibson, Bogner..... :razz:
Nee, die gast timmert leuk aan de weg: iig beter dan al die maffe DJ's en hiphopdingen die je zo vaak ziet... :)

Neals
2 februari 2005, 21:32
Ik denk dat die spike niet geheel invalide is qua instrumentbeheersing, zal wel leuk mee kunnen komen en alles, maar net iets te beperkt om echt een getallenteerde gitarist te zijn.

Maniaaaak!!
4 februari 2005, 15:07
hij speelt wel ok die dude, maar tis een gruwelijk arrogant takkejong...

my 2 cents :)

StereoX
4 februari 2005, 15:54
hij speelt wel ok die dude, maar tis een gruwelijk arrogant takkejong...

my 2 cents :)

amen!

vulvasonic
4 februari 2005, 18:46
Jullie kennen 'm persoonlijk?

Ik beoordeel een gitarist liever op z'n kwaliteiten binnen de band waarin hij of zij speelt. Ik vind dat er nogal makkelijk en neerbuigend wordt gedaan over zijn band, zijn zang, zijn liedjes en zijn zangkwaliteiten.

Maniaaaak!!
5 februari 2005, 00:20
Jullie kennen 'm persoonlijk?

Ik beoordeel een gitarist liever op z'n kwaliteiten binnen de band waarin hij of zij speelt. Ik vind dat er nogal makkelijk en neerbuigend wordt gedaan over zijn band, zijn zang, zijn liedjes en zijn zangkwaliteiten.

ik zeg ook nix over hoe ie speelt, hijs een goeie functionele gitarist binnen zijn band, dit gaat over de persoonlijkheid van frans an sich, hijs geen aardige gozer...(meer).

mooie website heb je trouwens! complimenten!

Svenson
5 februari 2005, 08:11
Jullie kennen 'm persoonlijk?

Ik vind dat er nogal makkelijk en neerbuigend wordt gedaan over zijn band, zijn zang, zijn liedjes en zijn zangkwaliteiten.

Hij zingt ook kut.