PDA

View Full Version : Gekraak op clean kanaal marshall



GIMAJA
1 februari 2005, 19:10
Hoi, ik heb een vervelend probleem, er zit een luid gekraak op mijn clean kanaal van mijn marshall 6100 anniversary.
Als ik alleen speel op het clean kanaal klinkt hij goed, maar als de bassist meespeelt komt er bij iedere bastoon die hij speelt een hels gekraak uit mijn speakers, het is net alsof hij op mijn versterker speelt , op de andere 2 kanalen ( crunch en overdrive ) heb ik dit fenomeen niet.
Wat zou dit kunnen zijn ?

up-guitarman
1 februari 2005, 20:15
????????? :???:

Zeker van dat het enkel is als je bassist meespeelt ???
Krakende pots of zo ??? Sla een akkoord aan op het clean kanaal en test ondertusse ff alle knopjes, als er eentje kraakt ligt het mss daaraan ...
(wss trilt er een kapotte pot door de vette bastonen geproduceerd door de bassist die op een veel te fatte amp speelt :-D Vuile bassisten :evil: )

GIMAJA
1 februari 2005, 20:35
Ja, het is wel zo dat het aan de trilingen blijken te zijn van de bassist door z'n vette amp ( Trace eliot ), een kapotte pot ?, kan zijn,ik dacht eerst aan een defecte voorversterkerlamp, maar als de bas niet meespeelt klinkt hij nog perfect, kan een loszittende lamp dit veroorzaken ?

up-guitarman
1 februari 2005, 20:49
Kan het idd ook aan liggen...
Laat de bassist ff stoppe me spele, neem een potlood en tik zachtjes tegen je tubes, als er eentje extreem veel lawaai maakt (of gewoon opvallend meer dan de rest van de tubes) dan is dat wss de oorzaak ...

Hoe oud zijn de tubes ???
Mss kunnen andere mense op het forum trouwens veel beter antwoorden ...

mmrizio
1 februari 2005, 21:38
Buis V1 wordt alleen door kanaal 1 gebruikt. Da's de buis het dichtst bij de rand van het chassis. Als je die vervangt door 1 van de andere buizen (niet de fasedraaier V7) dan weet je meer.

Maurice