PDA

View Full Version : Tapping-video + Impro-Ballad(BT)-video : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 18:06
He jongens,

Ik heb met 'n nieuwe webcam 'n 2-tal video-clipjes opgenomen.

De eerste clip is 'n demonstratie van'n aantal tapping-technieken.
Opgenomen met de cam-mic dus de geluidskwaliteit is wat minder.

De 2de clip is 'n impro-ballad(BT).
Heb hier de cam + m'n harddisk-recorder synchroon laten lopen en de cam-mic uitgeschakeld. Beetje lukather-achtige vibe + sound. Heb later 'n soort video-effect toegevoegd.

Link: http://s30.yousendit.com/d.aspx?id=2Z7WS1BAQ2V2R01V4N6G7S1T2E (downl. kan 1 tot 2 min duren.)

Link: http://s28.yousendit.com/d.aspx?id=0TY6YJPZBQ0LO1H64K8CN0SKME

LET OP: Zorg ervoor dat je na 't afspelen van de tapping-clip je volume terugzet! Het outputsignaal van deze clip is namelijk behoorlijk laag!


Groeten,


Robbert

Robin Dorland
1 februari 2005, 18:25
Erg mooi allemaal! Melodieuse zaken :)

Ik heb ook een webcam en de software die erbij zit detecteert m'n Terratec geluidskaart niet. Dus die oplossing van jou, harddisk synchroon laten lopen met de webcam klinkt interessant.

Hoe heb je dat precies aangepakt?

Om nog even terug te komen op je spel: Ik merk altijd dat je heel veel met hammers & pulls speelt. Voor sommigen is dit een bewuste keuze, voor anderen de enige optie die ze hebben. Hoe zit dat met jou als ik vragen mag? Kun je ook elke noot aanslaan als het moet? Gewoon benieuwdheid hoor, 't klinkt dus verder erg mooi.

krizz
1 februari 2005, 18:51
:o :o :o

Nounou je taptech zit wel goed, ziet er leuk uit.

Ik moet er wel aan wennen dat je lefty bent...ik zit me daar toch de hele tijd te denken: "wat klinkt dat hoog, terwijl hij bij de lage snaren bezig is..." :D

BTW. de 'starwars' intro is cool 8)

c.hultermans
1 februari 2005, 19:00
WoWWWWWWWWWWWWWW!!!! :o

Schitterend hoor!!!!

*pakt z'n gitaar en gaat nog harder oefenen*

Die ballad geeft me 'mierentietjes'

Groetjes

Conniemus

Toffe gozer
1 februari 2005, 19:16
Mooi man, jou tapping skills zijn indrukwekkend :o al ben ik meer onder de indruk van die impro -ballad heerlijke toon en heerlijk spel hier mogen ze mij s'nachts voor wakker maken ,schitterend 8-)

ruezzz
1 februari 2005, 19:16
Hey Robbert,

Het zal ongetwijfeld weer adembenemend zijn, maar het lukt me niet om de files te downloaden. Er wordt een klein stukje gebufferd en dan begint ie weer vooraan. En de links opslaan naar de HD wil ook niet....
(Heb een Apple: dat zal het wel zijn... :wink:)

Het wordt tijd voor een eigen site met voldoende serverruimte, of heb je die al?

Veel sterkte gewenst met de carnaval!!!

VHsologitarist
1 februari 2005, 19:19
Ongelooflijk wat een techniek.

Wist niet dat er zo'n grote variatie op tappen was (heb nog een hoop te leren) ;)

8-) you rock!!!


greetz
ferry

Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 19:27
Thanks!!! 8-)

Robin: Ik start mn cam en harddisk-recorder gelyktydig. Misschien is 't verstandig om je cam via "Movie-maker" te laten lopen...bewerkingsprogr. van Windows.
Beeld in MM opslaan en van de audio 'n mp3'tje maken en deze ook in MM invoeren.
De rest is n kwestie van wat bewerkings-handigheidjes die je zo onder de knie hebt(titels-levels-compr., etc...) Kwestie van ff mee bezig zijn.
Voor de verdere rest...natuurlijk pick ik ook maar tappen is toch mijn dingetje! Vooral omdat 't zo oneindig veel mogelijkheden biedt!

Krizz: :D ...starwars-intro?

Conrad: Bedankt man!!

Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 19:36
He ruez!!!

Was wel lache zaterdag man! :D

Probeer t nog 'n keer...anders mail ik ze je ff!

Laat 't me ff weten via mail...

VHsologitarist: Thanks!! Ik zal binnenkort wat korte samples posten en wat tecnieken uitleggen op langzame snelheid.
Wellicht steek je er wat van op.

Azrael
1 februari 2005, 19:54
Nette ballad. Je hebt een prima vibrato en een nette bend techniek. Met gevoel gespeeld zo zie ik het graag 8-)

Roy K.
1 februari 2005, 19:58
Zo Robbert.

[neemt zijn pet af]

Wat doe je ons aan? Dit was werkelijk fenomenaal...8-) Die tappingvideo, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik die nog vaak zal zien.

Dat stukje in de tapvid van 2.35 tot 2.39 doet erg veel denken aan een nummer van Marco Ferrigno, ik weet zo niet welk nummer. Zowiezo lijkt het meeste uit die tapvideo op zijn spel.


Mucho respecto :cool:

Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 20:19
Azrael: Thanks! Voor "eigen" werk preferer ik meestal 'n iets wyder/intenser vibrato maar voor sessie-werk en pop is 'n iets minder wijd vibrato vaak passender...meer a la lukather/Landau zeg maar...in dit geval dus ook. Liever speel ik zoals ik speel als je begrijpt wat ik bedoel maar voor commerciele songs moet ik soms m'n vibrato 'n tikkie aanpassen.

Roy K.: Thanks!! Ik heb wel ns ooit iets van Marco Ferrigno gehoord maar ook niet meer dan dat. :D

Maiden Michiel
1 februari 2005, 20:25
w000t!

Die taps zijn echt helemaal te waus man :|
Impro is ook erg gaaf, je weet de juiste tonen er wel uit te janken!!

Waar blijft je site met tabs en alles? ;)

Bouke
1 februari 2005, 20:32
Hey Robbert,

Wow, heftige techniek meneer, controle all over. Zitten vast veel trainingsuurtjes in. Ik begin er niet aan :D, ieder z'n vak!

Je ballad is ehhh... goed gespeeld :D en uiteraard interessanter om naar te luisteren dan je tapping stukkies, maar je speelt op bijna elke noot diezelfde vibrato. Mooi uitgevoerd, dat wel, maar ik hoor nu alleen nog maar die vibrato :D hij neemt een beetje je liedje over ofzo. Verder wel leuke lijnen, maar heel warm krijg ik het er niet van. Ik geef meteen toe dat dit niet 100% in mijn smaakhoek ligt :D Kun je ook eens een met bluesnoten doorspekt liedeke posten? Lijkt me erg gaaf om dat van jou te horen.

Groets,

Bouke

Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 20:32
Thanks Michiel! 8-)

Ben met de site bezig... :)

Bouke: Thanks!! Zoals ik al zei heb ik m'n vibrato wat aangepast omdat de backing nogal commercieel is. Beetje Lukather-achtige vibe/vibrato gegeven zeg maar.
Ik vind blues natuurlijk ook te gek! Heb pas nog 'n bluesy nummertje gepost...wat Pink-floyd-achtige backing en er toch 'n beetje 'n eigen draai aan gegeven maar de inslag is bluesy...

Hier is de link: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000009388_proj.mp3

krizz
1 februari 2005, 20:35
Krizz: :D ...starwars-intro?
lol! Ik kan begrijpen wat je denkt, maar het gaat over de intro-tekst van het ballad-videotje die platliggend vooraan begint en 'de ruimte in gaat'. Bij de intro van elke starwars film wordt er op deze manier eerst een verhaal verteld, gotta love starwars... :wink:

Luc-O
1 februari 2005, 21:00
Pfffoeh zelfs met adsl was het downen nog een hele zit, maar het was het zeker waard!! Dat tapping is echt je tweede natuur hè, gaaf hoor! 8-)

VHsologitarist
1 februari 2005, 21:02
Dat zou echt tegek zijn robbert ;)
kijk er nu al naar uit naar je samples en technieken
8-) hele vette aparte stijl

Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 21:14
Krizz: :D ...Ik dacht al...

Luc: Thanks man!!! Ja, het bestand is idd wat groot terwijl 't al behoorlijk gecomprimeerd is.

VHsologitarist: Thanks again! Ik zal wat basis-stuff en ook wat meer advanced-stuff opnemen deze week!

Equalizer
1 februari 2005, 21:49
Pretty friggin' impressive! 8-)

krizz
1 februari 2005, 21:55
Ik vind dat wachten eigenlijk helemaal geen probleem...af en toe ff uit dat toch al veel te snelle leven! :(

Lacrimosa
1 februari 2005, 22:40
LOOOOOOOOOOL wat een techniek ehj, errrug vet man!! :o 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
1 februari 2005, 22:55
Equalizer & Lacrimosa: Thanks!! 8-)

FrankS
2 februari 2005, 10:02
Heeyyy te gek weer man!!

Taps : :o

Ballad : Moooooooi!!! Gaaf hoe je dit zo lekker met veel gevoel speelt.. mooie noten man en lekker Robbert-stijl/feel!!

grtz

Frank

P****Fred
2 februari 2005, 11:46
super man!
(die blues trouwens ook ;-) )

staat die backing track van de improv misschien ergens online? :-D

Gert-Jan
2 februari 2005, 11:56
Hey Robert,

Je taptechniek is formidabel! Die ballad is heerlijk laidback gespeeld. Lukather??? Ha, mocht Steve willen :-D :-D

Robbert v.d. Hanenberg
2 februari 2005, 13:08
Frank: Mooi compliment weer man! Thanks!! 8-) Spreek je!

P***Fred: Thanks!!

Hier is de backing: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000010019_proj.mp3

Gert-Jan: Thanks man!! :D :oops: ...you're too kind...onderschat Luke niet!!!! :D Die gast is echt fenomenaal!!!

Gert-Jan
2 februari 2005, 14:06
Lukather is een zeer ervaren en zeer functionele gitarist. Maar ik ben van mening dat hij technisch niet echt hoogstandjes laat zien. Ieder het zijne natuurlijk. :)

spanky_franky
2 februari 2005, 14:48
dit is toch technische perfectie!

ga je brood verdienen met instructievids man! :o :o

WICKED
2 februari 2005, 15:05
Damm, die taps, dat geeft echt zo'n mooi effect!! Heb je een voorbeeld tab van al die tapped sweeps? (hoe je het ook moet noemen :D)

erwin_ve
2 februari 2005, 15:42
Hier heb ik maar 1 woord voor: http://www.refresh.cx/forum/smileys/respect.gif

Robbert v.d. Hanenberg
2 februari 2005, 15:44
spanky_franky: Thanks man!!...maar ben er nog lang niet... :D

M'n brood verdienen met instructie-vids?...tja...dat zou wel te gek zijn natuurlijk. :D ...zal niet meevallen in deze internet-wereld.

WICKED: Ik post deze week nog wat samples(slow/fast) :wink:

Robbert v.d. Hanenberg
2 februari 2005, 15:46
Thanks Erwin!! 8-)

Lacrimosa
2 februari 2005, 16:52
@Robbert: heb je mn mail al ontvangen?

Robbert v.d. Hanenberg
2 februari 2005, 17:42
Lacrimosa: Ik heb je net ff 'n mailtje gestuurd!

gitaarhaantje
2 februari 2005, 18:16
[quote
M'n brood verdienen met instructie-vids?...tja...dat zou wel te gek zijn natuurlijk. :D ...zal niet meevallen in deze internet-wereld.
[/quote]

Is dit wel een instructie video. Je laat alleen zien dat je snel (heeeeel snel) kunt spelen maar je legt niks uit.
Neemt niet weg dat ik het rete gaaf vind hoor. :-D

Robbert v.d. Hanenberg
2 februari 2005, 18:46
Gitaarhaantje: Thanks!...het is, zoals ik in 'n begin vermeld, bedoeld als 'n "demonstratie" van wat tapping-technieken...niet echt als 'n instructie-vid.
Ik post deze week nog wel wat instructie-samples.

WICKED
2 februari 2005, 19:08
Gitaarhaantje: Thanks!...het is, zoals ik in 'n begin vermeld, bedoeld als 'n "demonstratie" van wat tapping-technieken...niet echt als 'n instructie-vid.
Ik post deze week nog wel wat instructie-samples.

YEAH VETT!!! :D

ruezzz
2 februari 2005, 20:53
Nu lukte het wel om ze downloaden.
Valt weer in de categorie :o :o :o :o :o
Erg knap gedaan! Ben benieuwd naar je instructievids.

Robbert v.d. Hanenberg
2 februari 2005, 21:34
He Rues! Bedankt man!! Tof!! 8-)

gitaarhaantje
2 februari 2005, 21:48
Hoe lang speel je eigenlijk al en wanneer ben je begonnen met spelen???

gitaarhaantje
2 februari 2005, 21:48
Hoe lang speel je eigenlijk al en wanneer ben je begonnen met spelen???
En wat voor gear heb je??

JvD.
3 februari 2005, 14:32
omg die filmpjes, je zweeft over je frett board, ik zie je niet eens wat indrukken, heeft je gitaar wel een actie =P

timlawson
4 februari 2005, 19:17
beetje fout clipje, maar geweldige nummer, goede sound!

defecto
5 februari 2005, 12:55
De link naar het eerste filmpje doet het helaas niet.. ben wel erg benieuwd!

Bruce
6 februari 2005, 13:44
Ben zeer onder de indruk van de impro ballad, had van mij wel wat lager mogen duren.

Ik vraag me af wat voor gear je gebruikt om deze mooie toon te krijgen.

boudewijn
6 februari 2005, 22:32
Ben zeer onder de indruk van de impro ballad, had van mij wel wat lager mogen duren.

Ik vraag me af wat voor gear je gebruikt om deze mooie toon te krijgen.


Hanepootjes :wink:

appeltaart
7 februari 2005, 22:53
De tweede clip is niet meer te downloaden, en ik ben er erg benieuwd naar, zou je em misschien opnieuw kunnen uploaden?

Robbert v.d. Hanenberg
9 februari 2005, 22:55
Sorry, voor m'n wat late reactie.

Gitaarhaantje: Ik spel nu zo'n 18 jaar denk ik.
Opgenomen met 'n Tonelab.

Boudewijn: :D :wink:

Bruce: Thanks! Tonelab.

Timlawson: Thanks!

JvD.: Thanks! Mijn actie is eigenlijk vrij normaal. Ik vind m eigenlijk nog iets te hoog maar doordat 'n aantal frets behoorlijk versleten zijn is 't moeilijk om 'm echt laag af te stellen.

appeltaart
10 februari 2005, 17:23
Bedankt voor het opnieuw uploaden van het tweede filmpje, ik sluit me bij Bruce aan:

Ben zeer onder de indruk van de impro ballad, had van mij wel wat lager mogen duren.

Tymon
14 februari 2005, 18:36
Je techniek is werkelijk geweldig (!!!) maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik je timing en nootkeus in die balad niet zo goed vind.

Robbert v.d. Hanenberg
14 februari 2005, 19:50
Appeltaart: Thanks!! 8-)

Tymon: Thanks!
Het clipje is "live" ingespeeld,grotendeels improvisatie, en idd qua timing af en toe wat minder. Ben ik zeker met je eens. Toonkeuze vond ik, vooral voor 'n impro., wel lekker uitgepakt.

Robbert v.d. Hanenberg
14 februari 2005, 20:45
Jongens, mijn "audio-versterker" is al 'n aantal dagen in reparatie en heb 'm waarschijnlijk woensdag terug. Zal dan zo snel mogelijk 'n aantal samples opnemen.

turboblues
15 februari 2005, 00:35
Hey, ik ben serieus onder de indruk!! :o
Het derde (bluesy) stukje is fenomenaal!

jules
16 februari 2005, 14:01
mischien ook een paar van die tapping samples van heel langzaam naar snel zodat we mee kunnen oefenen